Gå til innhold

Sensitiv hud med akne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har noen råd til produkter jeg kan bruke som ikke er irriterer huden og samtidig ikke tilstopper huden. 

Jeg synes mange av rensene til sensitiv hud ikke gjør nok og huden blir fort fet. Spesielt i kombinasjon med kremer for sensitiv hud, men produkter for akne og fet hud gir ikke nok fukt eller er for sterke.

Så lurer på om andre har slik hudtype eller bare har tips? 

Anonymkode: 7effd...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sånn hud. Dvs., jeg har sensitiv hud som bryter ut i kviser ved den minste påkjenning. For meg var det Decleor og Babor som var redningen. I mange år renset jeg med Babor Hy-Oil og Phytoactive sensitive. Det siste året (?) har jeg gått over til Decleor Micellar Oil, som også passer meg veldig bra og er litt mindre styr. Hele veien har jeg brukt Decleor Harmonie dagkrem og Decleor Aromessence Rose d'Orient, som skal roe huden og dempe rødhet. 

Jeg gjorde bare vondt verre i mange år, når jeg prøvde å bruke produkter mot kviser og uren hud. De var alt for sterke for meg, og kvisene mine skyldtes i bunn og grunn at huden min ropte om nåde. Det var først når jeg begynte med milde, snille produkter at kvisene begynte å roe seg, men det tok tid. 

Men fet hud har jeg fremdeles. Jeg kan ikke tørre ut huden uten at den får panikk og bryter ut i kviser. Men takke meg til blank panne fremfor vonde, såre kviser. 

Anonymkode: 0ab11...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men Decleor tåler jeg ikke. Vet ikke om det er på grunn av at de har parfyme i produktene eller eteriske oljer, men må ha produkter uten for mye dill i. 

Anonymkode: 7effd...ece

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste rensen jeg har brukt som renser huden uten å tørke den ut er faktisk fra cosrx good morning gel cleanser https://skinup.no/collections/cosrx/products/cosrx-good-morning-gel-cleanser-ansiktsrens-150ml. Jeg har brukt andre produkter fra cosrx som har vært for sterke for meg så var veldig positivt overrasket med denne, den gjør akkurat som den lover. Har en perfekt pH slik at den ikke irriterer huden. Jeg bruker også aha30% + bha2% peel solutions fra the ordinary 2 ganger i uken og hyaluronic acid 2% b5 som gir fukt uten å irritere, over der bruker jeg dermologica active moist. Syntes det funker bra og gir huden bra fukt uten å gi kviser. Er som resten, hvis jeg behandler huden for fet hud så blir huden tørr og ekkel også får jeg masse kviser.. Så funnet ut at det viktigste er å bruke produkter som ikke irriterer huden samt produkter som fjerner tilstoppede porer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har faktisk sett litt på The ordinary. Jeg får prøve å bytte ut noen av produktene jeg bruker til fet hud/akne og se om det blir bedring :)

Anonymkode: 7effd...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd la Roche posay effaclar H? Jeg bruker rensen derfra. I tillegg bruker jeg basiderm dagkrem og Clinique moisture surge fuktighetsmaske om natta. For å få bukt med kvisene brukte jeg i tillegg basiron hver kveld i en periode, men nå vedlikeholder jeg med den 1-2 kvelder i uka.

Lrp effaclar H har også en  god fuktighetskrem, men jeg bruker den ikke da den ikke har solfaktor og ikke gir nok fukt som nattkrem. Dessuten er det litt parfyme i den. Men jeg har sett hudleger anbefale denne til sensitiv kvisehud.

Anonymkode: 8442e...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært fornøyd med denne serien https://www.paulaschoice-eu.com/calm. Supplerer med oljerensen Hy-öl og phytoactive sensitive fra Babor om jeg trenger en dyprens, og mandelic syre (https://skincity.no/no/mandelic-acid-5-skin-prep-water-no) for å eksfoliere. Kjøper Paulas choice fra skincity, og synes det er et ekstra pluss at man kjøpe prøve/reisestørrelser først for å teste. 

Anonymkode: 6c5e7...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...