Gå til innhold

Vanskeligheter med å bli gravid - naturens måte å si nei på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som stusser litt når noen som har hatt over 9+ spontanaborter fortsetter å prøve å bli gravid ved hjelp av kunstige midler som prøverør osv? Er ikke det naturens måte å si i fra på at man ikke skal ha barn? Ikke rart vi har mange sykdommer i dagens samfunn når folk som naturlig ikke kan få barn presser det igjennom.. Bare jeg som tenker sånn? Det er jo ikke alle dyr vi velger å avle på, skal ikke det samme gjelde for mennesker?  

Anonymkode: 1801a...bdd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å miste ofte, eller ha vanskeligheter med å bli gravid, er så godt som aldri arvelig. Ellers ville jo metoder for å støtte befruktning i slike tilfeller ikke vært lovlig. 

Når det gjelder dyr velger man jo å avle på de som har penest pels, penest utseende, riktig høyde, færrest sykdommer. I så tilfelle hadde jo veldig mange i samfunnet falt utenfor det å ha rett til å få barn. 

Anonymkode: 38cdf...323

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel et stort ønske om barn. Synes ikke man skal gi opp om ønsket er såå stort. Du er aldri sikret et friskt barn. Man vet aldri hva som kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så mange som tenker slik du gjør, nei. Forsøk heller å være empatisk og raus. De har et sterkt barneønske, og for noen av dem vil drømmen gå i oppfyllelse. ❤️ 

Anonymkode: 17117...43d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi tenke sånn på alt?  om man har prøvd videregående skole mer en 3 ganger men ikke klarer det så er det naturensmåte å si i fra, så da må man droppe utdanning? 

Anonymkode: 0bb95...24e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke så mange som tenker slik du gjør, nei. Forsøk heller å være empatisk og raus. De har et sterkt barneønske, og for noen av dem vil drømmen gå i oppfyllelse. ❤️ 

Anonymkode: 17117...43d

Jeg får jobbe med meg selv om det er slik at det er bare jeg som tenker sånn. Takk for tipset. 😊

Anonymkode: 1801a...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig takknemlig for at min farmor ikke tenkte som du. Hun hadde 8 spontanaborter før hun fikk friske barn som har vokst opp til friske voksne som igjen har fått friske barn og barnebarn.

Anonymkode: ee028...ffa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er faktisk enig med deg.

Anonymkode: 7b2de...c67

Og i så tilfelle er kreft naturens måte å si at nå er det slutt på? 

Nekter du all medisinsk behandling? Fordi det er naturens gang? 

Anonymkode: 38cdf...323

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i så tilfelle er kreft naturens måte å si at nå er det slutt på? 

Nekter du all medisinsk behandling? Fordi det er naturens gang? 

Anonymkode: 38cdf...323

Når man først er født så skal man selvfølgelig bruke alle hjelpemidler man kan for å få et godt liv. Spørsmålet her er jo om folk som har abort etter abort virkelig er ment til å ha barn fra naturens side. Min mor hadde 7 spontanaborter, og jeg mener det er et tegn på at hun skulle latt være å få barn.

Anonymkode: 1801a...bdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste tenker sånn. Den kan man jo dra langt, til all sykdom vi har. Av en eller annen merkelig grunn så er det noen som er veldig i mot at et par skal få hjelp til å få barn. Nei, det er tukling med naturen og det som verre er. Men hva er det helsevesenet gjør da? Jo, helbreder og lindrer sykdommer, som også er naturlige. Er det feil å ta i mot medisiner mot diabetes? Kreft? MS? 

Det er ikke lov å gi IVF/ICSI om man mistenker arvelig feil er grunnen til at man er barnløs. 

Anonymkode: e4aa3...441

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man først er født så skal man selvfølgelig bruke alle hjelpemidler man kan for å få et godt liv. Spørsmålet her er jo om folk som har abort etter abort virkelig er ment til å ha barn fra naturens side. Min mor hadde 7 spontanaborter, og jeg mener det er et tegn på at hun skulle latt være å få barn.

Anonymkode: 1801a...bdd

Men hvorfor? 

Det er en så stor logisk brist her. 

Dårlige foreldre får barn hele tiden. Syke med genmutasjoner som overføres til foster får barn på barn.

Så du mener naturen bare velger ut noen uheldige? 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man først er født så skal man selvfølgelig bruke alle hjelpemidler man kan for å få et godt liv. Spørsmålet her er jo om folk som har abort etter abort virkelig er ment til å ha barn fra naturens side. Min mor hadde 7 spontanaborter, og jeg mener det er et tegn på at hun skulle latt være å få barn.

Anonymkode: 1801a...bdd

Naturen har ingen vilje, bevissthet eller mening. Så aborter er ikke tegn på noe annet enn hva som enn forårsaket aborten. Det har ingen sammenheng med ens foreldreevne. Naturen "mener" ikke at noen skal ha barn og andre ikke. 

