AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #61 Skrevet 21. november 2019 Ikke meg, men min den gangen 16 år gamle datter. Et par dager i forkant gikk vi gjennom de vanlige intervju spørsmål. Dette var første gang hun skulle i intervju, så hun skrev opp svara og skulle gjennomgå de flere ganger før intervju. Det var en telefonselger jobb. Det jeg tok som en selvfølge, og dermed ikke poengterte ovenfor henne var at man bruker ikke lappen som en jukselapp. Så midt i intervjuet så fikk hun et spørsmål som hun umiddelbar ikke husket svaret på, så hun dro opp lappen og svarte utfra det som sto der. Altså hun dro lappen rett foran intervjueren og "jukset". Hun fortalte det til meg da hun kom hjem, og jeg var ehhhh!! Hun hørte aldri fra han mer.... Anonymkode: 2e846...d30 25
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #62 Skrevet 21. november 2019 Ei venninne fikset et intervju for meg hos hennes onkel som var sjef over ferskvaren i en butikk. Hun ble med som støtte på intervjuet (vi var vel 16 år). Venninna ventet utenfor, jeg var på kontoret (sto, jeg satt ikke på en stol), håndhilste, og så fyrte han løs med spørsmål som hvor lenge man kan koke poteter, hvordan tilberede blomkål, hva var en (etelleraennetrartnavn) og alle mulige greier. Jeg var helt håpløs i matlaging generelt, og kunne ikke svare på en dritt. Det ble kort, smertefullt og flaut. Fikk ikke jobben. Du'uh. Anonymkode: 991bf...4e1 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #63 Skrevet 21. november 2019 På 18.11.2019 den 0.07, AnonymBruker skrev: Dette er jo kjempegøy! 😂 Tenk alle åpne, generelle og generiske søknader bedrifter får inn. Så kjører de generiske intervjurunder. Dette er jo humor. Bonusen er at hvis de liker deg, husker de deg. Anonymkode: 7c404...e60 Så ikke denne før nå. De husker meg ja, og selv om jeg ble temmelig forbauset over svaret så så jeg også humoren i det. Noen år senere søkte jeg forøvrig igjen - denne gangen en utlyst stilling. En klassekamerat av meg fikk stillingen. Vedkommende hadde mindre arbeidserfaring OG etter det jeg husker ikke fullt så bra karakterer. Jeg fikk ikke jobben. Jeg lurer fremdeles på om de ikke liker meg, eller om det har noe med det faktum å gjøre at min konkurrent hadde slekt som jobbet i det aktuelle firmaet. Anonymkode: 89e09...dd0 2
ferdig Skrevet 21. november 2019 #64 Skrevet 21. november 2019 Kom på intervju, hadde reist ca 4 mil, forberedt meg og var gira, denne jobben skulle jeg ha! setter meg ned og hun ene starter med å si at stillingen var allerede besatt men de måtte følge loven å ta i mot søkere osv, så da benytet de annledningen til å trene uerfarene ledere i å ha jobbintervjuer. Jeg hadde som nevnt kjørt 4 mil og brukt tid på dette så jegvar på intervjutreningen deres og når jeg kom hjem sendte jeg regning til kommunen for reise å brukt tid så kontaktet jeg lokalavisen men de var ikke interesert,dette er noe mange opplever sa de så det var ingen nyhet. 13
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #65 Skrevet 21. november 2019 7 minutter siden, ferdig skrev: Kom på intervju, hadde reist ca 4 mil, forberedt meg og var gira, denne jobben skulle jeg ha! setter meg ned og hun ene starter med å si at stillingen var allerede besatt men de måtte følge loven å ta i mot søkere osv, så da benytet de annledningen til å trene uerfarene ledere i å ha jobbintervjuer. Jeg hadde som nevnt kjørt 4 mil og brukt tid på dette så jegvar på intervjutreningen deres og når jeg kom hjem sendte jeg regning til kommunen for reise å brukt tid så kontaktet jeg lokalavisen men de var ikke interesert,dette er noe mange opplever sa de så det var ingen nyhet. Du vet at du har full rett til å reise deg, takke for deg og forlate lokalet når slikt skjer? Anonymkode: a68a1...8ef 11
