Gå til innhold

Bøker du skulle ønske du hadde lest...


Gjest AlbertEinstein

Anbefalte innlegg

Gjest AlbertEinstein

Jeg har en liste lang som et vondt år. Blir nesten trist av å tenke på alle de litterære verkene jeg aldri vil rekke å lese  :(

jeg skulle så gjerne ha lest Tolstoy, Dostojevski, Hegels samlede verker og mange flere. 

tiden strekker ikke til og jeg må lese pensum. Tror aldri jeg vil oppleve å ha tilstrekkelig tid til dette. 

Har noen andre det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AlbertEinstein skrev:

Jeg har en liste lang som et vondt år. Blir nesten trist av å tenke på alle de litterære verkene jeg aldri vil rekke å lese  :(

jeg skulle så gjerne ha lest Tolstoy, Dostojevski, Hegels samlede verker og mange flere. 

tiden strekker ikke til og jeg må lese pensum. Tror aldri jeg vil oppleve å ha tilstrekkelig tid til dette. 

Har noen andre det på samme måte?

Da burde du kanskje ta en lang, grundig titt på prioriteringene dine? 

Anonymkode: c0c54...b2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hva du mener, men jeg tenker egentlig litt motsatt, ser frem til alt jeg forhåpentligvis får lest en vakker dag :jepp:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kågebruker skrev:

Jeg har ikke lest Hamsun. Skal gjøre det snart. 

Han er høyt på min liste også! Hvilken begynner du med?

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Rumle skrev:

Han er høyt på min liste også! Hvilken begynner du med?

Skulle lese Sult i sommer. Satser på at det blir noe av før nyttår. Har planer om å lese tegneserien om Sult etterpå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kågebruker skrev:

Skulle lese Sult i sommer. Satser på at det blir noe av før nyttår. Har planer om å lese tegneserien om Sult etterpå. 

Hadde dere ikke Hamsun på skolepensumet?

Anonymkode: a672e...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere ikke Hamsun på skolepensumet?

Anonymkode: a672e...ed3

Nei. Vi snakket jo om han selvfølgelig. Må innrømme at jeg er litt flau over at jeg aldri har lest Hamsun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonkatalogen for Møre og Romsdal. Jeg har hørt den er skikkelig bra. 

Anonymkode: 5103b...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten et eget bibliotek av bøker jeg ikke har lest. Til tross for at jeg alltid har vært en lesehest av rang har det aldri vært mulig å rekke over alle. Hver gang jeg har lest en bok kommer det ut en ny jeg vil ha. Jeg har så lyst å få lest Prosessen av Kafka men må få gjort meg ferdig med alt annet som er på lista først. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Kågebruker skrev:

Nei. Vi snakket jo om han selvfølgelig. Må innrømme at jeg er litt flau over at jeg aldri har lest Hamsun. 

Sant, kom nok kanskje an på hvilken skole man gikk på, ikke alle skoler har likt pensum. Han var jo også en litt kontroversiell person, men skal nok ikke ha noe å si for hans litterære verk som er ganske kjent internasjonalt også.

Anonymkode: a672e...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AlbertEinstein
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du kanskje ta en lang, grundig titt på prioriteringene dine? 

Anonymkode: c0c54...b2c

 

Du har nok rett, men sliter med å bortprioritere underholdning (spesielt fotball, er ganske glad i å se MYE fotball ). 

Kanskje jeg skal ha Tolstoy "krig og fred" som forsett neste år. Lese 15 min hver dag eller noe.

 

2 timer siden, Kågebruker skrev:

Jeg har ikke lest Hamsun. Skal gjøre det snart. 

 

Ikke jeg heller. Jeg tok påbygg til studiekompetanse i sin tid og gjennomgikk ikke på langt nær så mye som de på allmenn. 

Nå har jeg riktig nok bra med utdanning, men kjenner meg litt tiltaksløs utenom pensum lesning.

 

2 timer siden, Rumle skrev:

Ser hva du mener, men jeg tenker egentlig litt motsatt, ser frem til alt jeg forhåpentligvis får lest en vakker dag :jepp:

 

 

For en bra synsvinkel! Positivitet fremfor pessimisme. Takk for oppmuntringen  :)

 

32 minutter siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Jeg har nesten et eget bibliotek av bøker jeg ikke har lest. Til tross for at jeg alltid har vært en lesehest av rang har det aldri vært mulig å rekke over alle. Hver gang jeg har lest en bok kommer det ut en ny jeg vil ha. Jeg har så lyst å få lest Prosessen av Kafka men må få gjort meg ferdig med alt annet som er på lista først. 

 

Haha , samme her. Tror jeg har ihvertfall 50-100 bøker jeg kjøpte inn med de beste intensjoner. Forsetter det sånn blir det litt av et dødsbo å gjøre opp når jeg legger inn årene. 

Trist at man ikke har mer tid og ikke minst mer overskudd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled dere til Hamsun! Fantastisk leseopplevelse. 

Jeg burde få lest noen av russerne du nevner.

Anonymkode: 5ec5e...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lest både Dostojevskij og Hamsun. Men jeg mangler en del fransk litteratur. Jeg har ikke lest Proust eller Celine, de står på lista. 

Jeg har lest flest amerikanske og britiske klassikere, der har jeg lest noe av de fleste, Faulkner, Melville, Dickens, Austen, Woolf.. Jeg har ikke lest Lawrence, det er kanskje den neste blant de engelskspråklige.

Anonymkode: 8caec...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
På 17.11.2019 den 17.44, Kågebruker skrev:

Skulle lese Sult i sommer. Satser på at det blir noe av før nyttår. Har planer om å lese tegneserien om Sult etterpå. 

Jeg likte Sult skikkelig godt. Og så hører jeg folk som synes den var så gørrkjedelig og tom. Jeg slukte den. Å høre om han stakkaren som vandrer rundt i delirium av matmangel så interessant og for en kamp. Fikk lyst til å lese den igjen!

Mitt problem er at hvordan vet jeg hvilke bøker jeg skulle ønske jeg hadde lest? Jeg har jo ikke lest dem enda så vet ikke om jeg burde lest dem. 😆

Anna Karenina angrer jeg på at jeg ikke fullførte. Likte godt første tredjedel. Og så falt jeg ut. 

Edit: Så siden jeg ikke kan si hvilke jeg skulle ønske jeg hadde lest, fikk jeg lyst til å si hvilke andre burde lese fordi jeg likte den så godt selv! Holdt på å begynne å ramse opp noen av de bøkene som har truffet meg mest. 😆

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rainstorm skrev:

Jeg likte Sult skikkelig godt. Og så hører jeg folk som synes den var så gørrkjedelig og tom. Jeg slukte den. Å høre om han stakkaren som vandrer rundt i delirium av matmangel så interessant og for en kamp. Fikk lyst til å lese den igjen!

Mitt problem er at hvordan vet jeg hvilke bøker jeg skulle ønske jeg hadde lest? Jeg har jo ikke lest dem enda så vet ikke om jeg burde lest dem. 😆

Anna Karenina angrer jeg på at jeg ikke fullførte. Likte godt første tredjedel. Og så falt jeg ut. 

Edit: Så siden jeg ikke kan si hvilke jeg skulle ønske jeg hadde lest, fikk jeg lyst til å si hvilke andre burde lese fordi jeg likte den så godt selv! Holdt på å begynne å ramse opp noen av de bøkene som har truffet meg mest. 😆

Men, det vil vi gjerne høre! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...