Gå til innhold

Legge seg før ungdommen kommer hjem fra fest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gammel var barnet ditt før du sluttet å sitte oppe å vente på at det skulle komme hjem fra fest? 15,16,17,18,19,20? Forskjell på om du har jente/gutt?

vi kjører og henter uansett når og hvor barnet har vært. Nå er barnet mitt blitt myndig og mener at vi kan legge oss så vil h*n ringe om det trengs, evt komme hjem på egenhånd. Får beskjed om at det er helt unødvendig å sitte oppe å vente. Men jeg sitter oppe for min egendel og legger meg når barnet mitt er trygt hjemme. 

Anonymkode: 47de3...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine foreldre la seg alltid kl 22 samme hvor jeg var og når jeg kom hjem. De låste døra også, så det var ikke alltid jeg kom meg inn om de ikke våknet av ringeklokka. Nei, jeg fikk ikke egen nøkkel. Det var vel en måte å oppdra meg på til å være hjemme før kl 22. Men det var mer praktisk å overnatte hos venner og tilfeldige bekjente for en natt.

Anonymkode: c05b1...05c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn er ikke gammelt nok til å dra på fest, men synes du høres litt hysterisk ut.. Hva med å ha litt tillit til «barnet»? Da jeg var 18 år hadde jeg flyttet hjemmefra for to år siden..

Anonymkode: eef7e...f9e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på "barnet" ditt tenker jeg. Jeg syntes det var trygt at mine foreldre brydde seg og at jeg alltid kunne ringe hjem midt på natta og at de ville ha henta meg dersom jeg ikke kom hjem med bussen osv. Mulig de la seg men jeg kom alltid fram på tlf.

Anonymkode: 35065...72d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger meg, men har alltid lyd på telefonen, og kan hente om nødvendig. Han sender melding når han er hjemme, så jeg ser det når jeg våkner 😊

Anonymkode: fc593...50c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn er ikke gammelt nok til å dra på fest, men synes du høres litt hysterisk ut.. Hva med å ha litt tillit til «barnet»? Da jeg var 18 år hadde jeg flyttet hjemmefra for to år siden..

Anonymkode: eef7e...f9e

Ja er nok unormalt redd og engstelig for at noe skal skje. Det pga årsaker som jeg ikke vil nevne her. Er veldig glad for at mitt barn ikke flyttet som 16 åring...
Ts

Anonymkode: 47de3...ee5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er greit at dere legger dere, og at barnet ringer om det trenger å bli hentet. 

Jeg er 34 og når jeg er «hjemme» i helger eller ferier, så blir jeg fortsatt hentet😆

Anonymkode: 58c14...887

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdratt barnet mitt til å ta kontakt hvis det er noe, samme hva som har skjedd så er jeg der for han og kompisene. Avtalen er at han skal stikke hodet inn på soverommet å si ifra når han er kommet hjem. 
Du skriver at barnet er myndig, så hadde jeg vært deg så hadde jeg jobbet med meg selv. 

Anonymkode: e3382...862

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det på tide å kutte navlestrengen, ellers blir det utrolig hardt for deg den dagen "barnet" faktisk flytter hjemmefra! 

 

Google Empty nest syndrom. Det er åpenbart på høy tid at du bør gjøre ditt for å forebygge det!

Anonymkode: 85b77...d23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn er ikke gammelt nok til å dra på fest, men synes du høres litt hysterisk ut.. Hva med å ha litt tillit til «barnet»? Da jeg var 18 år hadde jeg flyttet hjemmefra for to år siden..

Anonymkode: eef7e...f9e

Ikke alle 16 åringer er modne nok til å bo alene og drifte seg selv. En 16 åring er fortsatt et barn. Er så lei av å høre dette argumentet fra dere fra bondelandet som må flytte for å gå på vgs. 

Anonymkode: 62faa...4c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forskjell på å bo hjemme og det å ikke å gjøre det fordi barnet ditt stoler på at du skal være der om han/hun trenger det, og om ikke så burde du hvertfall gi klar beskjed om at reglene har forandra seg nå.