Har man problemer med aborter vil jo ikke ivf presse gjennom et barn som egentlig skulle endt i abort, så dere kan slappe helt av. Det er ikke slik at ivf gjør at et "sykt" embryo utvikler seg når det egentlig skulle falt fra. Men ivf kan hjelpe til med å velge ut bedre embryo, eller optimalisere forhold i mors kropp (da er det uansett ikke embryo det har vært noe galt med). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som stusser litt når noen som har hatt over 9+ spontanaborter fortsetter å prøve å bli gravid ved hjelp av kunstige midler som prøverør osv? Er ikke det naturens måte å si i fra på at man ikke skal ha barn? Ikke rart vi har mange sykdommer i dagens samfunn når folk som naturlig ikke kan få barn presser det igjennom.. Bare jeg som tenker sånn? Det er jo ikke alle dyr vi velger å avle på, skal ikke det samme gjelde for mennesker?  

Anonymkode: 1801a...bdd

De fleste par som prøver så ofte vil virkelig ha barn og tenk så fine foreldre de blir, når det endelig skjer at de kan bli foreldre. Da vil de sikkert bli bedre foreldre enn noen andre. Hva tenker du forresten om de fattige norske alenemødrene i Norge som har 3-4 barn og som tigger penger for å få kjøpe julegaver til barna? Hvordan har det seg at naturen ikke stoppet de? Eller de foreldrene som har 3 barn hvor alle ble tatt av barnevernet fordi foreldrene hadde for dårlig omsorgsevner? Hva tenker du om de sakene? Der har jo ikke naturen stoppet befruktning og videre «avl». Så dette med at naturen sin måte å si i fra på, eller stoppe videre gener stemmer vel ikke alltid vel?? La de som virkelig ønsker av hele sitt hjerte få barn, de er gjerne mer takknemlig for de barna de får. Gjelder selvfølgelig ikke alle, men de fleste. 

Anonymkode: 3209e...376

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man først er født så skal man selvfølgelig bruke alle hjelpemidler man kan for å få et godt liv. Spørsmålet her er jo om folk som har abort etter abort virkelig er ment til å ha barn fra naturens side. Min mor hadde 7 spontanaborter, og jeg mener det er et tegn på at hun skulle latt være å få barn.

Anonymkode: 1801a...bdd

Men du er frisk og fin? Hva er da begrunnelsen for at dette ikke er greit? 

Om du filosoferer så mye over hva som er "ment å bli" tror jeg du skal søke religion, og ikke legevitenskap. 

Anonymkode: 38cdf...323

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du er frisk og fin? Hva er da begrunnelsen for at dette ikke er greit? 

Om du filosoferer så mye over hva som er "ment å bli" tror jeg du skal søke religion, og ikke legevitenskap. 

Anonymkode: 38cdf...323

H*n er sikkert oppvokst i et dårlig hjem og dermed mener at egen mor aldri skulle hatt barn. Så leter h*n etter en sammenheng med det at naturen prøvde å fortelle at moren aldri burde hatt barn og setter det i et større perspektiv der det må gjelde for alle som spontanaborterer ofte. At de aldri skulle hatt barn. Skjønner ikke noe mer enn det. Men det må kanskje være forklaringen.

Anonymkode: 3209e...376

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

H*n er sikkert oppvokst i et dårlig hjem og dermed mener at egen mor aldri skulle hatt barn. Så leter h*n etter en sammenheng med det at naturen prøvde å fortelle at moren aldri burde hatt barn og setter det i et større perspektiv der det må gjelde for alle som spontanaborterer ofte. At de aldri skulle hatt barn. Skjønner ikke noe mer enn det. Men det må kanskje være forklaringen.

Anonymkode: 3209e...376

Jeg er oppvokst i et fint hjem og er frisk og fin. Jeg har vel vanskelig for å sette meg inn i hvordan det er å ikke klare å få barn på naturlige måter, og klarer heller ikke å forstå hvorfor ikke adopsjon blir valgt i slike tilfeller.  Har alltid lurt på hva som får mennesker til å fortsette å prøve etter 10+ aborter, det må jo være en grunn for at kroppen støter vekk fosteret. 

Anonymkode: 1801a...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sinsiew skrev:

Men hvorfor? 

Det er en så stor logisk brist her. 

Dårlige foreldre får barn hele tiden. Syke med genmutasjoner som overføres til foster får barn på barn.

Så du mener naturen bare velger ut noen uheldige? 

 

Jeg mener at det må jo være en grunn til at kroppen støter fra seg foster etter foster. En eller to aborter er normalt, men når antallet blir veldig høyt så er det jo noe som ikke fungerer slik det skal i kroppen. Nå vet ikke kroppen om noen blir en god eller dårlig forelder, så der ser jeg ingen sammenheng. Friske mennesker kan være dårlige foreldre og syke mennesker kan være veldig gode foreldre. Derfor er jo adopsjon en utmerket løsning, slik at de som ikke klarer å ta seg av barna kan gi de vekk til noen som virkelig ønsker seg barn.

Anonymkode: 1801a...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner ble til ved hjelp av prøverør.

Hun er i dag sunn og frisk, vakker og utrolig hyggelig. Dessuten er hun høyt utdannet med en svært godt betalt jobb. Til og med har hun og mannen klart å få barn helt på egenhånd. Altså, uten prøverør.

Ikke mye sykdom eller dårlige gener der nei, ut ifra det jeg kan se. 

Anonymkode: 28759...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...