Gå til innhold

5 år,,fortsatt ingen baby👶🏼Celimor vil bli mamma!


Guest90

Anbefalte innlegg


Okei! 

 

Lest så mange dagbøker at nå krible det i fingrene etter å få skrevet noe ned. Tenk å gøy å se tilbake på når det faktisk klaffer🥰☃️

 

Nå er det snart jul igjen som betyr at jeg og min samboer har vært prøvere i 2,5 år! Tiden går veldig fort!

 

Vi begynte å prøve 1 juni 2017, da slutta jeg på P-ring! Jeg ble gravid jula 2017, satt edru på nyttårsaften og begynte å spise sunnere, drikke mindre brus og livet hadde aldri vært bedre. Tenk at jeg syntes de 6 månedene med prøving var lenge! Hah... jeg skulle bare visst hva som var i vente for meg. For verken skulle jeg bli mor og jeg skulle ihvertfall ikke bli gravid igjen fort. 

10 uker hadde jeg vært gravid da jeg plutselig begynte å blø, men det var ikke rødt friskt blod! Neida, her var det knall svart. Ringte opp til sykehuset som tok meg inn, jeg tok graviditetstest og den viste positivt! Fjoo.. tenkte jeg! Jeg er heldigvis fortsatt gravid! Legen som klemte og kjente kunne ikke kjenne noe, så jeg ble sendt opp i gynekologstolen. Av med buksa, også trusa. Sette det ene beinet opp, også det andre. Nå satt jeg der, og spredde beina som aldri før. Gynekologen som også var mann kom inn, jekka meg opp. Nå var fjeset hans 5 cm ifra min tuttelu. Rundt inni meg rota han. Også ser jeg han rister på hodet. Også sier han nei jeg kan ikke finne noe hjertelyd... Det har vært dødt siden uke 7. Uke 7..? Men det er jo 3..! Uker siden

Ned fra gynekologstolen med meg og tabletter skulle jeg ta, noe sykepleieren kalte abortpiller. 

Men..? Tenkte jeg. Hvis det er dødt, hvorfor må jeg ta disse pillene? Tenk hvis det faktisk lever, og at jeg dreper det nå? 

Tabeletter og vann fikk jeg, en klem og en dato for når jeg skulle komme inn for å «presse» ut mitt bitte lille barn. Et barn så ønsket, at jeg ikke turte presse, jeg ville bare ha det inni meg. 

«Barnet» ble presset ut, og inn i gynekologstolen igjen, men denne gangen med en stor mengde blod mellom beina. Den mannelige gynekologen nikka, ja nå er det vekk. Ned fra stolen, på med bukse og bleie. Jeg begynte med bleie, så nattbind også til bind. Dagene gikk, ukene gikk og til slutt var vi klare for å prøve igjen. 

Jeg Googla og googla, nesten alle innleggene jeg leste hadde kvinner blitt gravide raskt etter MA, det var visst større sjangs å bli gravid rett etter MA. Første prøve periode gikk, ikke gravid. Andre prøve periode, ikke gravid. Måneder ble jo til år. 

Januar 2019 tok jeg til meg å ringe legen for en prat, reiste dit, tok hormon prøver og de var helt fine. Fikk time til gynekolog, hele 8 måneder etter legetimen. Fikk beskjed av gynekologen at alt så helt fint ut, og at sånt bare tar tid. Og at jeg måtte smøre meg med tålmodighet. Og det har jeg gjort, nå har det gått 2,5 år.

 

jeg kan legge ut noen bilder av tiden jeg ble gravid til jeg mista

 

image.thumb.jpg.8c2ffb879c9706b3f3b14a2cb336fc28.jpg

Spoiler
Sitat

 

 

 

Endret av Guest90
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gjerne følge deg! :) Har også en prøvedagbok som heter "Alle gode ting er...?"

Hva er neste steg i prøvingen? Skal dere få noe mer hjelp? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

Jeg vil gjerne følge deg! :) Har også en prøvedagbok som heter "Alle gode ting er...?"

Hva er neste steg i prøvingen? Skal dere få noe mer hjelp? 

Den skal jeg sjekke ut🙌🏼 
Jeg er faktisk ikke helt sikker. Tenke å ta det rolig nå, kanskje på nyåret jeg tar en tur til legen for å diskutere videre. Jeg stresser ikke helt med det enda, selvom det har vært 2,5 helt for jævlige år. Jeg holder nå på med et fagbrev som jeg blir ferdig med nå til sommeren forhåpentligvis😺 

Kanskje kjøpe billig eggløsningstester! Har du noen tips og/eller erfaring med det?😻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CF70B5A8-A5D0-49E5-9386-E4B28A8CE32D.thumb.png.4b2d9038512fd47daae03c408fa9689b.pngjeg har jo prøvd meg denne prøveperioden å tempe. Men som dere ser så er den vannskelig å tolke🙁 Trodde det skulle være enklere! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dere har prøvd i utrolig lang tid, uten å få særlig til hjelp! Jeg vil absolutt anbefale å få sjekket ut mannen også, en sædprøve tar ikke lang tid og tror ikke det er spesielt dyrt privat heller. 