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #66 Skrevet 21. november 2019 Mann med mange års erfaring i barnehage og utdanelse til å jobbe med barn, søkte på stilling i en ny barnehage der jeg bor å ble spurt om jeg var glad i barn, noe jeg så klart kunne bekrefte, hvorpå jeg ble spurt om det gjaldt begge kjønn eller bare småjentene! jeg blei tatt litt på senga der så jeg spurte hva de mente med det spørsmålet, da sa de at det var bare for å forsikre seg om at jeg ikke forskjelsbehandlet barn etter kjønn! Jeg reiste meg opp å gikk derfra, lurer på om de spurte damer om det samme jeg. Anonymkode: 2caac...2b4 32
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #67 Skrevet 22. november 2019 Ble kalt inn på intervju hos Bama. Vi var vel ca en 10 stykk som hadde møtt opp og ble kalt inn en etter en. To menn som intervjuet. Han ene tok seg av det meste av pratinga, stilte spm og noterte flittig. Jeg følte det gikk bra. Men han andre satt bare tilbakelent og glodde olmt på meg gjennom HELE intervjuet, samtidig som han dreiv å klikket med en penn irriterende mye. Ble gaaal av den klikkinga og skjønte egentlig ikke helt hva han gjorde der, han sa jo ingenting. Han reiste seg og gikk 2 ganger også. Så ble det masse venting etterpå. Sikkert to timer. Samme to karene. Så ble vi kalt inn på nytt, i et mer dyptgående intervju hvor jeg også hadde mulighet til å stille spm, noe jeg også gjorde. Jeg ble irritert av den jævla penne-klikkinga og stirringa fra han fyren, nå hadde han i tillegg begynt å gjespe som pokker, men ellers syns jeg det gikk bra. Han intervjueren virket begeistret og fornøyd. Når det begynte å gå mot slutten snudde han seg mot "penneklikkeren" og spurte om ikke han også var fornøyd med meg? "Naaaaai.." kom det fra han 😑 Ringte et par dager senere og jeg fikk ikke jobben. Angrer på at jeg ikke tok sats og sparket pennen ut av hånda på han dusten som var med i intervjuet. Han fremstod som en fyllesjuk trassig tenåringsgutt der han satt Anonymkode: df95f...985 16
Gjest ti10 Skrevet 22. november 2019 #68 Skrevet 22. november 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet at du har full rett til å reise deg, takke for deg og forlate lokalet når slikt skjer? Anonymkode: a68a1...8ef Det er jo greit, men hen har jo like fullt brukt tid på å forberede seg og reise dit. Skjønner godt at folk synes sånt er surt.
Alice123 Skrevet 23. november 2019 #69 Skrevet 23. november 2019 Har vært på mange rare intervjuer, men et som skiller seg spesielt ut var et intervju hvor stillingsbeskrivelsen og den faktiske jobben ikke hang sammen i det hele tatt. Stillingsbeskrivelsen i annonsen passet helt over ens med en jobb jeg hadde hatt tidligere (i en annen bedrift), innenfor en bransje jeg har jobbet mye i. På intervjuet kommer det frem at de faktiske arbeidsoppgavene ikke har noe med stillingsannonsen å gjøre, og at jeg er overkvalifisert. Jeg ønsket ikke jobben, og intervjuer forsto med en gang at jeg ikke ville passe til stillingen. Kjempekleint. (Stillingen som var utlyst var noe sånt som "administrasjonssjef", den faktiske stillingen var noe sånt som "assistent") 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #70 Skrevet 23. november 2019 Kom i intervju en gang og ble bedt om å brette papirfly og andre lignende oppgaver, var til jobb i en barnehage. Takket nei til stillingen jeg, om kriteriet for å jobbe i den barnehagen er om du kan brette papirfly og synge barnesanger så er ikke det et sted jeg vil jobbe. Anonymkode: 2caac...2b4 4
Gjest ana0603 Skrevet 23. november 2019 #71 Skrevet 23. november 2019 Jobb intervju ved REMA 1000 som 18-åring - spørsmål: "kan du beskrive hvordan helgene er for deg?" Okei 😂
