Gå til innhold

Hvorfor får ikke venninnene overnatte...?


Zienna

Anbefalte innlegg

Mitt barnebarn på 7 år overnatter i blant hos venninner.  Når sønnen vår inviterer venninnene hennes til å overnatte i deres hus, er svaret fra foreldrene ofte negativt.  Venninnene er ofte på besøk etter skoletid, men altså ikke på overnatting.  

Ville du ha sendt barnet ditt på overnatting hos en alenepappa?  Sønnen min mener at det er det at han er mann som gjør at foreldre ikke tør å la døtrene sine overnatte.  Han påstår at en datter av en alenemor aldri ville ha opplevd dette.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig hadde jeg latt barnet mitt overnatte hos en venn eller venninne som hadde en aleneforelder - uavhengig av kjønn. Det er det måte på hvor mye man skal mistenkeliggjøre et spesifikt kjønn. 

Anonymkode: abad6...eff

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til detaljene rundt din sønns situasjon, men jeg har vokst opp alene med min far og hadde stadig vekk venninner på overnatting. Nesten litt for ofte i løpet av uken, hehe. Har aldri vært noe problem.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sorry men ikke hos en alenepappa. Mitt ansvar er mitt barn og jeg tar ingen sjanser.

Anonymkode: 0cbab...f0c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp med skilte foreldre, og faren min fikk samme beskjed av foreldre da jeg inviterte klassevenninner over på overnatting.
Og på besøk i det hele tatt.

Hos moren min fikk jeg ikke lov til å ha besøk av venner i det hele tatt, eller være på besøk hos andre. Alt i alt førte det til at jeg etterhvert ble helt ekskludert fra alle fra skolen, og sluttet å bli invitert i bursdagsfeiringer. 

Anonymkode: fdbdd...343

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jo kommet an på personen, ville nok generelt likt å møte foreldre som barnet mitt skulle overnattet hos, uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 1c79b...1e9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenninnen min da jeg var liten bodde hos faren sin. Vi overnattet hos hverandre hele tiden. Så basert på egne erfaringer så hadde det ikke vært noe problem. Er mindre skeptisk til å sende jentungen på overnatting til en alenepappa enn til en pappa med delt omsorg. 

Anonymkode: 8b7ac...c5a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har fortsatt tilgode å se en far som er en like god omsorgsperson som det en mor er.

Anonymkode: 104c2...823

Da har du ikke sett veldig mye. Bor du på et lite sted?

Anonymkode: 2913d...153

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fortsatt tilgode å se en far som er en like god omsorgsperson som det en mor er.

Anonymkode: 104c2...823

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fortsatt tilgode å se en far som er en like god omsorgsperson som det en mor er.

Anonymkode: 104c2...823

Ojjjda! Du må leve ett utrolig paranoid og skjermet liv, og/eller ha ett ekstremt lite nyansert syn på mennesker. Får håpe du ikke barn, og om du har det, så får man jo i alle fall håpe på at barna dine ikke tar skade av deg... Mann eller dame... :sjokkbla:

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fortsatt tilgode å se en far som er en like god omsorgsperson som det en mor er.

Anonymkode: 104c2...823

Da har du åpenbart opplevd lite i livet ditt. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk roper om likestilling/kvinners rettigheter, men her klarer visst ikke en far å være en like god og trygg forelder som en mor? Er det mulig

Anonymkode: 6665a...441

Det jeg leser i kommentarene på innlegget mitt er så skuffende at jeg har ikke ord.  Takk for at du forstår!  

Denne faren har hatt hovedomsorgen for to barn siden de var 1 og 4 år. De har hjemmet sitt i hans hus, og det er han som har sørget for matpakker, klær, lekselesing osv.  Barna treffer mor annen hver helg.  

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to døtre, de har overnattet her og der fra femårs alder. Men de færreste av deres venninner TØR å overnatte når det kommer til stykket. Yngste min er nå 7,5, og det begynner å løsne, men to ganger har vi måttet ringe etter foreldrene som har henta, og det er bare to som har overnattet her uten problem. Den eldste er 11, og det er faktisk fortsatt to venninner (bor i nabolaget, har gått i samme klasse hele tiden), som ikke kan overnatte borte. De drar heller ikke på handballcuo ol med overnatting uten at en av foreldrene er med.

Så jeg tror: de er bare 7 år. Det er faktisk ikke så vanlig å tørre, selvom de gjerne vil. Ditt barnebarn er av den trygge sorten i en slik setting, som mine. 
Ikke overtent dette, jeg tror det er pga alder. 

Anonymkode: 34709...f71

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har to døtre, de har overnattet her og der fra femårs alder. Men de færreste av deres venninner TØR å overnatte når det kommer til stykket. Yngste min er nå 7,5, og det begynner å løsne, men to ganger har vi måttet ringe etter foreldrene som har henta, og det er bare to som har overnattet her uten problem. Den eldste er 11, og det er faktisk fortsatt to venninner (bor i nabolaget, har gått i samme klasse hele tiden), som ikke kan overnatte borte. De drar heller ikke på handballcuo ol med overnatting uten at en av foreldrene er med.

Så jeg tror: de er bare 7 år. Det er faktisk ikke så vanlig å tørre, selvom de gjerne vil. Ditt barnebarn er av den trygge sorten i en slik setting, som mine. 
Ikke overtent dette, jeg tror det er pga alder. 

Anonymkode: 34709...f71

Skrivefeil, yngste er 8,5. I fjor var det bare hun som var hos andre. I år er det fortsatt mange som ikke tør.

Anonymkode: 34709...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, jeg ville ikke tenkt tanken, jeg spør aldri om moren skal være det? Og min mann har hatt venninner av barna med på hyttetur, uten meg, MED SINGEL kamerat over 40, i flere dager. Så noen er som oss i hvertfall. 

Anonymkode: 34709...f71

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrivefeil, yngste er 8,5. I fjor var det bare hun som var hos andre. I år er det fortsatt mange som ikke tør.

Anonymkode: 34709...f71

Jeg håper at det er som du skriver :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke tenkt på engang.

Samtidig er det kun ett av mine barn som har ønsket å sove hos andre enn besteforeldrene når de var 7 år, så det kan jo være de aldri sover hos andre? Må legge til at hun som ville sove borte hadde ei venninne hun sov hos og det var hipp som happ om jenta var hos faren eller moren.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...