Gå til innhold

Hvorfor får ikke venninnene overnatte...?


Zienna

Anbefalte innlegg

Har heldigvis unngått pedor i mitt barns liv hittill. Hun er nå 13 og halvt år. Det er helt tilfeldig hvem som dette skjer med eller ikke. Det skjer på skoler, i barnehage. Hjemme og borte. 

Men ja jeg sender ikke barnet mitt hvor som helst. Har også sagt nei til enkelte overnattinger. 

Jeg priser meg lykkelig for hvert år som går uten at slike ting har skjedd. 

Endret av Hmmmmmm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Blondie65 skrev:

Jeg har ikke barn.

Men hvis jeg hadde barn, ville jeg ønsket å bli kjent med foreldrene til deres venner slik at jeg visste hva slags forhold det var i det hjemmet barnet ønsket å overnatte i.

Jeg tror dette er selve poenget her. TS har jo fortalt i tidligere tråder at det er hun som arrangerer barnebursdag for barnebarna, fordi hun synes det er koselig, og far synes det er godt å slippe. Det er jo en arena for å bli kjent med foreldrene til barna. Hvis hver barnebursdag skjer hos bestemor, så ville jeg nok tenkt at far kanskje ikke orket å håndtere mer enn egne barn til vanlig, og dermed blitt skeptisk til overnatting. Å ha muligheten til å bli kjent er viktig, for meg som kvinne så blir jeg lettere kjent med andre kvinner. Det handler ikke om at de ER kvinner, men at jeg lettere kommer i snakk med de, og lettere kan smalltalke om ting. = jeg kjenner mødrene bedre enn fedrene til barna. 

Anonymkode: 8b4e8...316

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hatt noe problem med å la barnA overnatte om jeg hadde kjent pappan.. Det å kjenne noen gjelder uansett, sender ikke ungene på overnatting jeg ikke kjenner bare fordi de er gift eller samboere.. 

Anonymkode: 34095...787

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen holdninger! Og kanskje litt naivt. Overgripere kan dessverre finnes overalt. Og i mange av tilfellene er det personer i barnets familie også. Man må lære barnet om grenser for sin egen kropp. Ikke bare: «pass deg for menn». Fortell dem også at de aller fleste er hyggelige og snille. Men det finnes dessverre noen som ikke er det. Det kan jammen ikke være godt for smågutter å høre at de fleste menn bør man passe seg for. De aller fleste menn er greie og snille. Men blant de få menneskene som ikke er det, så stemmer det at det er litt flere menn. Å tro at det er helt greit å stole på menn i et forhold, er ganske naivt å tro. Og som noen andre her nevnte: En mann som blir enkemann eller skilt, blir ikke automatisk pedofil. Han ser seg etterhvert sannsynligvis etter en annen vosen dame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt sprøtt! Jeg ante ikke en gang at det fantes slike fordommer mot alenefedre. Hvor i alle dager er logikken? Absolutt ingenting tilsier at det skulle være en større risiko for at en alenefar er en overgriper enn andre menn, og heller ikke at det er noen trygghet om en overgriper er gift/har barn/har partner eller er en del av familien til offeret. Kvinner kan også være overgripere selv om flertallet er menn. Men å dra den slutningen derfra til å ikke bare mistenkeliggjøre alle menn, men faktisk å plukke ut en helt tilfeldig gruppe menn som er alenefedre er jo helt koko.
 

Så urettferdig og unødvendig trist for barna dette gjelder! Og selvsagt for fedre som vil gi barna sine samme opplevelser med venner og venninner som de andre barna. De barna som ikke får lov til å overnatte hos alenefedre lærer jo på en kjip måte noe som er helt feil også. Og dette synes flere av dere er helt greit? :overrasket:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper da inderlig at de som går med oppriktige mistanker om menn som er pedofile og er bekymret for misbruk av barn heller melder i fra til rette instanser enn å sitte å spre frykt og skremselspropaganda på kg. 

Anonymkode: d25d5...2c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, denne tråden var trist lesning 😳 

 

Anonymkode: d24ac...4bb

Det har visst ikke gått opp for folk flest at kvinner faktisk er oftere voldelige mot barn enn det menn er. Så sjansen for at dattera di skal bli utsatt for vold er faktisk statistisk vesentlig høyere hos en kvinne. 

