Gå til innhold

Er det virkelig "greit" å bare fade ut på denne måten etter så lang tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har datet en siden i sommer, og interessen har så langt vært gjensidig begge veier. Vi bor for tiden ikke i samme by, men har besøkt hverandre jevnlig og vi kommer til å bo i samme by fra neste vår av. Men nå ser det ut til at han har mistet interessen. De siste tre ukene har kontakten vært mindre. Han svarer alltid på meldinger, men er sjeldnere han som tar kontakt. Jeg tar jo hintet og skjønner at han ikke er så interessert lengre. Enten har han møtt noen andre eller bare kjent på at interessen har dabbet av? Det jeg derimot ikke forstår er hvordan han bare kan kutte oss ut uten å si tydelig ifra? Når man er enige om at man er eksklusive og har avtalt å møtes igjen i desember, bør man ikke da ha baller nok til å si det som det er? Eller må jeg virkelig spørre selv rett ut? Jeg er så utrolig lei meg. Har blitt så vanvittig glad i ham og hadde virkelig troen på at dette skulle bli noe. Han er ellers en veldig fin fyr og med tanke på at han selv har vært så interessert så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor dette skjer. Fortjener jeg ikke bedre behandling?

Anonymkode: a83d8...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har datet en siden i sommer, og interessen har så langt vært gjensidig begge veier. Vi bor for tiden ikke i samme by, men har besøkt hverandre jevnlig og vi kommer til å bo i samme by fra neste vår av. Men nå ser det ut til at han har mistet interessen. De siste tre ukene har kontakten vært mindre. Han svarer alltid på meldinger, men er sjeldnere han som tar kontakt. Jeg tar jo hintet og skjønner at han ikke er så interessert lengre. Enten har han møtt noen andre eller bare kjent på at interessen har dabbet av? Det jeg derimot ikke forstår er hvordan han bare kan kutte oss ut uten å si tydelig ifra? Når man er enige om at man er eksklusive og har avtalt å møtes igjen i desember, bør man ikke da ha baller nok til å si det som det er? Eller må jeg virkelig spørre selv rett ut? Jeg er så utrolig lei meg. Har blitt så vanvittig glad i ham og hadde virkelig troen på at dette skulle bli noe. Han er ellers en veldig fin fyr og med tanke på at han selv har vært så interessert så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor dette skjer. Fortjener jeg ikke bedre behandling?

Anonymkode: a83d8...791

Er han en av de 20% som menn her inne mener vasser i damer så hat han sikkert truffet noen andre. Er han i den andre kategorien er han jo dum som gir slipp når han endelig har sjansen på å få en dame han har likt godt på ett punkt. 
Enig med deg dårlig gjort. Kjør no contact for 30-45 dager der d er null kontakt fra din side. Da får du svaret ... enten tar han kontakt eller så etter 30-40 dager så har du fått det hele på litt avstand og kan se opp og fram. Det er vinn vinn.

Anonymkode: 659ee...a4d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i en tenkefase og har ikke bestemt seg enda. Det er vel lov?

Anonymkode: 024d6...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er i en tenkefase og har ikke bestemt seg enda. Det er vel lov?

Anonymkode: 024d6...0c7

Kjør no contact da får han space han trenger og du kan gjøre hva du vil i mens. 

Anonymkode: 659ee...a4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er i en tenkefase og har ikke bestemt seg enda. Det er vel lov?

Anonymkode: 024d6...0c7

Alt er lov. Hun må også tenke på om dette er noe hun gidder. 

Anonymkode: 0d527...c1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjør no contact da får han space han trenger og du kan gjøre hva du vil i mens. 

Anonymkode: 659ee...a4d

Må bare si ... jeg som skrev det der. Er midt oppi en slik greie selv. En jeg har kjent i snart ett år. Da han sa at han trodde det ble vanskelig å treffes fremover ... men en mnd tidligere sa uansett hva som skjer skal vi holde kontakten og fortsatt møtes. ....han ble riktig nok sykmeldt og kom til å oppholde seg lengre unna meg fremover. Jeg svarte at jeg forstår og at han må ta vare på seg selv og husk at jeg er glad i han. Han takket for at jeg forsto. 
 

Dette er 3 uker siden nå. Jeg har ikke tatt kontakt og det har ikke han heller. Jeg kjenner at ting blir bare enklere og enklere å se fremover jo lengre tid det går. Om han tar kontakt det vet jeg ikke. Men vet han har gjort det før så er forberedt på det men ser og at jeg vil ikke ha det slik det var hvis han vil ha kontakt igjen...er han som mange menn vil han sjekke ut en dag om jeg er fortsatt tilgjengelig  for hans ego sin del. Jeg har kommet hver gang han har knipset i fingrene.... now he is in for A surprise hvis jeg hører fra han igjen. 
Nå kjennes det ut for meg at jeg klarer meg fint uten han der. Jeg har å blitt kjent med en ny jeg også liker veldig godt egentlig, Så gir gjerne slipp på d gamle for å gå videre ja. Men ja følelsene er der fortsatt og tenker på han men det blir lettere og lettere for hver dag som går. Første uka var absolutt værst. Så anbefaler virkelig no contact d gjør underverker. Mer opptatt du er jo fortere går ukene og lettere blir det for deg. Er kanskje ikke før han innser at han kanskje har mistet deg at han vil komme tilbake. Merkelige det der, men d er ofte sånn. 
Lykke til

