Gå til innhold

Hvor mye koster kaksehus der du bor? 10, 15 mill?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liten by i Vest-Agder der vanlige, brukte eneboliger går for 1,5 - 2,5 mill. Ferieboliger går imidlertid for 3,5 mill og oppover (dem er det rogalendinger og bærumssosser som kjøper).

Anonymkode: 1c406...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg søker Asker området, som jeg bor i.  Er den dyreste på 49 mill.

Mitt hus er ca 20 år gammelt. Ny oppusset for 5 år siden. 750 kvm tomt. 270 kvm stort hus med liten utleie del. Kort vei (5min gå avstand) til stranden. Banken mener ca 10 mill. i verdi.

Anonymkode: e2c95...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Tror den aller dyreste boligen jeg har sett til salgs er 6,5 mill. Ganske greie huspriser her. Samtidig er det ikke enkelt å komme seg inn på markedet for de som er førstegangskjøpere, siden prisene øker mer enn inntekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få et ordentlig kaksehus må du nok over 20 millioner.

Huset vi bor i er verdt rundt 12, og vi er ikke kakser :ler:  Dette er på østkanten i Oslo, veldig sentrumsnært.

Anonymkode: c1fb4...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg søker Asker området, som jeg bor i.  Er den dyreste på 49 mill.

Mitt hus er ca 20 år gammelt. Ny oppusset for 5 år siden. 750 kvm tomt. 270 kvm stort hus med liten utleie del. Kort vei (5min gå avstand) til stranden. Banken mener ca 10 mill. i verdi.

Anonymkode: e2c95...d04

Dårlig pusset opp da?

Anonymkode: 5ff35...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-13 mill. Noen nye toppleiligheter som er ekstremt overprisa går ligger ute til 15, men det er bare patetisk mtp. prisnivået ellers. Generelt veldig lite kaksete kommune (Oppegård), men noe over middels dyr. Bærum har eksempelvis marginalt høyere medianinntekt, men kun én i Oppegård ville fått plass på lista over de hundre som tjener mest i Bærum. Bærum tiltrekker seg de steinrike, mens her har jeg kun møtt en eneste person jeg anså som arrogant og "fin på det".

Anonymkode: bea91...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i en bygd med mye tilflytning fra Oslo. Såpass bondelandet at kuer beiter på togstasjonen og at ingen bryr seg om du kommer med traktor og Felleskjøpet-dress på fest. Her går de dyreste husene, altså utenom gårder, for 7-8 mill. Normalen for en enebolig er 4-6 mill.

Anonymkode: a7066...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ligger det ute noen boliger til  9-10, men en sjelden gang kommer det eneboliger til 12-15 også. Jeg bor i et område med mye landbruk, og store gårder koster selvsagt mer. 

Anonymkode: 61db7...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her på lillehammer går hus i øvre prisklasse til 7/8 mill. Noen ganger 12/13 hvis det virkelig er flotte hus. Normaltakst er 4/5 mill for eneboliger. Huset mitt er 4 km fra sentrum og er taksert til 3,5.

Anonymkode: de7e0...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte på boliger til salgs i min kommune. Disse ligger på topp 3. 

A1CE4773-3FE6-4AE3-ABCA-091D4D4834D4.jpeg

Anonymkode: 8d8cc...b02

I kommunen du bor i, ja, men dersom du bor på Sollihøgda så er vel neppe Snarøya i nabolaget ditt... 🙄

Anonymkode: 16801...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...