Anonymkode: 35065...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det på tide å kutte navlestrengen, ellers blir det utrolig hardt for deg den dagen "barnet" faktisk flytter hjemmefra! 

 

Google Empty nest syndrom. Det er åpenbart på høy tid at du bør gjøre ditt for å forebygge det!

Anonymkode: 85b77...d23

Det er forskjell på barn/ungdom. Stor forskjell.

Selv har jeg vært velsignet med et fantastisk rolig barn, nå 30 år senere, den ungen har vært en drøm. 

Men... jeg vet også at unger kan være stikk motsatt og jeg har sluttet helt med å si at det er enkelt å få barn, letteste i hele verden. Har sett 16 åringer som fint kan klare seg selv alene resten av livet og jeg har sett 16 åringer som jeg tviler på vil klare seg i det hele tatt, uansett oppfølging. Det har ikke slått deg at det finnes unger som trenger litt mer oppfølging uten at foreldrene blir diagnostisert med et syndrom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste er snart der. Jeg legger meg nok, men med lyd på tlf og klar for å kjøre ut og hente om jeg må. 

Kommer han av seg selv vil jeg ha ett god natt før han legger seg. Skulle han vært full så for han sove ut først så ta en rolig prat dagen etter.

Pratet med barn til venninner som nå er voksne dette synes de var trygt og godt, og det har blitt bra mennesker ut av de.

Anonymkode: 19241...72b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle 16 åringer er modne nok til å bo alene og drifte seg selv. En 16 åring er fortsatt et barn. Er så lei av å høre dette argumentet fra dere fra bondelandet som må flytte for å gå på vgs. 

Anonymkode: 62faa...4c0

Poenget er at man modner når man må. Bor man hjemme, må man ikke. 

Anonymkode: 93f6d...9b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok lagt meg, men hadde ikke sovet spesielt godt. Lyd på telefonen og beskjed når hen kommer hjem.

Skjønner godt det er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste er 22 og jeg klarer ikke å sove skikkelig før enn jeg vet hun er i hus. 

Hun har alltid vært pliktoppfyllende og alltid gitt beskjed, men likevel altså. Jeg stoler på henne, men ikke på alle andre..  

Mange foreldre som jeg har snakket med som sier akkurat det samme..  Så lenge de bor hjemme så får de tåle det tenker jeg 😃

Anonymkode: 3866f...274

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle 16 åringer er modne nok til å bo alene og drifte seg selv. En 16 åring er fortsatt et barn. Er så lei av å høre dette argumentet fra dere fra bondelandet som må flytte for å gå på vgs. 

Anonymkode: 62faa...4c0

Ikke bare bodde mamma for seg selv, men hun hadde en ettåring da hun var 16. Selv om man er barn i juridisk forstand, så er det stor forskjell på en tiåring og en 16-åring. En ungdom så nært myndighetsalder burde være i stand til å drifte seg selv. 

Anonymkode: 07fa9...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alltid våken til tenåringen var i hus. Sluttet da h*n ble 18 år. 

Anonymkode: 5bb17...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var våken til jeg kom hjem selv da jeg var 18 år. Nå har jeg en 16-åring, ikke så mye festing enda, men når det er noe så henter vi og kjører hjem. Det vil ikke ta slutt på noen år. Stoler på henne, men stoler ikke på andre.

Anonymkode: 8b622...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legger meg, men har alltid lyd på telefonen, og kan hente om nødvendig. Han sender melding når han er hjemme, så jeg ser det når jeg våkner 😊

Anonymkode: fc593...50c

Sånn gjorde vi også med de som nå er 19-24 (alle har flyttet ut for å studere og jobbe nå).

Hun som er 14 henter vi alltid, i den grad hun er på "fest" enda. Kunne lagt meg de gangene det er venninnes foreldre som henter og kjører hjem hit, men foreløpig har det ikke blitt sånn, det er jo ikke SÅ seint enda.... Med en 18-åring ville jeg ha lagt meg ja, men hatt på lyd på telefonen og vært klar til å hente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...