Jump to content
Familytree

Hva er den vanligste frasen moren din sier eller sa i barndommen din?

Recommended Posts

AnonymBruker
På 16.11.2019 den 23.56, Familytree skrev:

"DU ER MIN STØRSTE SKUFFELSE!!"

Og deg?😊

O kurwa!

Kurwa mac! 

Polske uttrykk for typisk "åh faen"

Anonymkode: 46456...74c

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun sa ingenting. Hun var ikke der. Hu dro fra meg da jeg var 1 år.

Anonymkode: fdb71...5eb

cleangal

«Det der er ikke noe å ha» (om det meste jeg ønsket meg).

»Var det noe å ha, da?» (da jeg ble gammel nok til å kjøpe ting selv).

skruf

Den som er med på leken må også tåle steken -når broren min og jeg terget hverandre og den morsomme terginga gikk over i slossing. Null sympati å hente hvis vi prøvde å klage til mamma om hvor slem den andre var 😄

Du får ikke lov å bade i sjøen før snøen på fjellet er borte -jeg var over snittet glad i å bade i havet, og generelt være i fjæra. Husker ikke når snøen på nærmeste fjell forsvant, mai kanskje?

Snøen på fjellet var også referansepunktet for når jeg fikk lov til å droppe stillongsen 

Hun snakket også om at «ånden skulle komme over henne», f.eks at hun skulle ta helgevasken men ventet på at ånden skulle komme over henne, dvs komme i gang med å vaske. Jeg skjønte ikke helt den der med ånden, hadde lært om den heilage ande på søndagsskolen, så jeg trodde seriøst det var det hun ventet på hver fredag. 

Sove kan jeg gjøre på gamlehjemmet -for å holde motet oppe de tre årene broren min var pirium og syntes soving var oppskrytt hver natt 

Mamma og pappa: vi går nå å legger oss vi så får dere slukke lyset når dere legger dere -effektiv måte for å få broren min og meg i seng de gangene vi ikke ville legge oss. Begge syntes det hørtes skummelt ut å være alene oppe, slukke lyset og gå å legge oss uten mamma og pappa, så når den frasen kom var vi kjapt i seng. Tenkte ikke over at sannsynligheten for at foreldrene våre skulle legge seg kl 20 var ikke-eksisterende 

edit; glemte frasen om Barna i Afrika.... jeg var veldig småspist, i tillegg spiste jeg veldig sakte. Så når jeg ikke orket mere mat så var det grei beskjed om å spise opp, tenk på barna i Afrika som sulter. 

Edited by skruf