Gå til innhold

Er vi enige om at dette er seksuell trakassering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Jepp, det er trakkasering, synd du ikke hadde en fis på lur og sendt i trynet hans😂

Synes ikke dette er humor, da må han iallefall bruke sjarm👌

Tipper han hadde bare likt det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er seksuell trakassering, jeg hadde klappet til han i forbannelse, har blitt voldtatt flere ganger og har null toleranse for slik, reagerer sterkt på dette

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, barbent skrev:

Dette er seksuell trakassering, jeg hadde klappet til han i forbannelse, har blitt voldtatt flere ganger og har null toleranse for slik, reagerer sterkt på dette

Ja, det er lov å peise til han offentlig da ja, mangel på respekt av kvinnen er det værste jeg ser. Jeg er jo en snill mann, men jeg bruker å si at jeg aldri har slått et mennesket, bare et par kone-misshandlere😂Den ene har arr etter at jeg nesten rev av han brillefeste, og ser i bakken når vi tilfeldig treffes på byen.

Men at du er blitt voldtatt har jeg ikke hørt før, da har jeg full forståelse at du reagerer på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bamseklemmer skrev:

Ja, det er lov å peise til han offentlig da ja, mangel på respekt av kvinnen er det værste jeg ser. Jeg er jo en snill mann, men jeg bruker å si at jeg aldri har slått et mennesket, bare et par kone-misshandlere😂Den ene har arr etter at jeg nesten rev av han brillefeste, og ser i bakken når vi tilfeldig treffes på byen.

Men at du er blitt voldtatt har jeg ikke hørt før, da har jeg full forståelse at du reagerer på dette!

Er nok derfor jeg reagerer så sterkt, brukt mange år til psykolog for å komme over dette, har det bra i dag, men blir aldri helt ok.Det har satt sine spor og jeg har skader som aldri vil leges helt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer vel an på hvor innbydende rumpa di var,

har du bilde?

Anonymkode: 73120...8c2

Skjerp deg!!!

Anonymkode: dc8fd...174

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, barbent skrev:

Er nok derfor jeg reagerer så sterkt, brukt mange år til psykolog for å komme over dette, har det bra i dag, men blir aldri helt ok.Det har satt sine spor og jeg har skader som aldri vil leges helt.

Og jeg ble befølt og måtte runke en fyr når jeg var 6 år, ikke rart jeg er 100% homofobia. Går bra med meg i dag da, men er umettelig på kvinnfolk og har meget stor appetitt. Jeg er nok en grakuk for de fleste, men omsorgsfull og snill som et lam da, det skal jeg ha😂

Endret av Bamseklemmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan være enige om at dette var en grov sosial bommert, men trakassering? I mitt hode forutsetter det at han hadde vond hensikt. I din fremstilling er det tydelig at det ikke er tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Horten Market skrev:

Vi kan være enige om at dette var en grov sosial bommert, men trakassering? I mitt hode forutsetter det at han hadde vond hensikt. I din fremstilling er det tydelig at det ikke er tilfellet.

Det kan være trakassering uten at personen har vond hensikt, det at han er dum og ikke vet bedre fritar han ikke fra å kunne gjøre slikt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, barbent skrev:

Det kan være trakassering uten at personen har vond hensikt, det at han er dum og ikke vet bedre fritar han ikke fra å kunne gjøre slikt

Det kan oppleves som trakassering hvis du misforstår, men det var jo ikke trakassering fra hans side. Er det da din misforståelse som skal avgjøre?

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Horten Market skrev:

Vi kan være enige om at dette var en grov sosial bommert, men trakassering? I mitt hode forutsetter det at han hadde vond hensikt. I din fremstilling er det tydelig at det ikke er tilfellet.

Nei, seksuell trakassering defineres som uønsket seksuell oppmerksomhet som oppleves som plagsom eller krenkende for den som rammes. Dette er helt klart seksuell trakassering. 

