Gå til innhold

En dårlig mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk barn i ung alder, nå er hun voksen. Jeg sliter med dårlig samvittighet for at jeg var en dårlig mor da hun var yngre. Lekte lite, stilte opp på ting jeg måtte ,men ikke noe mer enn det etc. Jeg var veldig sjenert og mye yngre enn de andre foreldrene så ble alltid stående alene på treninger, dugnader osv. Noe min datter selvfølgelig så, ofte sa hun "det går bra mamma, jeg kan reise med Sara og de". Hun var på ingen måte utsatt for grov omsorgssvikt, fra barnehage og skole var det bare gode ord å få. Allikevel gnager det meg, at grunnen til at min datter er så utadvendt og selvstendig er pga at hun måtte med en mor som meg. Tenker tilbake på episoder der jeg har kjeftet og vært urimelig, noe som heldigvis var sjelden. Trøsten min er at faren hennes var og er en utrolig god far, selv om vi ikke bodde sammen. Så nå da har jeg begynt å skjemme henne skikkelig bort, etter hun er utflyttet, fordi jeg har dårlig samvittighet for noe min datter aldri har nevnt,vet ikke en gang om hun reflekterer over det. Bare et lite hjertesukk fra meg. 

Anonymkode: 674aa...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk barn i ung alder, nå er hun voksen. Jeg sliter med dårlig samvittighet for at jeg var en dårlig mor da hun var yngre. Lekte lite, stilte opp på ting jeg måtte ,men ikke noe mer enn det etc. Jeg var veldig sjenert og mye yngre enn de andre foreldrene så ble alltid stående alene på treninger, dugnader osv. Noe min datter selvfølgelig så, ofte sa hun "det går bra mamma, jeg kan reise med Sara og de". Hun var på ingen måte utsatt for grov omsorgssvikt, fra barnehage og skole var det bare gode ord å få. Allikevel gnager det meg, at grunnen til at min datter er så utadvendt og selvstendig er pga at hun måtte med en mor som meg. Tenker tilbake på episoder der jeg har kjeftet og vært urimelig, noe som heldigvis var sjelden. Trøsten min er at faren hennes var og er en utrolig god far, selv om vi ikke bodde sammen. Så nå da har jeg begynt å skjemme henne skikkelig bort, etter hun er utflyttet, fordi jeg har dårlig samvittighet for noe min datter aldri har nevnt,vet ikke en gang om hun reflekterer over det. Bare et lite hjertesukk fra meg. 

Anonymkode: 674aa...00a

Da er vi iallfall to slike mødre :hug:

Anonymkode: a8015...d0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra det du skriver om henne, så oppdro du en omtenksom, sosial og selvstendig ung kvinne. Tror du skal se tilbake med god samvittighet. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk barn i ung alder, nå er hun voksen. Jeg sliter med dårlig samvittighet for at jeg var en dårlig mor da hun var yngre. Lekte lite, stilte opp på ting jeg måtte ,men ikke noe mer enn det etc. Jeg var veldig sjenert og mye yngre enn de andre foreldrene så ble alltid stående alene på treninger, dugnader osv. Noe min datter selvfølgelig så, ofte sa hun "det går bra mamma, jeg kan reise med Sara og de". Hun var på ingen måte utsatt for grov omsorgssvikt, fra barnehage og skole var det bare gode ord å få. Allikevel gnager det meg, at grunnen til at min datter er så utadvendt og selvstendig er pga at hun måtte med en mor som meg. Tenker tilbake på episoder der jeg har kjeftet og vært urimelig, noe som heldigvis var sjelden. Trøsten min er at faren hennes var og er en utrolig god far, selv om vi ikke bodde sammen. Så nå da har jeg begynt å skjemme henne skikkelig bort, etter hun er utflyttet, fordi jeg har dårlig samvittighet for noe min datter aldri har nevnt,vet ikke en gang om hun reflekterer over det. Bare et lite hjertesukk fra meg. 

