Gå til innhold

Menn må ta ansvar for overgrep begått av menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De er de som mishandler og voldtar. Menn som gruppe må ta på seg skylden for dette. Dette sier svensk mannlig feminist fra gruppen Fatta Man. 

- Vi menn har en stor skyld i dette samfunnet.

Paolo Roberto tar kraftig til motmæle.

 

Anonymkode: b5c45...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke din feil at kompisen er en overgrepsmann, men det er et manneproblem at holdningene til overgrep er ganske flytende. Hvor mange ganger har man ikke hørt menn bortforklare overgrep? Det var egentlig ikke en voldtekt, han var full og skjønte ikke at hun sa nei, for hun var full og ikke tydelig nok, eller kledd for utfordrende etc etc..

Anonymkode: e0d88...6d6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare menn som mishandler og skader hverandre. Det er psykopater og narsissister uavhengig av kjønn som terroriserer og ødelegger verden.

Deler fra psykopati og mishandling :

https://tv.nrk.no/program/KOID22009919?fbclid=IwAR3kXY3H_x5qPxI6sstmC_ooDDwOtaCKTml_5Wu-URG8DOy6KddJlvVDqf0

Dette er en av de verste mishandlings-sakene dokumentert på film, utført av en kvinne.
Alex blir over tid psykisk mishandlet, skåldet, knivstukket og utsatt for en manipulativ og sadistisk kvinne.
Maktmiddel som barn kan få en mann til å godta psykisk og fysisk vold.
NB:denne filmen inneholder grov vold

Anonymkode: 4cb0e...0c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, OnFire said:

Tullprat. Jeg kommer aldri til å ta på meg skyld for overgrep, beklage osv, når jeg har null skyld. 

Men så var det ikke snakk om å ta på seg skyld heller. 

Anonymkode: 88631...52a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare menn som mishandler og skader hverandre. Det er psykopater og narsissister uavhengig av kjønn som terroriserer og ødelegger verden.

Deler fra psykopati og mishandling :

https://tv.nrk.no/program/KOID22009919?fbclid=IwAR3kXY3H_x5qPxI6sstmC_ooDDwOtaCKTml_5Wu-URG8DOy6KddJlvVDqf0

Dette er en av de verste mishandlings-sakene dokumentert på film, utført av en kvinne.
Alex blir over tid psykisk mishandlet, skåldet, knivstukket og utsatt for en manipulativ og sadistisk kvinne.
Maktmiddel som barn kan få en mann til å godta psykisk og fysisk vold.
NB:denne filmen inneholder grov vold

Anonymkode: 4cb0e...0c5

Vi bør finne en måte å utrydde psykopatene og narsissistene på jorden.

De er for ødeleggende, og dessverre ofte de som blir politikere etc.

Anonymkode: 6af0f...4c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner at jeg har lyst til å kommentere i denne tråden, men det kommer altid et troll og pålegger meg meninger som jeg ikke har, og går til personangrep, så jeg holder klokelig kjeft foreløpig. Dette er et skummelt tema å diskutere på KG for menn.

Anonymkode: 88631...52a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så var det ikke snakk om å ta på seg skyld heller. 

Anonymkode: 88631...52a

"Menn må ta ansvar for overgrep begått av menn". 

Ansvar/skyld

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, OnFire skrev:

Tullprat. Jeg kommer aldri til å ta på meg skyld for overgrep, beklage osv, når jeg har null skyld. 

Nettopp, nettopp. Og jeg som kvinne tar på meg null skyld for at MeToo-kampanjen gjorde livet vanskelig for uskyldige menn, for jeg var ikke aktiv og har ingen skyld i det. Jeg tar ikke på meg skyld for at menn er tapere i skolen, for jeg var skoleflink og har null skyld i det. Hvis vi alle kun tar utgangspunkt i oss selv og nekter å befatte oss med problemer som skyldes andre representanter for vårt kjønn løser nok alt seg av seg selv hvis vi bare gir det tid.

Anonymkode: db42a...809

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, OnFire said:

"Menn må ta ansvar for overgrep begått av menn". 

Ansvar/skyld

Ansvar og skyld er ikke det samme. Det er fullt mulig å ta ansvar for noe som er feil, uten at man tar på seg skylden for det. 

Men han i videoen tar feil, mener jeg, for det er ikke menns ansvar. Det er menneskers ansvar.

 

Anonymkode: 88631...52a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan rent praktisk har du nå tenkt at dette skulle foregå, da, ts. Skal vi sitte i fengsel tre måneder i året alle sammen? Gå i borgervernsgrupper og banke opp de som vi tror og mener er overgripere ("Han der er det noe spesielt med, vi tar'n!")

Man kunne jo se det slik at vold og overgrep er et samfunnsproblem, men det har vi lagt på veg erkjent, og vi har lover og sanksjoner/ straff omhandlende slikt. Disse reguleringene er i stor grad lagd av menn. Så har det vist seg at i for eksempel voldtektssaker, pleide kvinnelige jurymedlemmer i større grad å stemme mot skyldsspørsmålet, mens mannlige jurymedlemmer stemte for å dømme. 

Videre så vet vi at i ekstreme mannsmiljø, for eksempel fengsel, er overgripere blant de minst populære. 

Det begynner å bli lite igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, draug 75 said:

Hvordan rent praktisk har du nå tenkt at dette skulle foregå, da, ts.

Hvor pokker har du det fra at jeg mener dette?

Anonymkode: b5c45...cc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner at jeg har lyst til å kommentere i denne tråden, men det kommer altid et troll og pålegger meg meninger som jeg ikke har, og går til personangrep, så jeg holder klokelig kjeft foreløpig. Dette er et skummelt tema å diskutere på KG for menn.

