Gå til innhold

MDG vil øke bensinavgiften med fem kroner literen


NordicViking

Anbefalte innlegg

23 timer siden, prt90 skrev:

Så bra! Siste spikeren i kista for fossilbiler!

Jaha, og hva er da oppnådd?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Geirfuglen
8 timer siden, Example skrev:

Så er det jo gjerne slik at de som har høyest utslipp, er de som har minst å rutte med. De bor lengst unna jobben, de har de eldste bilmodellene med høyest utslipp og få, om ingen, mulighet til alternativ transport. 

Hvis vi fremdeles ønsker et land hvor lokalsamfunn utenfor kjernen skal ha en sjanse til å overleve, så må man faktisk ta hensyn til de som bor der. 

Senterpartiets enorme vekst er et tydelig signal. 

Alle får like mye tilbake i Canada, men hvem betaler mest? Gjerne de med eldst bil og de som kjører lengst. 

Forslaget til MDG er ikke den samme løsningen som i Canada, da den tar høyde for at vi bor spredt, og ønsker å legge til rette for levende lokalsamfunn. Ifølge det jeg leste i nyhetene i går, skulle de som bor på bygda få større overføringer, nettopp fordi de har få andre muligheter og betaler mest.

Endret av Geirfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Geirfuglen skrev:

Forslaget til MDG er ikke den samme løsningen som i Canada, da den tar høyde for at vi bor spredt, og ønsker å legge til rette for levende lokalsamfunn. Ifølge det jeg leste i nyhetene i går, skulle de som bor på bygda få større overføringer, nettopp fordi de har få andre muligheter og betaler mest.

De vil fremdeles betale mer enn de får igjen, og det vil utløse store protester. Og hva er en distrikstkommune? Kommunen jeg bor i for eksempel blir neppe omtalt som det, siden den tilhører en by. Kommunen er likevel så stor at den har mye distrikt. Jeg har for eksempel over tre mil kjørevei hver vei for å komme til byen, og andre som bor enda mer i ytterkantene har enda lenger.

Altså vil det være tap-tap for nysammenslåtte kommuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...