Gå til innhold

fant en død mus på kjøkkenet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært borte en uke og fant en død mus på gulvet når jeg kom hjem i kveld. Hørte mus på kvisten natten før jeg dro og det er sikkert flere der. Bør man vaske absoltt alt om man finner en død mus? Har ikke satt ut noe gift i år men gjorde det i fjord. Men det var tomt da.

Anonymkode: a35c1...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... mus kan ha musepest.  Støv fra pelsen eller rede som pustes inn er ikke bra. Men normalt friske mennesker blir sjelden syke.

Sett opp feller både ute og inne, men husk at det ikke lenger er lov å legge gift ute som "privatperson".  Hør med et skadedyrfirma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Tja... mus kan ha musepest.  Støv fra pelsen eller rede som pustes inn er ikke bra. Men normalt friske mennesker blir sjelden syke.

Sett opp feller både ute og inne, men husk at det ikke lenger er lov å legge gift ute som "privatperson".  Hør med et skadedyrfirma.

Wow, ikke lov å sette ut musegift? Orker da ikke ringe et firma for å kjøre helt hit, det blir fort meget dyrt. Lager jeg heller gift selv om en ikke får lov til å kjøpe lengre.

 

De forsøker seg hver eneste senhøst her i gården og det er bare gift som fungerer. Trenger bare sette ut 1 gang pr år så er problemet løst. Forsøkte feller for 2-3 år siden, det nytta ikke. Var ca 2-3 mus i fellene hver dag en hel uke. Det der orker jeg ikke igjen.

Anonymkode: a35c1...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du slipper å drepe den, da.

Anonymkode: 9709f...2a7

Men det er problemet. Hva i huleste drepte den musa. Liker ikke tanken på at det ligger noe dritt et eller annet sted eller at musa hadde noe heftig sykdom. De dauer da bare ikke plutselig.

Anonymkode: a35c1...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Tja... mus kan ha musepest.  Støv fra pelsen eller rede som pustes inn er ikke bra. Men normalt friske mennesker blir sjelden syke.

Sett opp feller både ute og inne, men husk at det ikke lenger er lov å legge gift ute som "privatperson".  Hør med et skadedyrfirma.

Sikker på at det ikke er lov? Det selges ihvertfall fritt på både Jernia, Clas Ohlson og Maxbo. Kanskje enkelte typer/merker som kun er tilgjengelig for «musebransjen»?

Eller mener du det er regler mot å legge det ute, men ikke inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, ikke lov å sette ut musegift? Orker da ikke ringe et firma for å kjøre helt hit, det blir fort meget dyrt. Lager jeg heller gift selv om en ikke får lov til å kjøpe lengre.

 

De forsøker seg hver eneste senhøst her i gården og det er bare gift som fungerer. Trenger bare sette ut 1 gang pr år så er problemet løst. Forsøkte feller for 2-3 år siden, det nytta ikke. Var ca 2-3 mus i fellene hver dag en hel uke. Det der orker jeg ikke igjen.

Anonymkode: a35c1...39f

Ja, det har blitt ulovlig.  Inne kan du, men ute skal kyndige stå for det.

Håper du legger giften slik at andre dyr ikke får tak i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Påkrevd skrev:

Sikker på at det ikke er lov? Det selges ihvertfall fritt på både Jernia, Clas Ohlson og Maxbo. Kanskje enkelte typer/merker som kun er tilgjengelig for «musebransjen»?

Eller mener du det er regler mot å legge det ute, men ikke inne?

Inne kan du, men ute ble forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja, det har blitt ulovlig.  Inne kan du, men ute skal kyndige stå for det.

Håper du legger giften slik at andre dyr ikke får tak i det. 

Ja de pleier å bygge et reir på samme vegg oppe på mørkloftet hvert år. Legger kun giften der. I år har det vært stille bortsett fra denne daue musa her.

Anonymkode: a35c1...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja de pleier å bygge et reir på samme vegg oppe på mørkloftet hvert år. Legger kun giften der. I år har det vært stille bortsett fra denne daue musa her.

Anonymkode: a35c1...39f

Hvordan kan man finne reir? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...