Anonymkode: 88631...52a

Det kommer bare an på hva du sier det..

Hun er fullere enn han- han er skyldig

Hun er full/bevisstløs/sovende -han er skyldig

Overfallsvoldtekt- seff skyldig

"Tvinger seg på"- han er skyldig (til og med hvis det ikke er fysisk tvang. At en som er 10cm høyere og 40 kg tyngre verbalt tvinger deg, gjør selvfølgelig at man ikke tør annet enn å gjøre som han vil, er truende oppførsel det går på)

Begge to er like fulle- begge to er skyldige

Hun angrer- en skikkelig bitch som burde fengsles( og nei....95% av de som blir voldtatt er ikke fordi de angret slik veldig mange menn liker å påstå...)

Det er kun voldtekt, som en kriminell handling, som ender opp med at offeret skal få skylda. Om en person går på rødt og blir påkjørt så står ikke alle klare med sine meninger om hvor fortjent det var. Når man leser om fotgjenger påkjørt, kommer det ikke horder av sinte menn og rabler ned at "gikk sikkert på rødt så han ba om det"...

Forhåndsregler skal tas:

-ikke drikk deg for full og pass på hvor du går = om hun er for full og går alene i en park betyr ikke dette at det er lov å voldta henne.

-ikke flørt eller snakk med menn hvis du ikke gir sex (synd men sant. En kvinne burde holde seg unna menn for å minske risikoen for voldtekt)

-ikke nach,selvom du kjenner gutta og gutta virker som ordentlig godgutta. (De kommer til å spørre hvorfor du frivillig ble med hjem til 3 studiekompiser...)

Det er så mye gråsoner mtp på dette. Og dessverre så har de fleste menn et ganske dumt syn på det. Det handler om å innskrenke frihet. Typ hvis hun var så dum som drakk litt for mye så fortjente hun det. En ung mann som blir slått ned fordi han var drita derimot fortjente det visst ikke...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SunnivaOslo said:

Det kommer bare an på hva du sier det..

Ja, men ikke bare det. Jeg har mange ganger diskutert dette temaet, og aldri forsvart en eneste voldsutøver, drapsmann eller voldtektsforbryter, men det stopper ikke andre fra å angripe meg personlig, og pålegge meg meninger som jeg ikke har. Enkelte brukere her inne har en så jævla råtten debatteknikk, og det ødelegger for andre.

Anonymkode: 88631...52a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men ikke bare det. Jeg har mange ganger diskutert dette temaet, og aldri forsvart en eneste voldsutøver, drapsmann eller voldtektsforbryter, men det stopper ikke andre fra å angripe meg personlig, og pålegge meg meninger som jeg ikke har. Enkelte brukere her inne har en så jævla råtten debatteknikk, og det ødelegger for andre.

Anonymkode: 88631...52a

Ja men da svarer du ikke dem også svarer du de som er fornuftige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som begår overgrep mot barn blir gjerne lynsjet til døde av en mobb. Og hvem består denne mobben av? Menn.

Menn verden over tar ansvar dersom de får mulighten til det. Om en overgriper blir identifsert er han så godt som død. I vesten er det dessverre slik at politi og rettsvesen hindrer menn fra å ta dette ansvaret. Og da er det ikke mer man kan gjøre.

Anonymkode: 3dc2a...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, SunnivaOslo said:

Ja men da svarer du ikke dem også svarer du de som er fornuftige. 

Hjelper lite når de fortsetter å kommentere. Ikke alle mennesker er like dyktige til å ikke ta sånt personlig, og jeg er en av de. Disse brukerne ødelegger psyken min, og sitter garantert og godter seg hjemme og synes de er hysterisk morsomme.

Anonymkode: 88631...52a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminister kan ta seg en bolle og tie stilt. Går ikke an å ta de seriøst mer når enkelte feminister holder på med sånn tull. Det er kun de som voldtar og er voldelig sin skyld. Ingen andres. Ikke et helt kjønn sin skyld og uskyldige skal ikke ta på seg skylden for noe noen idioter gjør. Hva med kvinner som voldtar og er voldelig. Skal jeg gå rundt å si at kvinner må ta på seg skylden for det?

Endret av Kvelertak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor pokker har du det fra at jeg mener dette?

Anonymkode: b5c45...cc2

Jeg må spørre, rent praktisk. For ut over å holde ting ulovlig, samle inn og straffe forbrytere, blir det faktisk lite igjen. Ved, for eksempel, å fortelle gutter at de skal holde seg unna jenter, så blir det slik at skikkelige menn holder seg unna, mens de som ikke bryr seg, som overgripere, de får monopol på omgang med kvinner. Og dit vil vi ikke. Men vi er på god veg.

Holdningskampanjer fungerer dessuten svært dårlig på sånne som ikke bryr seg om sosiale kjøreregler, lov, rett moral etc..

Så kan vi jo begå sosiale mord på de som ikke ter seg. Det har jeg vært med på å prøve. Bl.a. en som hadde banka opp kjøresten sin i fylla. Hun ville ikke anmelde, med det var mer enn nok til å skjønne hva som skjedde, og det var ikke det at han ikke tidliger hadde fått melding om å skjerpe seg. Så han ble sosialt drept, ingen ville ha med han å gjøre. Hva det endte med? Han datet og lå med flere og hadde kjæresteprosjekter mer enn noen gang! Kvinnene syntes så synd på han, og de syntes vi var noen fæle fyrer som ikke ville ha med han - konebankeren - å gjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tida fikk mobben banke opp og lynsje menn som hadde forgrepet seg og begått utukt. Nå blir man siktet hvis man forsvarer seg mot inntrengere i sitt eget hjem. Dere har fått hva dere bad om.

Anonymkode: da2b4...3aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...