Gå til innhold

Juleforberedelsestråd 2019.


Arkana

Anbefalte innlegg

Da er det juleferie. Ingen vekkerklokke før 6. januar, alt av juleforberedelser og handling er gjort, alle gaver pakket inn, Mamma kom sent i går kveld og barna hadde siste skoledag i dag. Nå er det bare kos den nærmeste tiden. ::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87
2 minutter siden, Arkana skrev:

Da er det juleferie. Ingen vekkerklokke før 6. januar, alt av juleforberedelser og handling er gjort, alle gaver pakket inn, Mamma kom sent i går kveld og barna hadde siste skoledag i dag. Nå er det bare kos den nærmeste tiden. ::strix:

Grattis, digg!

Hva fyller dere dagene med? Tenkte hvis alt av baking og gaver er unnagjort? 🥇🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rainstorm skrev:

Uff, nå følte jeg skikkelig med deg for den følelsen er skikkelig vond. Og så fikk jeg så lyst til å si at selv om det er støvete her og der og ditt og datt ikke er gjort så blir det jul likevel. Og det er lov å ikke orke alt alltid! 🎄

Og så er det godt å skrive det til noen andre for da minner man seg selv på at det gjelder også en selv. For jeg har følt meg så utilstrekkelig selv.  Men minner meg på det jeg sier til deg: det er ikke alt det praktiske som er det viktigste! 

Takk ❤

Alle julegaver er pakket inn. Rocky Road står til avkjøling og skal på glass. Gule Bomber står kaldt, julesengetøy er skylt opp. Gangen er ryddet og vasket og fått nye duker. Vi har lagt igjen en tusenlapp i matbutikken og vært hallen i to timer og sett ungen spille treningskamper ++

Nå sovner jeg snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rainstorm skrev:

Grattis, digg!

Hva fyller dere dagene med? Tenkte hvis alt av baking og gaver er unnagjort? 🥇🎉

Vi skal sove lenge. :Knegg: Neida, eller joda, det skal vi også, men det blir turer ut med barna, masse brettspill, julefilmer, matlaging. Jeg skal unne meg god tid i sofakroken med strikking eller kryssord. Det er alltid noe å ta seg til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte visst bake én sort til. :fnise: Det ble florentinere, utrolig gode og en tredel forsvant allerede i går kveld. :flau:

I dag har Mamma og jeg vært i byen og spist lunsj og handlet litt. Jeg kjøpte garn så jeg har over julen og hjalp henne med gaver til barna. Veldig koselig. Skikkelig rolig og fine dager nå mot jul. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår kom endelig fotogavene i posten. Ellers mangler fortsatt de to sortene med kaker vi skal bake, kjøttkaker skal stekes og julegaver leveres. Vasking i hovedetasjen blir det ikke mye av før vi har funnet trusa til hunden (med løpetid og flekker vaskes bare bort med papir Forløbig) men det blir vel jul til slutt her også.👌🌲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi støvsuget 1. etasje og vasket badene her nede, det får holde. Gjestene våre går aldri opp i 2. etasje uansett.

Huset er julepyntet, alle julegavene er kjøpt inn, og maten ble enten kjøpt inn i dag eller kommer levert på døren på mandag.

Nå er det 100 % ferie! ❤️ 

Anonymkode: bcf09...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er gaver gitt bort, all juletrepynten ligger og venter til å settes på treet imorra kveld. Nisser sitter  rundt overalt, duker er lagt på.

Har to personer som jeg venter besøk av imorra. Ellers ligger ribba og venter på å bli puttet i ovnen den 24.12.

Har kjøpt meg ny kjole for anledningen og fått meg smykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld fikk jeg skiftet gardiner på kjøkkenet og har funnet frem juleduken. Badet er vasket til jul, resten tar jeg senere.

Anonymkode: 7af30...04c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to sortene med kaker ble bakt i dag, de aller siste strikkede julegavene ble også strikket ferdig i dag. Fikk ryddet litt i andre etasje så den skal støvsuges og vaskes sammen med soverommene i morgen. Julegaver til naboer og familie skal også leveres i morgen. Alt etter hva jeg rekker kan det hende jeg får støvsugd og vasket i 1 etasje i morgen også, bikkja skal nemlig få arve truse i morgen. ;) Har to vottepar som må toves, men det gjør omtrent seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget sylte som smaker helt fantastisk om jeg skal være ærlig. Julegaver er levert, og i dag gjenstår rydding, vasking, vi har ikke fått handlet inn mat enda så det skal og gjøres i dag. Ungen trenger pensko... Vi har litt å gjøre i dag slik at morgendagen blir viet familiekos og juletrepynting.

Ser ut til at det blir jul i år og gitt... 🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Har ikke bakt en eneste julekake og ellers er det blitt minimalt. Må pakke inn gavene og har igjen 3 gaver å handle. Egentlig liker jeg å bake til jul, men sykdom har tatt knekken på det meste av lyst. I kveld blir det julekonsert, det gleder jeg meg til. 🎅🎄

Men så greier jeg ikke bestemme meg for om jeg skal handle inn så jeg kan bake EN sort enten i kveld eller morgen formiddag? 

Og så har jeg en ekkel følelse av at det er noe jeg har glemt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle gavene er nå pakket inn, skal «leveres» i morgen. En dag til med jobb, så 1 uke ferie 🙌🏻 
Kan nesten ikke tro at det er jul allerede om 2 daget 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaver er levert, 2. etasje og badet er støvsugd og vasket. Vottene holder på å bli tova nå og snacks til jula er kjøpt inn. Alle julestrømpene er også ferdig, i tillegg til at juletreet kom inn i dag. Nå skal jeg lage en dekorasjon også må 1. etasje vaskes og ryddes i dag eller i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille julaften og roen senker seg i hjemmet. Julegrøten står til koking og jeg har laget rødbetesalat til koldtbordet, lefseruller til i kveld og forberedt litt til julemiddagen i morgen. Bordet er dekket, guttenes penskjorter er strøket og alle eskene med julepynt er hentet ned fra loftet. Julealven har gjort sitt siste sprell (han gjemte dagens julekalenderpakke) og reiser i natt. Jeg føler desember har gått så altfor altfor fort, men det beste er heldigvis igjen. :) Ønsker alle sammen her en riktig fin og fredfull jul. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen min har pakket inn den aller siste gaven og vi har blitt enige om hva fireåringen skal ha på seg i morgen. :P 

Anonymkode: bcf09...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkene er blitt levert, julesokken sitter i sofaen og venter at det skal bli den 24 desember. 

Jeg funderer litt på hva som skal stå på menyen i kveld, kinamat-bua er stengt på mandager 😭

Tror kanskje det heller mot nachos, men får se 😅😄

Det som virkelig «ringer» julen inn er Grevinnen og hovmesteren litt over 9 i kveld 🙌🏻

Og tradisjon tro må jeg få sett Alene Hjemme 2 i kveld før jeg legger meg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...