Gå til innhold

Historisk svensk måling: Sverigedemokraterna største parti


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

Dette burde ikke overraske noen, kanskje bortsett fra de meste ekstreme godhetsapostlene.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/e8RQQK/historisk-svensk-maaling-sverigedemokraterna-stoerste-parti

På en fersk måling for Aftonbladet fra målingsinstituttet Demoskop, får SD hele 24 prosent. Det er klar rekord, en kraftig økning siden valget, og gjør partiet større enn statsminister Stefan Löfvens Socialdemokraterna (S). Mens Åkesson setter rekord, er målingen særdeles trist lesning for Löfven. S gjør sin dårligste Demoskop-måling noensinne og får 22,2 prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det har gått så langt at Danmark innfører grensekontroll, er det nok ikke så rart at de som har advart mot utviklingen blir mer populære, mens de som har forårsaket den taper. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en stri tørn for SD å snu dette, men regner med flere henger seg på når de ser om de faktisk klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere svensk statsminister Reinfeldt mener at de danske grensekontrollene kan lede til krig, (helt utrolig)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tragisk, men hvis de etablerte partiene ikke klarer å ta folks frykt på alvor, er det jammen ikke rart vi får svenske trumper på tinget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal fremdeles gjennomføres valg, så får vi se hvem som går og stemmer.

Har dere allerede glemt hvordan det gikk sist? SD lå mye bedre an på meningsmålingene enn hva som ble resultatet.

Jeg tror ikke på teorien om valgfusk. Kanskje det var noe, i liten grad. Men ikke nok til å utgjøre 5%. Det ble "mistet" en del SD-valgsedler. Kanje det utgjorde 0,5%. Jeg vet ikke om Sverige vil forandre ordningen med at alle kan se stemmeseddelen du tar.

Mange sa "SD" når de ble oppringt fordi de følte seg sinte og modige når de var anonyme. Når de kom til valglokalet, så feiget de ut. De våget ikke engang ta flere stemmesedler for å "skjule" at de skulle stemme SD.

Det ville også krevd forberedelser å skaffe en SD-valgseddel fra en valgbod tidligere, og ta med inn skjult i en lomme.

Jeg vet ikke engang om det er flertall i Sverige for å skaffe bedre forhold for anonyme valg.

En god del av SD - velgerene er ikke slike som stemmer hvert år. De er late. S - velgere er voksne mennesker, partiboka i orden, sto i "facket" hele livet til de ble pensjonister. Partilojalitet. De stemmer S til de dør, og tar seg til valglokalet om de er syke, eller det er storm ute.

Sverige har en stor, stor del migranter som har stemmerett. Mange av de snakker ikke svensk. Mange av oss tar ikke telefonen når det er et ukjent nummer. Selv om vi snakker språket. Hvis du ikke kan snakke språket og det er et ukjent nummer, svarer du? Jeg tror andelen migranter som svarer i slike undersøkelser er bagatellmessig. Men de stemmer, åja. Mange innvandrerdistrikt fungerer i praksis som autonome, selvstyrt av den lokale moskeen eller de eldre i klanene.

Denne andelen stemmeberettigete vokser i rasende fart, med alle voksne som får familiegjenforening, og alle barna som vokser opp.

For at SD skal få maks utelling av stemmer, må de som heller mot SD, og er redde og late, stemme, alle som en. Hver eneste stemme må med for å balansere de store migrantmassene. Jeg tror SD blir det største partiet i et valg når det snør oppover.

Endret av ops2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt at neste valget i Sverige kommer til være rent, jeg har store tvil at siste valget var rent. Jeg tror også at Dan Eliason som var ansvarlig for valget i Sverige er ekstremt korrupt. 

Det som vil skje er at SD får akkurat nok stemmer til ikke være i en maktopsjon, og valg målinger kommer til skue magisk 4 måner før vaglet mot SD og gi magisk ekstra % til S og M.

 

    

       

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tipper de bare vi fortsette å øke.

Natt til i dag ble to menn skutt i Norrköping, en resturang ble pepret med kuler. Bare tilfeldigheter at ikke flere ble drept. I kveld ble to menn beskutt i Malmø, en slapp unna, den andre ble drept. Nabolandet har snart blitt en "failed state". Ellers hadde jeg trodd at Nrk dagsnytt 19 eller nyhetene kl 21.00 ville nevne dette, men Nrk ønsker ikke at noen i Norge skal tro at det samme kan skje i Norge.

Endret av julia83
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Dette resultatet sier mye! Men så lenge det ikke er hemmelig valg i Sverige, vil disse resultatene ikke gjenspeiles i valgresultatene. Hadde det vært hemmelig valg i Sverige, ville SD fått mye større oppslutning sist. Det blir igjen reprise av forrige valg hvor SD ble sabotert på alle mulige måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Drizzt skrev:

Wow! Dette resultatet sier mye! Men så lenge det ikke er hemmelig valg i Sverige, vil disse resultatene ikke gjenspeiles i valgresultatene. Hadde det vært hemmelig valg i Sverige, ville SD fått mye større oppslutning sist. Det blir igjen reprise av forrige valg hvor SD ble sabotert på alle mulige måter.

Har ikke Sverige fått en advarsel og lovet bot og bedring?

( https://politiken.dk/udland/int_europa/art5576408/EU-Kommissionen-Svenske-valg-kan-være-i-strid-med-valghemmeligheden )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, julia83 skrev:

Jeg tipper de bare vi fortsette å øke.

Natt til i dag ble to menn skutt i Norrköping, en resturang ble pepret med kuler. Bare tilfeldigheter at ikke flere ble drept. I kveld ble to menn beskutt i Malmø, en slapp unna, den andre ble drept. Nabolandet har snart blitt en "failed state". Ellers hadde jeg trodd at Nrk dagsnytt 19 eller nyhetene kl 21.00 ville nevne dette, men Nrk ønsker ikke at noen i Norge skal tro at det samme kan skje i Norge.

Det har ikke manglet på advarsler, Sverige får akkurat hva de har stemt for, og jeg sier som deg, jeg tror dette bare er begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Stonegiant said:

Veldig skummelt.

Situasjonen kommer garantert til å bli mye verre med høyresiden i posisjon.

Mener du "høyresiden" eller høyresiden? Tror nok venstresiden har hjernesvinn i Sverige, noen av eliten der ønsker kannibalisme i venstresiden, tror ikke "høyresiden" blir verre.   

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Stonegiant skrev:

Veldig skummelt.

Situasjonen kommer garantert til å bli mye verre med høyresiden i posisjon.

Det kan vel knapt bli verre i Sverige enn det er nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen i Sverige er mer alvorlig en mafia krigene på 80tallet i Italia, man har flere etniske grupperinger og flere bomber. Denne er virkelig verdt å se:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer virkelig på hvordan Sverige skal få stanset dette, fortsatt ligger landet på topp i antall personer fra muslimske land som får opphold. Helt tragisk, virkelig kulturkræsj. Fortsatt tror svenskene på flerkultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...