Anonymkode: f1efa...eeb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Horten Market said:

Det kan oppleves som trakassering hvis du misforstår, men det var jo ikke trakassering fra hans side. Er det da din misforståelse som skal avgjøre?

Misforstår? Hva har ts "misforstått"?

Anonymkode: dc8fd...174

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Horten Market skrev:

Det kan oppleves som trakassering hvis du misforstår, men det var jo ikke trakassering fra hans side. Er det da din misforståelse som skal avgjøre?

Visst en mann putter ansiktet sitt opp i skrittet mitt, hva er det da og misforstå, visst det ser ut som dritt, lukter som dritt ja da er det sannsynligvis dritt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksuell trakassering, jo kanskje. På grensen i alle fall. Han var jo ikke borti rumpa de regner jeg med? Hadde han vært borti og tatt på deg å sånne ting så hadde det vært liten tvil. Uansett så er det ikke greit og normalt at noen gjør sånt med fremmede. Er jo tydelig noe som feiler han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk har vanskelig for å tro på dette?

Jeg har opplevd lignende - fyr tok tak i hodet mitt mens jeg satt på huk og latet som han pulte kjeften min.

Plot twist; jeg filmet han profesjonelt for å fremme karrieren hans

Double twist; en dokumentarskaper stod også og filmet, han ble ille berørt men sa ingenting

Triple twist; jeg var 17 år

Jeg ble helt rød og varm, illsint, men klarte bare ikke å si noe. Man blir helt lammet i slike situasjoner.

Anonymkode: ed332...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kvelertak said:

Seksuell trakassering, jo kanskje. På grensen i alle fall. Han var jo ikke borti rumpa de regner jeg med? Hadde han vært borti og tatt på deg å sånne ting så hadde det vært liten tvil. Uansett så er det ikke greit og normalt at noen gjør sånt med fremmede. Er jo tydelig noe som feiler han.

Definisjon

Som seksuell trakassering regnes «enhver form for uønsket seksuell oppmerksomhet som har som formål eller virkning å være krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende, ydmykende eller plagsom.» I «seksuell» ligger at det spiller på kropp, kjønn og seksualitet. «Oppmerksomhet» omfatter både verbal og fysisk atferd.

https://snl.no/seksuell_trakassering

Anonymkode: dc8fd...174

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Definisjon

Som seksuell trakassering regnes «enhver form for uønsket seksuell oppmerksomhet som har som formål eller virkning å være krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende, ydmykende eller plagsom.» I «seksuell» ligger at det spiller på kropp, kjønn og seksualitet. «Oppmerksomhet» omfatter både verbal og fysisk atferd.

https://snl.no/seksuell_trakassering

Anonymkode: dc8fd...174

Så pass. Da har jeg opplevd en del seksuelle trakasseringer😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Kvelertak skrev:

Så pass. Da har jeg opplevd en del seksuelle trakasseringer😂

Hvis det var morsomt for deg, så var det selvsagt ikke trakassering. 

Anonymkode: b2489...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 9.30, AnonymBruker skrev:

Jeg var på byen i går, og stod og bestilte meg mat. Plutselig kjente jeg at noen dro opp jakka mi og imiterte at de rimmet meg. Altså - en fyr stakk hele trynet opp i rumpa på meg, midt i all offentlighet. Jeg ble selvsagt lynforbannet og kjeftet han ut. 

Er vi enige om at dette går under seksuell trakassering og at fyren er en taper?! Han mente jeg måtte ha litt humor.......

Anonymkode: f764d...3cc

Det er nok ikke seksuell trakkasering men seksuelt krenkende adfert etter strl. §298. Men ja, er helt enig i at han er en taper. Fint at du stod opp for deg selv og kjeftet han ut! Ikke humori det heletatt, han bør ta seg en bolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var humor, ja. Ekstremt DÅRLIG humor. Og komplett mangel på sosial intelligens. Han hadde fortjent en ørefik, men du kan trøste deg med at karma ordner opp her. Han har nok ikke sjans på noe som helst den karen 😛

Anonymkode: c38b0...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...