Ser du har prøvd deg på temping, en metode jeg anbefaler varmt 😊 Jeg foretrekker temping over EL-tester iallefall.. Den grafen din var ikke spesielt lett å lese nei. Jeg lurer på om du opplever å ha ustabile sykluser? Hvordan er mensen når den kommer? 

Temper du til samme tid hver dag? Har du sovet sammenhengende i mer enn 3 timer før du temper? Temper du på samme sted hver gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Guest90 skrev:

Den skal jeg sjekke ut🙌🏼 
Jeg er faktisk ikke helt sikker. Tenke å ta det rolig nå, kanskje på nyåret jeg tar en tur til legen for å diskutere videre. Jeg stresser ikke helt med det enda, selvom det har vært 2,5 helt for jævlige år. Jeg holder nå på med et fagbrev som jeg blir ferdig med nå til sommeren forhåpentligvis😺 

Kanskje kjøpe billig eggløsningstester! Har du noen tips og/eller erfaring med det?😻

Jeg bruker strimler fra Babyplan.no :) Jo flere eu kjøper, jo billigere blir de. Alltid brukt disse til å finne EL, og har alltid fungert for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Hei! Dere har prøvd i utrolig lang tid, uten å få særlig til hjelp! Jeg vil absolutt anbefale å få sjekket ut mannen også, en sædprøve tar ikke lang tid og tror ikke det er spesielt dyrt privat heller. 

Ser du har prøvd deg på temping, en metode jeg anbefaler varmt 😊 Jeg foretrekker temping over EL-tester iallefall.. Den grafen din var ikke spesielt lett å lese nei. Jeg lurer på om du opplever å ha ustabile sykluser? Hvordan er mensen når den kommer? 

Temper du til samme tid hver dag? Har du sovet sammenhengende i mer enn 3 timer før du temper? Temper du på samme sted hver gang? 

Hei😁 Har virkelig lyst til at mannen også skal teste seg, har ikke nevnt det til han enda. Han tar denne prøvinga i full ro, det er kun meg som tenker og grubler på det🙄 Men vi skal virkelig prøve det🤩

 

Jeg har skikkelig ustabile sykluser, ligger mellom 25-60 dager🤭🤭 Den første tiden når jeg forventa mensen fikk jeg skikkelig ryggsmerter, var sånn at hvis vi kjørte bil så måtte mannen stoppe og ned med vinduene for jeg da kunne «puste» meg igjennom smerten.. Så begynte jeg å få skikkelig ømme pupper ca. 1 uke før og en uke etter mensen, da var det sånn at jeg ikke klarte å ligge på magen🤭 Men nå er de sterke mensen symptomene vekke, jeg kjenner kun skikkelig stikk i magen dagen før og litt rødt/brunt på papiret🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 14.35, Guest90 skrev:

Hei😁 Har virkelig lyst til at mannen også skal teste seg, har ikke nevnt det til han enda. Han tar denne prøvinga i full ro, det er kun meg som tenker og grubler på det🙄 Men vi skal virkelig prøve det🤩

 

Jeg har skikkelig ustabile sykluser, ligger mellom 25-60 dager🤭🤭 Den første tiden når jeg forventa mensen fikk jeg skikkelig ryggsmerter, var sånn at hvis vi kjørte bil så måtte mannen stoppe og ned med vinduene for jeg da kunne «puste» meg igjennom smerten.. Så begynte jeg å få skikkelig ømme pupper ca. 1 uke før og en uke etter mensen, da var det sånn at jeg ikke klarte å ligge på magen🤭 Men nå er de sterke mensen symptomene vekke, jeg kjenner kun skikkelig stikk i magen dagen før og litt rødt/brunt på papiret🙄

Okei, det var utrolig ustabil syklus, ja! Da er det nok ikke rart at det har tatt tid nei.. Ville absolutt fått sjekket det ut nærmere 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt eggløsningstester fra Billigtester.no

Kjøpte noe over 30 stykker, så det skal testes ved neste prøve periode🤩

Jeg prøvde eggløsningstester for 1 år siden, da kjøpte jeg også fra billigtester.no, men opplevde aldri at de ble helt positive, da kjøpte jeg 14 stykker..

