Gå til innhold

Vet ikke dødsårsaken - god venn død


gerotten

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke ringt. Det virker mere invaderende enn en melding. Men en melding kan du sende. 

Anonymkode: b0455...733

Feil, Det er mer oppriktig å ringe. Sms er mer "Hva skjedde med sønnen din, Hva skjedde med sønnen din, Hva skjedde med sønnen din??? Satt det litt på spissen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en venn som begikk selvmord. Familien var åpen om det, men det stoppet ikke folk fra å grave og spørre akkurat HVORDAN det hadde foregått. Nei, TS, kondolerer gjerne familien og fortell dem om dine minner om avdøde, men la dem fortelle mer hvis de selv ønsker det.

Anonymkode: 34d0a...340

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, gerotten skrev:

Kondolerer så mye med broren din 💕 Jeg har kun kommunisert med moren til nå på Facebook.  Det er derfor det føles mest naturlig der.

Tusen takk 💕 Ja, jeg skjønner den godt at du føler at det er mer naturlig. Jeg vet ikke hvor mye du har pratet med henne, men du kan jo høre med henne om dere kan fortsette å holde kontakt over tlf.

Synes det er kanskje litt frekt å spørre hva han døde av så tidlig, men det er forståelig at du ønsker å vite. Kan hende at det er et sårt tema for de enda. Jeg var iallefall veldig åpen med mine venner om at min bror hadde tatt livet sitt. Har ikke fått noen spørsmål i ettertid. Synes det er vanskeligere å prate om det nå, enn rett etter dødsfallet - selvom de vet.

Vet du om han har en minneside på vareminnesider.no? Mulig at dødsannonsen hans ligger der, om han har en åpen minneside. I dødsannonsen pleier det jo å stå, for eksempel «døde uventet fra oss i dag», eller om det er en organisasjon som familien ønsket at man skulle donere til.

Anonymkode: 2464c...629

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke ringt. Det virker mere invaderende enn en melding. Men en melding kan du sende. 

Anonymkode: b0455...733

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal tenke på at dette er fryktelig vondt for de nærmeste å snakke om?? La de være i fred. 

Anonymkode: 65079...060

Så er det noe med å vise at man bryr seg, noen ganger er det fint  å snakke om fryktelige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, gerotten skrev:

Det tror jeg ikke du gjør nei. Absolutt ikke. 

Det skal du ikke være brennsikker på. Uansett vil familien være i fred. Det nærmer seg et år siden dødsfallet, de har det vanskelig nok som det er. 

 

Anonymkode: 569e7...c28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet akkurat hvordan du føler det, TS!❤️ Det samme skjedde med meg, en som hadde betydd utrolig mye for meg gjennom mange år, fant jeg plutselig ut var død via fb! (Skulle skrive bursdagshilsen jeg også!) Jeg fikk så sjokk, men hadde en desperat følelse av å få vite hva som hadde skjedd, det var så uvirkelig for hen var ung og frisk, aldri rus el. Jeg kontaktet en av de andre som hadde skrevet sjokkerte mld på face på mld og fikk svar🙌 Etterhvert skrev også ektefellen på sin face og jeg fikk uttrykt min sorg og hvor mye hen betydde for meg! Det var utrolig viktig for meg, så jeg kan virkelig kjenne på følelsen din❤️
Jeg hadde kanskje prøvd å sende denne kameraten du snakket med en ny mld og fortalt at du tenker så mye på dette om han vil fortelle deg❤️ Hvis han ikke svarer ville jeg prøvd å sende moren en mld og si hvor mye han betydde for deg, at du savner han og spørre om hun vil fortelle hva som skjedde! Hvis ingen av de svarer må du kanskje slå deg til ro med det?❤️ Jeg synes du skal sende en mld da får mottaker tid til å absorbere det som står og svare når man er klar!

Det er flere år siden minn venn døde og jeg er fortsatt inne innimellom og legger hjerter og skriver at jeg tenner lys for min venn❤️ Det er også en måte og vise at man tenker på han! 
Og selvfølgelig kan man ha sterke bånd selv om man ikke har snakket sammen på lenge! Jeg har mange veldig gode venner jeg i perioder i livet, ikke har hatt så mye kontakt med, men som betyr enormt mye for meg🙌❤️

Anonymkode: 2e7d5...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og krenkende utsagn, samt svar til dette. Minner om denne:

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...