Gå til innhold

Menn må ta ansvar for overgrep begått av menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere har fått hva dere bad om.

Anonymkode: da2b4...3aa

Hvem er "dere"?

Anonymkode: 88631...52a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artig paradoks egentlig. På den ene siden er de fleste av oss enige om at offer for en voldtekt overhodet ikke har noe ansvar for voldtekten, selv om offeret kan ha opptrådt veldig uklokt. På den annen side mener enkelte at noen som over hodet ikke har hatt noe med voldtekten å gjøre, og hvis eneste binding til voldtekten er å ha samme kjønn sov voldtektsmannen, har ansvar for voldtekten. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, herzeleid said:

Artig paradoks egentlig. På den ene siden er de fleste av oss enige om at offer for en voldtekt overhodet ikke har noe ansvar for voldtekten, selv om offeret kan ha opptrådt veldig uklokt. På den annen side mener enkelte at noen som over hodet ikke har hatt noe med voldtekten å gjøre, og hvis eneste binding til voldtekten er å ha samme kjønn sov voldtektsmannen, har ansvar for voldtekten. 

Et klassisk eksempel på det mange sjw's er eksperter i: doublethink.

6a010535ce1cf6970c019b000bbcea970d.jpg

Anonymkode: da2b4...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 12.12, AnonymBruker skrev:

Hjelper lite når de fortsetter å kommentere. Ikke alle mennesker er like dyktige til å ikke ta sånt personlig, og jeg er en av de. Disse brukerne ødelegger psyken min, og sitter garantert og godter seg hjemme og synes de er hysterisk morsomme.

Anonymkode: 88631...52a

Hva er det du skriver som gjør at de reagerer så sterkt da? Må jo være en grunn for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 11.42, AnonymBruker skrev:

Nettopp, nettopp. Og jeg som kvinne tar på meg null skyld for at MeToo-kampanjen gjorde livet vanskelig for uskyldige menn, for jeg var ikke aktiv og har ingen skyld i det. Jeg tar ikke på meg skyld for at menn er tapere i skolen, for jeg var skoleflink og har null skyld i det. Hvis vi alle kun tar utgangspunkt i oss selv og nekter å befatte oss med problemer som skyldes andre representanter for vårt kjønn løser nok alt seg av seg selv hvis vi bare gir det tid.

Anonymkode: db42a...809

Dette virker som en litt uheldig sammenblanding. Å ikke påta seg skyld for andres handlinger er ikke det samme som å "nekte å befatte seg" med problemene de medfører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn som Terje Søviknes, Trond Giske og Kristian Tonning Riise ble fullstendig lynsjet, og så seg nødt for å trekke seg fra deres politiske verv. Samtidig som Venstre-politiker Trine Skei Grande også  utnyttet seg av en stupfull 17-åring bare for å få seg ett ligg. Men hu nopplevde absolutt null og niks konsekvenser i etterkant. Det var overhodet INGEN heksejakt mot henne. Temmelig patetisk hele greia.                                     

De aller fleste nordmenn er tydeligvis en gjeng idiotiske FJOLS som påstår at alle mannfolk skal ta 100 % ansvar i alle slike situasjoner. Men alle kvinner bare er noen uskyldige "offer" som burde "beskyttes" for enhver pris, selv etter at de har voldtatt noen.              

Anonymkode: 8dbf1...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, SunnivaOslo said:

Hva er det du skriver som gjør at de reagerer så sterkt da? Må jo være en grunn for det?

Nei, det er ikke det, men jeg er dessverre ikke overrasket over at noen automatisk antok at jeg måtte ha vært den "skyldige". Er det virkelig så utenkelig at det finnes kvinner der ute som oppfører seg dritt mot folk uten grunn? Sånn oppførsel er faktisk ikke forbeholdt menn.

Anonymkode: 88631...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 11.10, AnonymBruker skrev:

De er de som mishandler og voldtar. Menn som gruppe må ta på seg skylden for dette. Dette sier svensk mannlig feminist fra gruppen Fatta Man. 

Jeg har ikke skyld for handlinger andre begår, det er kun deres skyld.

Anonymkode: 47a05...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir lov å slenge alle under en kam på den måten, burde jo rasisme og religionshat også bli legitimt. Det finnes jo mange hvite slemminger, sorte slemminger og generelt slemme folk i alle hudfarger. Ergo bør alle ta på seg all skyld i følge den her logikken.

 

Kunne godt tenkt meg at det ble påbudt med borgerværn for beskyttelse og straff av overgrepsindivider. Men her er det i hovedsakt litt for mange kvinner i systemet som ønsker å beskytte disse med milde straffer og rettsikkerhet. Så nok en gang i følge denne logikken, må da alle kvinner ta skyld i at disse får lov til å gå løs rundt om kring i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må homofile og ta ansvar for overgrep mot kvinner? Må kvinner og ta ansvar for homohat? 

Anonymkode: 49c0a...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kikkana skrev:

"Hvis det blir lov å slenge alle under en kam på den måten, ..."

Den var ny :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 12.12, AnonymBruker skrev:

Hjelper lite når de fortsetter å kommentere. Ikke alle mennesker er like dyktige til å ikke ta sånt personlig, og jeg er en av de. Disse brukerne ødelegger psyken min, og sitter garantert og godter seg hjemme og synes de er hysterisk morsomme.

Anonymkode: 88631...52a

Ta det som god trening til å få en sterkere psyke. Så tåler du mer.

Anonymkode: 67183...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere har problemer med å ta "ansvar" for hva negative ting andre menn har gjort så sitt heller ikke der å ta æren for hva andre menn har gjort.

Har sett utallige innlegg av typen "Menn skaper og kvinner bruker. Hadde det ikke vært for oss hadde dere bodd i huler". Du har ikke skapt noe så ikke ta æren for det heller.

Og hadde det ikke vært slik at menn nektet kvinner utdannelse og deltagelse i arbeidslivet, så hadde begge kjønn skapt noe. Man ser det jo t.o.m idag hvordan menn misliker at kvinner har økonomisk frihet og godt betalte jobber eller høye stillinger. Det er en gammeldags holdning om at kvinner skal nektes deltagelse og være avhengige av en mann.

 

Anonymkode: 838eb...494

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har problemer med å ta "ansvar" for hva negative ting andre menn har gjort så sitt heller ikke der å ta æren for hva andre menn har gjort.

Har sett utallige innlegg av typen "Menn skaper og kvinner bruker. Hadde det ikke vært for oss hadde dere bodd i huler". Du har ikke skapt noe så ikke ta æren for det heller.

Hva vet du om hva jeg har skapt eller ikke?

Anonymkode: 69bd9...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva vet du om hva jeg har skapt eller ikke?

Anonymkode: 69bd9...a66

Hva har du skapt?

Anonymkode: 297ca...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...