Gå til innhold

Juleforberedelsestråd 2019.


Arkana

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, MiniMjau skrev:

Hvor kan jeg kjøpe et fint og rimelig (max 1500) plastjuletre?

Obs har medlemskupp på juletre nå. 1499 (satt ned fra 3500).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, MarianneE skrev:

I går fikk jeg kjøpt inn halvparten av kalendergavene som gjenstår til ungens kalender.  For gubbens hemmelige ølkalender gjenstår 9 flasker. 

 

Også planla jeg og noterte ned menyen for julebrunch med familie 2. Juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det ganske med ro, men så har jeg ikke en stor familie som forventer masse tradisjoner heller. Pr. i dag er jeg omtrent halvferdig med julegavene, men det er alt. Søndag setter jeg opp lyslenke ute, samt adventsstake og stjerne i hhv kjøkken- og stuevindu. Mulig sofabordet får en lilla løper og at lysfatet får lilla lys. Litt senere skal jeg bake havreflarn og biscotti, og kanskje lage litt marsipan hvis det blir tid. Lefser og pepperkaker kjøper jeg. Siden jeg ikke skal være så mye hjemme hos meg selv, blir det stuegran i stedet for vanlig juletre i år, og så holder jeg på å drive fram en amaryllis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv pakkekalender er pakket inn og KID har halvpris på julegardiner så jeg kjøpte til husets minstemann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igang med nedvask, har hittil tatt to skoskap, badet og kjøkkenskapene. Imorgen står sofaen for tur. 
 

Har kjøpt Flaxloddkalender til kjæresten, men tror jeg skal kjøpe Kinderegg kalenderen til han også siden det virker som han er veldig misunnelig på den! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
2 minutter siden, NewStart87 skrev:

Er igang med nedvask, har hittil tatt to skoskap, badet og kjøkkenskapene. Imorgen står sofaen for tur. 
 

Har kjøpt Flaxloddkalender til kjæresten, men tror jeg skal kjøpe Kinderegg kalenderen til han også siden det virker som han er veldig misunnelig på den! :fnise: 

Kindereggkalenderen!?! Får man et kinderegg om dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Rainstorm skrev:

Kindereggkalenderen!?! Får man et kinderegg om dagen? 

Nei, forskjellige kinder sjokolader. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke holde meg lenger, (alt dette gjorde jeg i går). La på juleduken på stuebordet, satt frem fire lilla lys, tente lyskenkene ute, satt frem lys i vinduene. Ja så var jeg litt tidlig ute i år, shitt au.

Anonymkode: 8893c...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarte ikke holde meg lenger, (alt dette gjorde jeg i går). La på juleduken på stuebordet, satt frem fire lilla lys, tente lyskenkene ute, satt frem lys i vinduene. Ja så var jeg litt tidlig ute i år, shitt au.

Anonymkode: 8893c...518

Skal innrømme at jeg satte på utelysa så fort jeg fikk opp resten av de🙈 Jeg skal pusse vinduer idag tenkte jeg, så veien derfra til pynting er ikke lang ettersom det klør i fingrene, men jeg skal prøve å holde ut til søndag😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakkekalenderen er hengt opp. Ungene har beundret og gleder seg til søndag. Jeg har også slått på julelysene ute. I morgen finner jeg fram adventsstaken, julegardiner, julepynteputer til sofaene, bytter lysholdere med juleversjonen, henger opp små julekuler i vrihasselen, henger stjerne i vinduet og krans på døra. Og så må jeg finne fram julemusikken i bilen. Stemningen er oppadgående. :hjerter_rundt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Vinduene ble pusset i går. Adventsstaker har kommet opp og stjernene i kjøkkenvinduene kommer opp i løpet av dagen i dag. Pakkekalenderen blir hengt opp når barnet har lagt seg i kveld. Kransen har kommet opp på døra og julelysene ute er slått på. 

Litt julepynt settes fram, også kommer det gradvis mer pynt frem mot jul. Juletre pyntes 23. desember. :) 

Ja, og nisselua på profilbildet er selvfølgelig kommet på!🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Så i tillegg til å ha det hektisk på alle områder valgte jeg å bli syk denne uka, så stort sett INGENTING er gjort. Og i morgen begynner advent! Ih!

I år får kjæresten en litt annerledes adventskalender. Han har slitt det siste halve året med sykdom og kommer innimellom med sånn "hvorfor orker du å være med meg egentlig?", så kalenderen er 24 grunner basert i minner fra ting vi har gjort, og ting han gjør og er, som gjorde/gjør at jeg vil være med akkurat ham. 😍 ... litt nervøs for det kjenner jeg. Kjærlighetserklæringer kan være skummelt, enn om han ikke setter pris på det! Jeg har masse å ta av så jeg må bare få tid en eller annen gang i løpet av helga å lage det til. 

Alt av gaver, bakst og vasking må rett og slett vente. Kanskje jeg får gjort noe neste helg, hvis ikke blir det de siste ti dagene. 😥 Jeg har et familiemedlem som purrer på ønskeliste: ikke det en gang har jeg fått til. Hva er det med meg? 😅

Men i kveld skal jeg heller kose meg på julebord, er en slags juleforberedelse det også? Velger å fokusere på de tingene som gir mest når det er litt knapt med energi! 🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Rainstorm skrev:

 

I år får kjæresten en litt annerledes adventskalender. Han har slitt det siste halve året med sykdom og kommer innimellom med sånn "hvorfor orker du å være med meg egentlig?", så kalenderen er 24 grunner basert i minner fra ting vi har gjort, og ting han gjør og er, som gjorde/gjør at jeg vil være med akkurat ham. 😍 ... litt nervøs for det kjenner jeg. Kjærlighetserklæringer kan være skummelt, enn om han ikke setter pris på det! Jeg har masse å ta av så jeg må bare få tid en eller annen gang i løpet av helga å lage det til. 

 

Ååh, det var en fin kalender. :hjerter_rundt:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tråd! Her er de fleste julegavene kjøpt, julekort er også ordnet og klare til å skrives/sendes. Har hengt opp adventsstjerne, satt opp adventsstake og hengt krans på døren i dag. Og kjøpt adventskalender til meg selv i siste liten :fnise: Tenker jeg lager karameller og baker noe i morgen så vi har litt kaker til adventskaffen. Kanskje brune pinner eller safranbiscotti, pepperkakene får vente til neste helg når vi får venner på besøk til pepperkakebaking og gløgg 😊

Har aldri hatt noen tradisjon for rundvask til jul (enklere om våren når det faktisk er lyst), det får bli en grundig helgevask. Pleier heller ikke pynte så voldsomt, vi er gjerne vekk selve julehelga. Så kjører hardt på ting vi syns er koselig og bryr oss ikke om resten. 😊

Anonymkode: f3dc3...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er julekortene sendt. :) Vi fikk også tatt en skikkelig runde på storsenteret og kjøpte ganske mange julegaver. Da mangler vi bare det siste til barna, Mamma, broren min + kona samt de tre andre som skal feire med oss i år. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler en julegave, men det skal jeg kjøpe når jeg finner tid. Eller så har jeg hengt opp utelys, og julestjerner i vinduet. Har satt frem adventstaken og det dukker opp litt annen julepynt rundt i leiligheten 🎄

Neste uke skal jeg lage fudge og noen julekaker.

Anonymkode: f9b46...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...