Men det bryr visst ikke «mammahjerte-mafiaen» seg så mye om. For dem er det viktigste mammas rettigheter. Om barnet deres har det bra er helt uvesentlig så lenge mor har det bra på barnets bekostning, og beholder full eiendomsrett til «tingen» de har født.

Anonymkode: 9ee24...f1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Zienna skrev:

Mitt barnebarn på 7 år overnatter i blant hos venninner.  Når sønnen vår inviterer venninnene hennes til å overnatte i deres hus, er svaret fra foreldrene ofte negativt.  Venninnene er ofte på besøk etter skoletid, men altså ikke på overnatting.  

Ville du ha sendt barnet ditt på overnatting hos en alenepappa?  Sønnen min mener at det er det at han er mann som gjør at foreldre ikke tør å la døtrene sine overnatte.  Han påstår at en datter av en alenemor aldri ville ha opplevd dette.  

 

Nei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Utrolig at noen i det hele tatt kan vurdere si nei, bare fordi barnet kun bor hos far? 

Jeg bodde med pappa fra jeg var 10 år, etter mamma forlot oss for en ny mann. Det var heldgivis aldri noen som sa nei til overnatting av den grunn. Tenk så trist for barnet, da. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å si til sønnen din at han skal ta dette opp på neste foreldremøte på skolen. Be han reise seg opp å spørre hvorfor de stenger hans datter ute fra fellesskapet på bakgrunn av at han er alenefar. Han burde også ta dette opp med kontaktlæreren. 
 

Anonymkode: 41e98...565

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta å si til sønnen din at han skal ta dette opp på neste foreldremøte på skolen. Be han reise seg opp å spørre hvorfor de stenger hans datter ute fra fellesskapet på bakgrunn av at han er alenefar. Han burde også ta dette opp med kontaktlæreren. 
 

Anonymkode: 41e98...565

Skolen kan for det første ikke blande seg inn i fritiden til folk og for det andre kan heller ikke skolen tvinge folk til å sende barna sine til han. Vi bor heldigvis ikke i en politi-stat.

Anonymkode: 0cbab...f0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skolen kan for det første ikke blande seg inn i fritiden til folk og for det andre kan heller ikke skolen tvinge folk til å sende barna sine til han. Vi bor heldigvis ikke i en politi-stat.

Anonymkode: 0cbab...f0c

Skolen har noe med fellesskapet til elevene. Dette er å utestenge en elev. Skolen kan ikke tvinge foreldrene, men de kan oppfordre. 
 

Hvorfor tar man opp på foreldremøter at alle guttene/jentene skal inviteres i en bursdag hvis det er ting som foregår på fritiden? Dette er nettopp for å ha et godt fellesskap i klassen. 

Anonymkode: 41e98...565

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skolen har noe med fellesskapet til elevene. Dette er å utestenge en elev. Skolen kan ikke tvinge foreldrene, men de kan oppfordre. 
 

Hvorfor tar man opp på foreldremøter at alle guttene/jentene skal inviteres i en bursdag hvis det er ting som foregår på fritiden? Dette er nettopp for å ha et godt fellesskap i klassen. 

Anonymkode: 41e98...565

Bullshit. Ungen til en alenefar kan god overnatte hos oss, men jeg vil ikke sende ungen min hos alenefaren - det er ikke utestenging. Det er en fri vilje man har mulighet til å bruke og godt er det.

Anonymkode: 0cbab...f0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i en ukedag. Ikke hos en alenepappa. Ikke hos en alenemamma. Ikke hos en bonusforelder. Ikke hos noens besteforeldre. I ukedagene sover vi hjemme, for tenk. Ellers går det nok helt fint.

Endret av CabinCruiser
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke det har med overgreps-mistanker å gjøre, men så små barn tror jeg ønsker seg trøst fra og føler seg mer trygge på en kvinne når de skal sove borte. Mange vil ikke sove borte i det hele tatt i den alderen.

Anonymkode: 136fe...6a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...