Jump to content
AnonymBruker

Søstra mi er gravid - slutter ikke å drikke

Recommended Posts

Kuleku

Dette er rett og slett hjerteskjærende å lese! Jeg har ikke ord. 😢 Alkohol under svangerskapet er det farligste for fosteret og fosterets utvikling. 

Gravide som drikker under svangerskapet - og som ikke stopper blir lagt inn på tvang på en rusinstitusjon. Dette er det ikke barnevernet som gjør men kommunens rustjeneste. Så alvorlig er det faktisk å drikke alkohol under svangerskapet. 

Jeg tror ikke ts aner hvilke konsekvenser dette får for barnet. Da hadde hun tatt grep for lenge siden. Dette handler om mangel på kunnskap og innsikt. 

Alkoholen mor drikker er gift for fosterets hjerne. Det er ikke skremselspropaganda eller hysteri. Det er fakta! 

Jeg blir bare så lei meg av å lese tråder som denne. Disse barna lider resten av livet fordi mor syntes det var greit å drikke da hun var gravid, og ingen rundt hadde vett til å sette det ufødte barnet først. 

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lykke til med baby som hyler og skriker etter fødsel fordi det er utsatt for alkohol i svangerskapet. Samt potensielt barn som trenger mye hjelp og oppfølging pga alkoholskader. 

Det er hjerteskjærende å lese om at folk faktisk gjør dette. Det er noe annet med de som drikker litt i begynnelsen før de vet de er gravide. Det er ofte så tidlig at noe og barn ikke deler blodbane enda (ergo ikke så farlig). Men så langt på vei da... Hun har tydeligvis ikke forstått det siden hun drikker så mye og tenker å ta en cider en gang eller i ny og ne når det passer seg. 

Kjenner en annen som har gjort det. Og som ikke skjønte hvorfor baby var utrøstelig etter fødsel, og har flere komplikasjoner og diagnoser. Får helt Noia når hun kommer med tips til min nyfødte om hvordan roe ned hvis baby gråter non stop. 

Anonymkode: 71769...181