Gå til innhold

Jeg kjørte nå på et rådyr, hvordan fungerer forsikringen til skadene på bilen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var så uheldig å kjørte på et rådyr som spratt rett ut i veien foran bilen, hadde ingen mulighet til å unngå kollisjon hverken ved å svinge eller bremse. Har ikke fått sett så veldig mye på skadene på bilen men ser helt tydelig at det har blitt solide bulker. 

Hvordan er det med dette angående forsikring? Jeg har full kasko hos tryg, vil jeg få bonustap og egenandel på dette eller er det andre regler for viltpåkjørsler? 

Kom nettopp hjem og er fortsatt helt skjelven. Rådyret døde heldigvis momentant, så det lå heldigvis ikke å ble pint. Jeg er også så lei meg på Rådyret sine veine, stakkars dyr som ikke får leve her i livet mer 😭 

En annen bilist som kom rett bak meg stoppet heldigvis å spurte om det gikk bra med meg og fikk meldt fra til politiet eller viltnemnda, så de skal komme å hente Rådyret. 

 

Anonymkode: 26881...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke så veldig dyr bil, så om jeg mister bonus samt at jeg må betale egenandelen så tror jeg heller jeg dropper forsikringen og betaler skaden selv på et verksted. 

Anonymkode: 26881...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg føler med deg :hjerte: det er så trist å kjøre på dyr😭

Anonymkode: 6ee51...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det fungerer i tryg, men jeg har dnb og jeg og en annen bil krasjet, men det er uvisst hvilkens skyld det var. Endte med at jeg bare betalte egenandel på 4000 kroner for å reparere skadene på bilen som var en tjukk ripe og bulker langs hele siden på bilen, det var fra frem lykta ca til bakdøra. Jeg fikk ikke bonustap da det er en skade i året uten bonustap. 

Det ville kostet mye mer å betale for reperasjonen uten å blande inn forsikringen. 

Vil tro det samme gjelder for viltpåkjørsler om ikke hele blir dekket siden den kom frem brått og du ikke kunne gjort noe med det. 

Skjønner du er lei deg pga rådyret, men det var ikke din feil ❤

Anonymkode: 33d4f...19f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige har ikke bonustap for viltpåkjørsel, jeg tror tryg har samme opplegget. 

Anonymkode: 54dab...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du krasjer med ville dyr så dekker forsikringen alt. I gen egenandel eller bonustap. Politiet må være kontaktet (forsikringsselskapet spør om det så tror de sjekker det). Jeg har kjørt på selv og ble overrasket over at alt ble dekket. Ring forsikringsselskapet. 

Anonymkode: 7fd39...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når du krasjer med ville dyr så dekker forsikringen alt. I gen egenandel eller bonustap. Politiet må være kontaktet (forsikringsselskapet spør om det så tror de sjekker det). Jeg har kjørt på selv og ble overrasket over at alt ble dekket. Ring forsikringsselskapet. 

Anonymkode: 7fd39...bd7

Ingen egenandel

Anonymkode: 7fd39...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du krasjer med ville dyr så dekker forsikringen alt. I gen egenandel eller bonustap. Politiet må være kontaktet (forsikringsselskapet spør om det så tror de sjekker det). Jeg har kjørt på selv og ble overrasket over at alt ble dekket. Ring forsikringsselskapet. 

Anonymkode: 7fd39...bd7

Skal jeg gjette, ville det blitt mange flere skadete og påkjørte dyr langs veiene som ble liggende urapportert, dersom folk tapte forsikringsbonuser og det kostet dem mange tusen. Når det ikke blir bonustap eller utgifter i flere-tusen-kroners klassen, så er folk mer tilbøyelige til å rapportere ulykken og påkjørselen der de skal. 

 

Anonymkode: 27687...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...