Anonymkode: 674aa...00a

Slapp helt av. Det er overhodet ikke omsorgsvikt.

Det er hardt å være ung alenemor og alene. Jeg tror ikke datteren din har noe vondt. De som har det tøffe perioder blir som ofte hardhudet og selvstendig som voksen. Jeg tror din datter er det, hun er blitt selvstendig fordi moren ikke dullet med henne.

Jeg har en kjæreste som gjør alt for hennes barn og da mener jeg alt. Voksne barn. Betaler regninge deres, mobilen. 3000 kr i julegaver til alle 3 barna selv om hun ikke har penger. Drar ned til datteren for å vaske leiligheten fordi hun selv ikke gidder. Kjøper ny iphone til de osv listen er lang for hvor mye hun skjemmer de ut. Og vet du hva. Alle er ubrukelig uten sin mor eller kjærestene deres. Helt hjelpeslóse

Vær stolt over deg selv. Å være alenemor er tøfft i seg selv

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk barn i ung alder, nå er hun voksen. Jeg sliter med dårlig samvittighet for at jeg var en dårlig mor da hun var yngre. Lekte lite, stilte opp på ting jeg måtte ,men ikke noe mer enn det etc. Jeg var veldig sjenert og mye yngre enn de andre foreldrene så ble alltid stående alene på treninger, dugnader osv. Noe min datter selvfølgelig så, ofte sa hun "det går bra mamma, jeg kan reise med Sara og de". Hun var på ingen måte utsatt for grov omsorgssvikt, fra barnehage og skole var det bare gode ord å få. Allikevel gnager det meg, at grunnen til at min datter er så utadvendt og selvstendig er pga at hun måtte med en mor som meg. Tenker tilbake på episoder der jeg har kjeftet og vært urimelig, noe som heldigvis var sjelden. Trøsten min er at faren hennes var og er en utrolig god far, selv om vi ikke bodde sammen. Så nå da har jeg begynt å skjemme henne skikkelig bort, etter hun er utflyttet, fordi jeg har dårlig samvittighet for noe min datter aldri har nevnt,vet ikke en gang om hun reflekterer over det. Bare et lite hjertesukk fra meg. 

Anonymkode: 674aa...00a

Jeg synes heller ikke jeg har vært en kjempegod mor, så jeg skjønner godt at dette er sårt.

Har du snakket med datteren din om hva hun tenker om dette nå? Hvis det er noe hun synes var leit så bør hun få lov til å si det. Det kan også være at det som plager deg ikke er ting hun mener ikke har skadet i det hele tatt, og da synes jeg ikke at du skal gå og være lei deg heller.

Anonymkode: 2c671...880

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare ikke bli bitter. Det vil jenta merke. Se framover for fortiden kan du ikke gjøre noe med. 

Anonymkode: 5d245...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempefint at du tenker over din datters barndom, har selv erfaring med foreldre som ikke eier selvinnsikt og det er mye værre. Men husk å være snill med deg selv. ❤ Alle kan gjøre feil og jeg syns det høres ut som om du har gjort mye rett! Høres ut som du har oppdratt en flott jente.  

Klem

Anonymkode: eecd3...829

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen foreldre er perfekte. Jeg har selvsagt også dårlig samvittighet for ting i barndommen til datteren min. 

Anonymkode: a22d3...df8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor, og har ikke alltid strukket til. Har snakket med min datter om det, hun er som din datter. Selvstendig og grei. Men min datter sier hun ikke har tatt noen skade. Vi har et godt forhold, slapp av. Du er der for henne, og tenk på deg selv som ung. Er man ung, så er man ung. Relax

Anonymkode: 7701b...0d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en god mamma du er, som reflekterer over dette❤️ Hun har tydeligvis klart seg bra, og du har åpenbart vært godt nok. Heldig er datteren din.

Anonymkode: 195b0...c28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...