Gå til innhold

Hvis himmel og helvete er på dette landet vi bor?


Gjest Familytree

Anbefalte innlegg

Gjest Familytree

Vi er det vi bestemmer oss for å være, vi er konsekvensen av oss selv, beslutninger og handlinger. Vi er også det andre bestemte seg for å gjøre med oss, dette kan være et godt eller katastrofalt resultat.

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, Familytree said:

Vi er det vi bestemmer oss for å være, vi er konsekvensen av oss selv, beslutninger og handlinger. Vi er også det andre bestemte seg for å gjøre med oss, dette kan være et godt eller katastrofalt resultat.

Er enig jeg, himmel og hvelvete er her, livet vårt. Og mange lever "i limbo" 

Anonymkode: d650e...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er interessant, syns jeg. Jeg har tenkt at helvete er her på jorden, og himmelen er etter dette livet. Det er så mange utfordringer og så mye vondt i livet. Det du sier om at vi selv bestemmer oss for hva eller hvem vi vil være, er delvis sant. Tankene våre bestemmer i stor grad hvordan dagene blir, det samme gjør valgene våre. Vi kan lære oss til å tenke gode tanker, og til å forkaste tanker vi har om problemer vi ikke kan gjøre noe med. Men det andre du sier, at vi blir den versjonen av oss selv som andre «lærer» oss at vi er. Hvis vi blir høyt verdsatt og elsket store deler av livet, vil vi elske oss selv høyere og ha det bra med oss selv. Men dersom man aldri får gjengjeldt kjærligheten, stadig blir avvist av både potensielle partnere eller andre mennesker, eller om foreldre, familie eller mennesker rundt viser og forteller oss at vi stadig gjør feil, og rakker ned på oss på ulike måter, da vil vi miste troen og kjærligheten til oss selv, og stadig lure på om man er verdt noe i samfunnet. Vi blir det andre lærer oss at vi er. Det kan til tider være en vanskelig verden vi lever i. Man kan mange ganger lure på hva som er meningen med det hele. 

Anonymkode: acfa5...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og helvetet, godt og ondt, det er bare menneskeskapt. 

Anonymkode: b6462...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
På 16.11.2019 den 9.58, AnonymBruker skrev:

Dette er interessant, syns jeg. Jeg har tenkt at helvete er her på jorden, og himmelen er etter dette livet. Det er så mange utfordringer og så mye vondt i livet. Det du sier om at vi selv bestemmer oss for hva eller hvem vi vil være, er delvis sant. Tankene våre bestemmer i stor grad hvordan dagene blir, det samme gjør valgene våre. Vi kan lære oss til å tenke gode tanker, og til å forkaste tanker vi har om problemer vi ikke kan gjøre noe med. Men det andre du sier, at vi blir den versjonen av oss selv som andre «lærer» oss at vi er. Hvis vi blir høyt verdsatt og elsket store deler av livet, vil vi elske oss selv høyere og ha det bra med oss selv. Men dersom man aldri får gjengjeldt kjærligheten, stadig blir avvist av både potensielle partnere eller andre mennesker, eller om foreldre, familie eller mennesker rundt viser og forteller oss at vi stadig gjør feil, og rakker ned på oss på ulike måter, da vil vi miste troen og kjærligheten til oss selv, og stadig lure på om man er verdt noe i samfunnet. Vi blir det andre lærer oss at vi er. Det kan til tider være en vanskelig verden vi lever i. Man kan mange ganger lure på hva som er meningen med det hele. 

Anonymkode: acfa5...0e1

Jeg forstår poenget ditt, og det er sant, samfunnet og våre forhold kan lære oss det beste eller det verste av oss selv.
Mange mennesker levde en forferdelig barndom, men klarte å komme foran.
Dette er en lang vei til himmelen som for meg bare er en tilstand av komfort og fylde på jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vel, jeg vet ikke... Er jo bare å se hvor fort ting kan gå skeis... Tenker på to verdenskriger..

Hvis det ikke er helvete på jord, vet ikke jeg.

 

Eller kriser som economic depression i 2008.

Anonymkode: d086f...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 13.59, AnonymBruker skrev:

Himmel og helvetet, godt og ondt, det er bare menneskeskapt. 

Anonymkode: b6462...c84

Nei

Anonymkode: 5a5a8...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
På 19.11.2019 den 4.06, AnonymBruker skrev:

Nei

Anonymkode: 5a5a8...ffc

Det gode og det onde er menneskelige kategorier. Dyr bruker ikke disse begrepene, heller ikke planter. Hvorfor tror du det er ikke slik?
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...