Gå til innhold

Tips til hvordan jeg kan få nye venner i voksen alder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 30 år og har behov for nye venninner. Har ingen barn. Noen her som har erfaring med å få venner i voksen alder og har noen tips? Kanskje du selv har vært i den situasjonen? 

Anonymkode: b8e36...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i situasjonen. Det finnes grupper på Facebook (Hey Girl feks). Har ikke funket for meg. Det finnes en side som heter aktivitetsvenner.no. Møtt noen derifra, men det rant ut i sanden. Har prøvd tur med DNT, der var det flest pensjonister. Det er en egen tråd her inne på Kvinneguiden for å finne venner, den har jeg ikke prøvd. 

Det mest effektive tror jeg er å finne en mann, få barn. Da møter man visst andre mødre fra barnehagen på play dates støtt og stadig. Og så har man ikke så mye tid til overs. 

Anonymkode: 99d1c...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i situasjonen. Det finnes grupper på Facebook (Hey Girl feks). Har ikke funket for meg. Det finnes en side som heter aktivitetsvenner.no. Møtt noen derifra, men det rant ut i sanden. Har prøvd tur med DNT, der var det flest pensjonister. Det er en egen tråd her inne på Kvinneguiden for å finne venner, den har jeg ikke prøvd. 

Det mest effektive tror jeg er å finne en mann, få barn. Da møter man visst andre mødre fra barnehagen på play dates støtt og stadig. Og så har man ikke så mye tid til overs. 

Anonymkode: 99d1c...443

Takk for svar❤️ Var innom Hey girl, men vet ikke helt om det er noe for meg. Har samboer, vi har prøvd å få barn men mistet flere ganger. Tenkte å kanskje melde meg inn i noe sykurs eller noe «aktiviteter». Tror du det ville vært noe? Skulle ønske det fantes et sløydkurs eller noe i den duren hvor vi var en gjeng med interesse for å lage ting og hjelpe hverandre osv.

Anonymkode: b8e36...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar❤️ Var innom Hey girl, men vet ikke helt om det er noe for meg. Har samboer, vi har prøvd å få barn men mistet flere ganger. Tenkte å kanskje melde meg inn i noe sykurs eller noe «aktiviteter». Tror du det ville vært noe? Skulle ønske det fantes et sløydkurs eller noe i den duren hvor vi var en gjeng med interesse for å lage ting og hjelpe hverandre osv.

Anonymkode: b8e36...0b9

Hvor bor du?

Anonymkode: aea72...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du?

Anonymkode: aea72...b21

På Sørlandet..

Anonymkode: b8e36...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en litt vanskelig alder å få nye venner i. Mange har nettopp fått barn og er opptatt med det, eller dyrker karrieren sin. Eller har allerede etablerte vennegjenger. 

Sier ikke det er umulig, men du må nok gå litt inn for det. 

Selv har jeg prøvd en del ulike aktiviteter, klatrekurs, teater og DNT. Fikk bekjentskap alle steder, og 2-3 venninner jeg kunne gå på kafé med. Dessverre har de alle flyttet, så det var mye innsats som dessverre rant ut.

Har du noen gamle venner du kan gjenoppta kontakten med? Kan ofte være lettere om man kjenner hverandre litt fra før.

Anonymkode: 95bec...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk bekjentskap alle steder, og 2-3 venninner jeg kunne gå på kafé med. Dessverre har de alle flyttet, så det var mye innsats som dessverre rant ut.
 

Anonymkode: 95bec...0ac

Dette kjenner jeg meg SÅ igjen i. Tror mannfolk har det litt enklere, de har liksom en gjeng de spiller fotball med og en gjeng de sykler med... er ikke så viktig om man ikke har noe til felles sånn ellers. Å finne nye jentevenner er jo vanskeligere enn å finne kjæreste virker det som! 

Anonymkode: 99d1c...443

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er Instagram. Finn mennesker med like interesser og humor, slide into The DMs. Prat noen måneder før man spør om å møte. Jeg har fått tre kjempegode venner slik 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et råd er om du kunne funnet en fritidsaktivitet en kveld i uken slik at du kommer deg ut av huset. Da kan det være lettere å finne nye venner som har samme interesse som deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lisematte skrev:

Mitt beste tips er Instagram. Finn mennesker med like interesser og humor, slide into The DMs. Prat noen måneder før man spør om å møte. Jeg har fått tre kjempegode venner slik 

Hvordan prater man med andre på instagram? Skrive under bildene de har lagt ut? Og hvilken interesse var det du fant venner gjennom? Er bare nysgjerrig. :)

Anonymkode: 201ed...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lisematte skrev:

Mitt beste tips er Instagram. Finn mennesker med like interesser og humor, slide into The DMs. Prat noen måneder før man spør om å møte. Jeg har fått tre kjempegode venner slik 

Hm, skjønte ikke helt dette med insta🤔 Er ikke sånn kjempe aktiv der.

Anonymkode: b8e36...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å bare prate med folk, ikke gjør det så vanskelig. På butikken, på pub, sette deg sammen med noen som sitter alene på kafe (ledig her?), snakke med folk på bussen - hvor som helst. Sannsynligvis fører det "bare" til at du har noen hyggelige minutter/timer, men så kan det også hende at man oppdaget at man har felles interesser og det fører til avtaler (gå sammen på en utstilling, litteraturhuset, ta et vinglass). 

By på deg selv. Henvend deg til folk. Vær interessert i folk. Vær hyggelig og smil. Mye enklere en instagram og datingsider. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nooni skrev:

 

Meld deg inn i en gruppe som omhandler en av dine interesser på Facebook og vær litt aktiv i kommentarfeltet. Ser f.eks et sted at noen tar initiativ til at om noen bor i nærheten av et sted og om de vil møtes for å holde på med hobbyen sin. Mange henger seg på da. 

Ellers opplever jeg at lagidrett er bra, eller generelt en aktivitet hvor man naturlig må snakke sammen. 

Jeg er forøvrig i samme situasjon, men eldre (og langt unna). Det er som mange sier, ikke så lett når man ikke har barn. Jeg er i tillegg lite frempå. 

Anonymkode: afc38...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 18.11.2019 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Hvordan prater man med andre på instagram? Skrive under bildene de har lagt ut? Og hvilken interesse var det du fant venner gjennom? Er bare nysgjerrig. :)

Anonymkode: 201ed...22b

Svarer på storysene deres hovedsakelig. Bonder gjennom humor og musikk 

Anonymkode: a54f1...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mannen din noen venner med kjærester/samboere/koner du kan bli litt kjent med og henge med? Kanskje de kan bli dine venninner evnt om de har noen bekjentskaper de kan introdusere deg for`?

Anonymkode: 7f8f7...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...