 

☃️Nå nærmer det seg jul, jeg har masse anna å tenke på, men tanken og sorgen for at vi ikke har fått vårt lille barn enda ligget i bakhodet. Og tanken på at «nå skulle vi ha feira jul med vårt barn, som skulle denne jula ha løpt rundt i stua» er så himla stor. ☃️ Å få/se alle de fine julekort som folk kan lage, pynte og bake. Jula er en utrolig fin tid, men fortsatt en utrolig stor sorg.

☃️jeg sender ut en klem til alle som tenker sånn som meg❤️ For jeg vet at jeg ikke er alene☃️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet hvor fort dagene går😱

Til mandag har jeg IKM, venter fortsatt på testene som skal snart dukke opp i postkassa💪🏾 
 

De siste dagene har jeg vært stup trøtt, de på jobben lurer på hva jeg gjør om nattan🙄 Ingen andre mensensymptomer i siktet. Får håpe mensen kommer til mandag HVIS den absolutt måå komme😫 sånn at jeg slipper å gå lenge over og kan starte raskt med å bruke eggløsningstestene❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testene lå i postkassa på fredag💪🏾 Så de er i boks😁 

Nå forventer jeg mensen imorgen! Men siden jeg har så ustabil mensen så kan den jo komme når som helst 2 uker etter forventa dato🙄 Har ingen mensensymptomer, meen når vi :humpe: så bånner han meg😬 Veldig ubehagelig og litt vondt, og det pleier å skje når mensen er rett rundt hjørnet😟 

Tempinga denne mnd har ikke gått som planlagt😜 Så den var ubrukelig denne måneden😅😫

 

Bildene fra den gang jeg ble/var gravid har jeg sletta, men her inne ligger jo alle bildene som man har lagt ut på KG, så la oss mimre oss bort til den gangen jeg hadde mitt lykkeligste øyeblikk i mitt liv! Gud som jeg grein😌 

image.thumb.jpg.e66de3bbfedc48f575a9a9946b44eff5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veeel

Da var sinne på plass😅 Og brunt på papiret😫 Så mensen ankommer som antatt imorra! Gjør den det, blir jeg glad. Håper på stabil syklus✌🏼 Men hadde blitt enda gladere med en positivt test. 
 

Da vi har prøvd i allerede 2,5 år, og jeg aner ikke hvor mange prøve perioder vi er inne i så kan vi vel si at denne var PP1 her inne i dagboken😁

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mensen i sikte👀

Ifølge appen Min kalender er jeg 4 dager over ikm. Og ifølge appen Flo hadde jeg ikm igår🤔

Frustrerende 

Kroppen min er veldig glad i å spotte, nå kommer det litte grann rødt/brunt i utfloden. Har brukt bind men kunne brukt truseinnlegg😫 

:sukk:

:vetikke: 

Fortsatt livredd for å ta en test, for jeg «vet» at den er negativ denne gangen å😰 

 

Endret av Guest90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også «visste» at testen ville bli negativ, men den ble visst positiv likevel. Ta en test du, det er bedre å vite enn å vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, hotfudge skrev:

Jeg også «visste» at testen ville bli negativ, men den ble visst positiv likevel. Ta en test du, det er bedre å vite enn å vente..

Ja🤭 Det er sant🙄😹 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen har ikke dukket opp enda.

Kan være jeg svir av en test imorra tidlig😰 
Ifølge Min kalender er jeg nå 5 dager over🙄

Har nesten ikke spotta noen ting idag, ikke noen mensen symptomer, ikke graviditetssymptomer heller. Bare en kraftig hodepine..😫 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Guest90 skrev:

Mensen har ikke dukket opp enda.

Kan være jeg svir av en test imorra tidlig😰 
Ifølge Min kalender er jeg nå 5 dager over🙄

Har nesten ikke spotta noen ting idag, ikke noen mensen symptomer, ikke graviditetssymptomer heller. Bare en kraftig hodepine..😫 

 

kan du ha hatt eggløsning senere enn forventet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, snoren skrev:

kan du ha hatt eggløsning senere enn forventet?

Det kan godt hende😬 Blir nesten overrasket hvis jeg faktisk er gravid, siden spottinga har vært så i veien har det vært lite aktivitet🤭:humpe:  Har vel en syklus på ja,, mellom 28-60 dager?🤔 Er ikke så ille nå som før! 
52664C3B-9602-418C-8951-2C83754549E1.thumb.png.9136dab74d6f4f7097c26ac82e8863d0.png

 Teller jeg fra starten av sist mens til nå er det 37 dager 🤭🤭😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...