Anonymkode: 659ee...a4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare spørre han? Hvis ikke du gidder såpass er du jo ikke noe bedre selv

Anonymkode: d03a2...b91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på dere jenter som bare viker unna og ikke sier noe til så simpel og slett behandling fra motparten! Det er vagt, veikt og du står ikke opp for deg selv om du gjør det! KREV ET SVAR.

Send han en melding, helst ikke en lang avhandling, men en kort og konsis en, der du skriver at du har lagt merke til dårligere kontakt fra han, og si "Jeg spør deg rett ut, vil du at det skal bli slutt mellom oss?"

 

Anonymkode: 8f3d5...51e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner meg ikke på dere jenter som bare viker unna og ikke sier noe til så simpel og slett behandling fra motparten! Det er vagt, veikt og du står ikke opp for deg selv om du gjør det! KREV ET SVAR.

Send han en melding, helst ikke en lang avhandling, men en kort og konsis en, der du skriver at du har lagt merke til dårligere kontakt fra han, og si "Jeg spør deg rett ut, vil du at det skal bli slutt mellom oss?"

 

Anonymkode: 8f3d5...51e

Tanken er god. Men da kommer han nok bare til å svare neida, eller tom bli sint.

Anonymkode: 0d527...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner meg ikke på dere jenter som bare viker unna og ikke sier noe til så simpel og slett behandling fra motparten! Det er vagt, veikt og du står ikke opp for deg selv om du gjør det! KREV ET SVAR.

Send han en melding, helst ikke en lang avhandling, men en kort og konsis en, der du skriver at du har lagt merke til dårligere kontakt fra han, og si "Jeg spør deg rett ut, vil du at det skal bli slutt mellom oss?"

 

Anonymkode: 8f3d5...51e

Folk som er feig og unnvikende av natur responderer bare med å ikke svare om de blir satt til veggs også. Det er ca umulig å håndtere sånne mennesker, for de skjønner bare ikke hvor destruktivt det de gjør er for andre. De mener at de ikke kan skyldes for noe som helst, siden de ikke "har gjort noe" i egne øyne. 

Til ts: finn noen andre og la feigingen finne noen andre å torturere. 

Anonymkode: 329be...862

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som er feig og unnvikende av natur responderer bare med å ikke svare om de blir satt til veggs også. Det er ca umulig å håndtere sånne mennesker, for de skjønner bare ikke hvor destruktivt det de gjør er for andre. De mener at de ikke kan skyldes for noe som helst, siden de ikke "har gjort noe" i egne øyne. 

Til ts: finn noen andre og la feigingen finne noen andre å torturere. 

Anonymkode: 329be...862

Enig i dette. Jeg datet en sånn i vår. Han tenkte å bare ghoste meg, jeg krevde å få et svar ved å bruke unnskyldningen om at jeg var bekymret for at det var skjedd han noe, at han var syk f.eks og ikke greide å svare. Da kom det til slutt bare en enkel sms om at han ikke ville mer og at det var hans feil. Jeg var ganske sint og sendte han en melding om hvor ufattelig feigt jeg synes det er å ghoste folk man i grunn har datet i flere måneder, og ikke engang greie å si noe på skikkelig vis. Jeg skjønte jo at en feiging som han ikke kom til å svare på det, så jeg skreiv det i meldingen også at jeg visste at han ikke kom til å svare fordi det er ikke sånn at man plutselig slutter å være feig av å få en sånn melding. Som forventet svarte han ikke, men jeg synes det var godt for meg å få skrive akkurat det jeg mente om den saken. Ikke at han lærte noe av det, for et par uker senere hadde han den mest desperate tinderprofilen jeg har sett noen gang. 

Anonymkode: 90727...ae1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at han lærte noe av det, for et par uker senere hadde han den mest desperate tinderprofilen jeg har sett noen gang. 

Anonymkode: 90727...ae1

Da plager han ihverfall noen andre enn deg...

Anonymkode: 0d527...c1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 17.11.2019 den 8.49, AnonymBruker skrev:

Må bare si ... jeg som skrev det der. Er midt oppi en slik greie selv. En jeg har kjent i snart ett år. Da han sa at han trodde det ble vanskelig å treffes fremover ... men en mnd tidligere sa uansett hva som skjer skal vi holde kontakten og fortsatt møtes. ....han ble riktig nok sykmeldt og kom til å oppholde seg lengre unna meg fremover. Jeg svarte at jeg forstår og at han må ta vare på seg selv og husk at jeg er glad i han. Han takket for at jeg forsto. 
 