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #72 Skrevet 23. november 2019 Var på intervju for noen uker tilbake der jeg ble intervjuet av tre stk, inkl. personen som evt. ville bli min nærmeste kollega. Det var en person som var SÅ sur. Foretrakk ikke en mine under intervjuet (fikk veldig god kontakt med de to andre) og hadde helt steinansikt. Enkelte ganger gjespet personen høyt og virket bare totalt uinteressert, For å være ærlig ble jeg litt satt ut av det. Det er veldig uprofesjonelt, fordi de skal jo selge bedriften for meg som jobbsøker. Mens jeg satt der tenkte jeg på hvorfor de ansetter så sure folk, og om det er ett krav til stillingen😅 Syntes det var veldig leit og ødeleggende, fordi det var en jobb jeg virkelig ville ha (får vite til uka om jeg får den eller ikke). Anonymkode: 3b4f1...e74
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #73 Skrevet 23. november 2019 Jeg er utdannet innen it, og kom i prat med en på et markedsføringsbyrå. De var cirka 4 ansatte, og alle holdt intervjuet. Jeg fikk: bruk 1 minutt til å fortelle oss hvorfor vi skal ansette deg. Prosentregning og andre matteoppgaver på papir, ++, samt andre spm. Et annet sted var jeg kvalifisert, men lederen syntes jeg så penere ut i virkeligheten enn på bildet... Han prøvde seg ikke på meg, men det var veldig rart. Ansatte en lærling en gang, og vi kalte inn tre kvalifiserte søkere. Han ene fikk spm om han ville ha jobben, og sa nei, fikk han noe annet, vil han ikke jobbe på skole... Anonymkode: 694ae...44b 2
missfix Skrevet 23. november 2019 #74 Skrevet 23. november 2019 Var på intervju i en nabokommune for noen år siden. Føltes ut som intervjueren ikke visste hva hun skulle spørre om, satt og bladde i papirene mine og lagde "eeh" lyder før hvert spørsmål. Intervjuet var over på under 20 minutter. Hørte ikke noe fra de, før det 3 uker senere lå arbeidskontrakt i posten. Ikke hadde de ringt å tilbudt meg stillingen og ikke var det noe skriv med kontrakten om at de ønsket å ansette meg. Kun arbeidskontrakt. Sendte den i retur pr post med vedlegg om at jeg valgte å takke nei til stillingen. 11
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #75 Skrevet 23. november 2019 Mye rart der ute, hoider på med jobbprosess nå, får intevjuer og det virker som de skal konkurrere mot meg, siste intervjuer var nesten "snurt," fordi jeg hadde så mange papirer og sa til meg: "du har jo fått kastet jobber etter deg," Det virket mer som en konkurranse da vedkommende begynte å fortelle om "jobbene han hadde fått kastet etter seg." Jeg er ydmyk, men CV en min og det jeg har gjort vil stå der for alltid, det skal ikke bli brukt mot meg at den er utfyllende og god. Anonymkode: 73081...1d9 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #76 Skrevet 23. november 2019 Det er mange som intervjuer som ikke vet hva de gjør. Jeg forstår at ikke alle virksomheter kan ha en stor HR avdeling (men min erfaring er at HR folk også kan stille helt idiotiske usaklige spørsmål), men det er noe ganske tilfeldig med hele prosessen føler jeg. Fikk "hvilket dyr var du i ditt forrige liv" på et intervju, og sa hund (det første jeg kom på) "fordi de er lojale" (osv, ga grunner, selv om dette var et helt idiotisk spørsmål etter min mening). Leder sa det var synd for h*n var allergisk mot hunder så da ville vi nok ikke være en god match 🤣. Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si, men skulle ønske jeg hadde sagt OK men du er klar over at jeg IKKE er en hund og at jeg mest sannsynlig heller ikke var det i mitt forrige liv? Anonymkode: 72766...db8 25
