Gå til innhold

Hva er den vanligste frasen moren din sier eller sa i barndommen din?


Gjest Familytree

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Pass deg! Vær forsiktig!»

»Fryser du?»

»Glad i deg». 

Mamma var og er fortsatt, ekstremt overbeskyttende og livredd for meg. Jeg er snart 40, og hun sier fortsatt dette til meg. 

Anonymkode: 57a46...012

Min mamma er syk og er mye inn og ut av sykehus. Nå er det vinter, og det første og siste jeg får beskjed om hver gang jeg kommer på sykehuset er : kle på deg når du går ut!!

Jeg er 34 år 😎

Endret av CabinCruiser
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Ikke vær sur. Ikke la det gå utover oss andre"

Dette gjelder ikke for mødre. 

 

 

 

Endret av Krølle-frøkna
Teknisk feil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at jeg fant på mye bøll så jeg forstår henne i dag. 🤣

Gå på rommet ditt og jeg forteller det til pappa når han kommer hjem. Og du klatrer ikke ut av vinduet! 
Jeg gikk på rommet og satte på HØY musikk, hvis jeg ikke klatret ned epletreet og stakk til en venninne.
Når pappa kom hjem.... Så satte han seg alltid med avisen i sofaen. 😂

Hun elsket trusselen om at pappa kommer snart, og jeg skal fortelle det til pappa. Meen det skjedde aldri noe. Pappa gadd ikke kjefte på meg siden han syntes mamma gjorde det nok. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lukk munnen din og hold den lukket resten av dagen. Mammaservicen er brukt opp".

Anonymkode: d8fbf...4a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rommet ditt ser ut som et bomba horehus"

 

Hvorfor stilte jeg ikke spørsmålstegn om når og hvor hun hadde vært i et bomba horehus 

🤔🤔🤔

Anonymkode: 0421f...de5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.11.2019 den 19.15, Million skrev:

Jeg ser innimellom her på KG at folk skriver de flyttet på hybel for seg selv når de var bare 15 eller 16 år. Det skjønner jeg ikke. Hva i alle dager lever en så ung tenåring av? De kan jo ikke jobbe heltid og leve av det pga skolegang? Du som femten år, hvor kom pengene dine fra til mat og husleie og klær?

Kan ikke svare for den du siterte, men jeg levde på lav husleie og lånekassa + en liten deltidsjobb. Visste ingenting om barnetrygd og barnebidrag som min mor mottok. Fikk ingenting av henne. 

Anonymkode: ee778...1c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt tuppehøna mi ❤️ Du må komme å spise middag. Ha en fin dag på skolen jenta mi. 

Pleide å stå opp til en lapp på kjøkkenbordet hver dag.. husk: ta med deg søpla ut, ha en fin dag tuppehøna mi, klem ❤️ Mamma 

Anonymkode: ab86d...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"spekulativ"

Det var et ord mamm brukte om all kultur hun ikke likte. Kunne ikke forklare hva ordet betydde eller hvordan det passet, men filmen/musikken/boka/spillet var helt klart spekulativt.

Anonymkode: 78842...73f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

standar uttrykk fra min mor hver gang vi spurte om lov til noe hun synes vi var for unge til:

"har du fått hår på tissen enda?"

flaut når man var så ung at man ikke hadde hår der nede enda, så vi maste ikke så mye. men så fort vi ble hårete nok og turte å si "JA tenk det" så fikk vi lov til å utforske verden mer, så lenge vi bare fortalte hvor vi var 🤣

 

Anonymkode: 6c4dc...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Sett dem, Sæthem»

»det er gale på Dale, men verre med han Sverre»

Og mange andre rare «visdomsord»

Anonymkode: db1a6...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt hun sa til meg, men hun brukte «i alle verdens lander» og «nei, så gærent!» ganske mye 😂

Anonymkode: e367a...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass deg nå!

Ikke gå over veien uten å se deg for!

Skal jeg hjelpe deg vennen?  Vent litt a....da ble jeg vrang. :sur:

Go`jenta miiii du! Komma hit så mamma får en kos. :klem1:

 

Endret av tussi680
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 20.15, CabinCruiser skrev:

Ikke for å kuppe tråden, men dere som har barn, dere bruker de samme frasene til egene barn da?
Noen ganger er jeg speilbildet på "I opened my mouth and my mother came out". Og jeg skulle jo som fjortenåring aaaaaaldri bli like teit og urettferdig som henne!

🤣

Ehm, ja det har blitt gjort enkelte (?) ganger. Sånne som jeg skrev over. Passe seg, det kan bli varmt.

Se deg for når du går over veien. Kom hit da lille snuppa så skal jeg hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Nå ser jeg pappa nedi veien!"

Det var en trussel hun brukte når hun ikke klarte å roe gemyttene selv. Ble helt stille i huset hver gang hun truet om at pappa kom, da han var den strenge.

Og: "Ikke si det til pappa!"

Hun visste hvordan han ville eksplodere over ting, så hun ba oss holde ganske mange saker hemmelig for ham. Jeg er godt voksen nå, og ser at hun kryper sammen mentalt dersom jeg nevner noe for ham som jeg trodde han visste, men som hun har holdt skjult for ham. Det kan være noe så enkelt som et valg jeg har gjort som han ikke vil like, og vet hun om det uten å si et pip om det.

Anonymkode: 5fa08...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...