Dette er 3 uker siden nå. Jeg har ikke tatt kontakt og det har ikke han heller. Jeg kjenner at ting blir bare enklere og enklere å se fremover jo lengre tid det går. Om han tar kontakt det vet jeg ikke. Men vet han har gjort det før så er forberedt på det men ser og at jeg vil ikke ha det slik det var hvis han vil ha kontakt igjen...er han som mange menn vil han sjekke ut en dag om jeg er fortsatt tilgjengelig  for hans ego sin del. Jeg har kommet hver gang han har knipset i fingrene.... now he is in for A surprise hvis jeg hører fra han igjen. 
Nå kjennes det ut for meg at jeg klarer meg fint uten han der. Jeg har å blitt kjent med en ny jeg også liker veldig godt egentlig, Så gir gjerne slipp på d gamle for å gå videre ja. Men ja følelsene er der fortsatt og tenker på han men det blir lettere og lettere for hver dag som går. Første uka var absolutt værst. Så anbefaler virkelig no contact d gjør underverker. Mer opptatt du er jo fortere går ukene og lettere blir det for deg. Er kanskje ikke før han innser at han kanskje har mistet deg at han vil komme tilbake. Merkelige det der, men d er ofte sånn. 
Lykke til

Anonymkode: 659ee...a4d

Ts her. Har jo selv opplevd dette før, og som du sier blir ofte interessen større hvis de skjønner at de mister oss. Men vi er i slutten av 20-årene, så jeg føler vel egentlig at vi er for voksne for sånt spill. Og når man i tillegg er eksklusiv bør man også avslutte ordentlig synes jeg. Føler heller ikke at jeg kan "gjøre som jeg vil" før vi har avklart helt. En ting er hva han driver med, men jeg er ikke typen som behandler menn slik. 

Anonymkode: a83d8...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjæresten min gjort noe sånt så hadde jeg spurt rett ut. Skal du være i et forhold så er kommunikasjon veldig viktig. 

Anonymkode: 97ba3...a28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.11.2019 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare spørre han? Hvis ikke du gidder såpass er du jo ikke noe bedre selv

Anonymkode: d03a2...b91

Ts. her. Handler jo ikke om å ikke "gidde" å spørre, men med mye følelser involvert er jeg jo redd for å bli avvist.

Endret av Fjellharen
Anonym
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fjellharen skrev:

Ts. her. Handler jo ikke om å ikke "gidde" å spørre, men med mye følelser involvert er jeg jo redd for å bli avvist.

Den skjønte jeg ikke. 

Du må bare spørre. Er det noe som ikke er greit så må du ta det opp. Hvis ikke får du aldri et forhold til å fungere. Det er ikke sikkert det er noe galt fra hans side i det hele tatt. Kanskje han føler det er noe andre veien og? Og at ingen av dere tar opp ting dere føler og tenker på? 

 

Anonymkode: 97ba3...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 16.52, AnonymBruker skrev:

Tanken er god. Men da kommer han nok bare til å svare neida, eller tom bli sint.

Anonymkode: 0d527...c1f

Ta her. Stemmer dessverre. Konfronterte han og fikk til svar at han bare hadde vært travel, men at han ikke mente å være avvisende. Så jeg har sagt ifra hvordan jeg trenger å ha det(jevnlig kontakt). Men jeg er ikke dum. Handling betyr mer enn ord, men er likevel lei meg for å ha mistet han og lei meg fordi han ikke kan være tøff nok til å svare ærlig når jeg konfronterer ham.

Anonymkode: a83d8...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta her. Stemmer dessverre. Konfronterte han og fikk til svar at han bare hadde vært travel, men at han ikke mente å være avvisende. Så jeg har sagt ifra hvordan jeg trenger å ha det(jevnlig kontakt). Men jeg er ikke dum. Handling betyr mer enn ord, men er likevel lei meg for å ha mistet han og lei meg fordi han ikke kan være tøff nok til å svare ærlig når jeg konfronterer ham.

Anonymkode: a83d8...791

Vært gjennom det samme selv og de bruker alltid unnskyldninger for å snike seg unna. Det gjør jo kvinner også. Har opplevd at potensielle venninner bare stikker også. Folk tror de er noe og kan behandle andre som dritt og gjenstander. De må ha en iq på 80 siden de er såpass voksne og har store kommunikasjonsproblemer... dette ghosting pisset var ikke normalt før. Det var først i 2018 jeg opplevde det for første gang og hørte om det. Man må jo vite klart og tydelig hvem og hva man vil ha i en alder av 28. Og hvorfor date noen i så mange måneder pluss insje på å være eksklusive, når man plutselig mister interessen og vil bruke tid på noen andre eller noe annet. Høres helt sinnsforvirrende ut spør du meg. Sånn er i hvert fall ikke jeg... og jeg har grunn til det. Men man kan ikke kreve at alle andre har ryggrad og vet hvem de er og hva de vil.

Anonymkode: 891c5...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...