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #77 Skrevet 23. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som intervjuer som ikke vet hva de gjør. Jeg forstår at ikke alle virksomheter kan ha en stor HR avdeling (men min erfaring er at HR folk også kan stille helt idiotiske usaklige spørsmål), men det er noe ganske tilfeldig med hele prosessen føler jeg. Fikk "hvilket dyr var du i ditt forrige liv" på et intervju, og sa hund (det første jeg kom på) "fordi de er lojale" (osv, ga grunner, selv om dette var et helt idiotisk spørsmål etter min mening). Leder sa det var synd for h*n var allergisk mot hunder så da ville vi nok ikke være en god match 🤣. Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si, men skulle ønske jeg hadde sagt OK men du er klar over at jeg IKKE er en hund og at jeg mest sannsynlig heller ikke var det i mitt forrige liv? Anonymkode: 72766...db8 Anonymkode: 73081...1d9 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #78 Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 73081...1d9 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som intervjuer som ikke vet hva de gjør. Jeg forstår at ikke alle virksomheter kan ha en stor HR avdeling (men min erfaring er at HR folk også kan stille helt idiotiske usaklige spørsmål), men det er noe ganske tilfeldig med hele prosessen føler jeg. Fikk "hvilket dyr var du i ditt forrige liv" på et intervju, og sa hund (det første jeg kom på) "fordi de er lojale" (osv, ga grunner, selv om dette var et helt idiotisk spørsmål etter min mening). Leder sa det var synd for h*n var allergisk mot hunder så da ville vi nok ikke være en god match 🤣. Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si, men skulle ønske jeg hadde sagt OK men du er klar over at jeg IKKE er en hund og at jeg mest sannsynlig heller ikke var det i mitt forrige liv? Anonymkode: 72766...db8 Er det mulig? .. Anonymkode: 73081...1d9 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #79 Skrevet 23. november 2019 Var engang på intervju i en nyoppstartet bedrift. Fyren som intervjuet meg snakket dritt om de andre søkerne, viste meg søknadene og bildene av kandidatene mens han nedsnakka dem. Se på denne gamle geita her, hun har jobbet på tekstilfabrikk, har jo ikke den erfaringen som hun trenger for å jobbe her. Jeg takket pent for meg og fortalte at jeg ikke var interessert. En annen gang var jeg inne hos et bemanningsbyrå, guttungen som intervjuet meg var sikkert kommet rett ut fra BI og hadde tydeligvis 0 kompetanse på det å samhandle med mennesker. Han dro frem vitnemålet mitt fra VGS og mente jeg hadde for mye fravær. Jeg gjorde ham oppmerksom på at jeg hadde avsluttet VGS 20 år før, og at det var medisinske årsaker til at jeg hadde endel fravær på den tiden uten at jeg utdypet. En måned senere ringte en dame fra byrået og ønsket meg inn som kandidat, da hun hadde lest i CVen min at jeg hadde jobbet i utlandet i en av de største konsernene innen fagfeltet mitt. Jeg takket pent nei og fortalte at jeg ikke ønsket å ha noe med dem å gjøre da jeg oppfattet dem som et useriøst firma. Anonymkode: 42bf7...a08 11
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #80 Skrevet 23. november 2019 På 21.11.2019 den 21.13, AnonymBruker skrev: Så ikke denne før nå. De husker meg ja, og selv om jeg ble temmelig forbauset over svaret så så jeg også humoren i det. Noen år senere søkte jeg forøvrig igjen - denne gangen en utlyst stilling. En klassekamerat av meg fikk stillingen. Vedkommende hadde mindre arbeidserfaring OG etter det jeg husker ikke fullt så bra karakterer. Jeg fikk ikke jobben. Jeg lurer fremdeles på om de ikke liker meg, eller om det har noe med det faktum å gjøre at min konkurrent hadde slekt som jobbet i det aktuelle firmaet. Anonymkode: 89e09...dd0 Det er jeg villig til å vedde kaninene mine på! Selv passer jeg på å ikke nevne at jeg kjenner noen i bedriften, ingen skal behøve å stå til ansvar for meg. Man skal bruke kontakter, men ikke lene seg på dem, spør du meg. I den anledning kom jeg på en historie til. Jeg var på et intervju hvor det gikk veldig bra. Etterpå ringte han ikke referansene mine, men felles bekjente på Facebook istedet. Jeg ble veldig satt ut av det, og burde skjønt at når han bryter regler så enkelt så kom han til å gjøre det igjen. Jeg ble syk av å jobbe under det mennesket. Anonymkode: 7c404...e60 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå