AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #1 Del Skrevet 17. november 2019 ? Anonymkode: 0279b...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #2 Del Skrevet 17. november 2019 fordi det er en statlig bedrift. Anonymkode: f18fa...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #3 Del Skrevet 18. november 2019 21 hours ago, AnonymBruker said: fordi det er en statlig bedrift. Anonymkode: f18fa...ec4 Ruter er privat Anonymkode: b87a2...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #4 Del Skrevet 18. november 2019 Hvorfor har ikke betalingsløsningen på legekontoret konkurrenter? Han er visst mangemilliardær han som eier de maskinene. Anonymkode: 8b0a0...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #5 Del Skrevet 18. november 2019 Det er neppe andre hindere enn økonomiske som gjør at det ikke finnes nevneverdige alternativer til Ruter. Anonymkode: ecb2b...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 18. november 2019 #6 Del Skrevet 18. november 2019 Fordi de har avtale med kommunene (Oslo og akershus). Inkl driftstilskudd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #7 Del Skrevet 19. november 2019 21 hours ago, AnonymBruker said: Ruter er privat Anonymkode: b87a2...20d Ruter er offentlig eid. Ruter eies av Oslo kommune (60 prosent) og Akershus fylkeskommune (40 prosent). https://no.wikipedia.org/wiki/Ruter Anonymkode: f18fa...ec4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 19. november 2019 #8 Del Skrevet 19. november 2019 På 17.11.2019 den 19.52, AnonymBruker skrev: fordi det er en statlig bedrift. Anonymkode: f18fa...ec4 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ruter er privat Anonymkode: b87a2...20d Feil begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 21. november 2019 #9 Del Skrevet 21. november 2019 Det er fordi kollektivtrafikk er konsesjonsbelagt, og rutene er gitt etter anbud. Konkurransen er med andre ord over når selskapene har busser/sporvogner i trafikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #10 Del Skrevet 21. november 2019 Ruter er et privateid selskap som staten eier aksjer i. Ferdig snakket. Anonymkode: 5b6d3...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 21. november 2019 #11 Del Skrevet 21. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ruter er et privateid selskap som staten eier aksjer i. Ferdig snakket. Anonymkode: 5b6d3...adf Tull. Er nok ikke ferdig snakket https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ruter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #12 Del Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, Illuminatum skrev: Tull. Er nok ikke ferdig snakket https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ruter Les under, Aksjeeid selskap. Altså ruter er opprettet PRIVAT og Kommunen (Oslo og Akershus) eier 100% av aksjene. Skal du ha det inn med teskje? Anonymkode: 5b6d3...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 21. november 2019 #13 Del Skrevet 21. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les under, Aksjeeid selskap. Altså ruter er opprettet PRIVAT og Kommunen (Oslo og Akershus) eier 100% av aksjene. Skal du ha det inn med teskje? Anonymkode: 5b6d3...adf Selv om det er et AS er det like fult ut eid av fylkene Oslo og Akershus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 21. november 2019 #14 Del Skrevet 21. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les under, Aksjeeid selskap. Altså ruter er opprettet PRIVAT og Kommunen (Oslo og Akershus) eier 100% av aksjene. Skal du ha det inn med teskje? Anonymkode: 5b6d3...adf Ja, hva har staten med dette å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 21. november 2019 #15 Del Skrevet 21. november 2019 På 17.11.2019 den 19.05, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: 0279b...5d1 Fordi det er selskapet som skal definere rutenettet og interaksjonen i kollektivnettet. Det er kun ulemper og ingen fordeler med å ha konkurrenter her, siden ingen av rammene, (priser, antall avganger osv ) er markedsstyrte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 23. november 2019 #16 Del Skrevet 23. november 2019 (endret) On 11/17/2019 at 7:05 PM, AnonymBruker said: ? Anonymkode: 0279b...5d1 Om selve busstilbudet er styrt av konsesjoner vet jeg faktisk ikke, men i praksis ville det ikke gå rundt for en konkurrent økonomisk. Ruter får dekket en god del av det det koster å drive systemet fra eierene (Oslo og Akershus fylkeskommune) hvert år slik at billettprisen kan være det den er. Fra Wikipediaartikkelen linket i et tidligere innlegg ser du at billettinntektene bare utgjør litt over halvparten av hva det koster å drifte systemet. En konkurrent måtte ha hatt mye høyere billettpriser. «Ruters omsetning var i 2008 på 4,478 milliarder kroner. I 2010 steg den totale omsetningen i selskapet til 5,2 milliarder kroner, og av dette utgjorde offentlige tjenestekjøp 45 % mens billettinntektene dekket 55 %. I 2011 var omsetningen i selskapet på 5,595 milliarder kroner. Offentlig tjenestekjøp fra Oslo kommune og Akershus fylkeskommune finansierte i 2011 35,9 % av kollektivtrafikken i regionen. Inklusive driftsdelen av ble 46,1 % av kollektivtrafikken i Oslo og Akershus finansiert gjennom tilskudd i 2011.» Endret 23. november 2019 av skrue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlueRaptor19 Skrevet 8. desember 2019 #17 Del Skrevet 8. desember 2019 På 17.11.2019 den 19.05, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: 0279b...5d1 Hvordan tror du det hadde sett ut med flere kollektivselskaper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå