Gå til innhold

Hvordan bli modigere i mitt ekteskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en mann som sliter med mye h humørsvingninger. Jeg prøver å ikke bry meg om hans dårlige perioder, men det er ikke lett.

Vi har snakket om dette grundig. Han forsikrer meg om at det ikke har noe med meg å gjøre og at jeg må la ham være i fred når han er i dårlig humør. 

Men jeg merker at jeg blir feigere og feigere. Tør nesten ikke si noe til ham. Tør nesten ikke å be ham gjøre noe. Tenk om han blir dritsur? Da varer det sure humøret i opptil 2 uker og det orker jeg ikke... men jeg må bli modigere!! Men hvordan.

Det jeg trenger er KONKRETE tips. 

Anonymkode: b8a5a...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt spørsmål er heller hvorfor du vil være sammen med en mann som kan bli sint i 2 uker for en liten ting. Enten må han ta tak i problemet sitt eller så ville jeg reist. 

Anonymkode: ca765...5c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt, dette kan du ikke leve med. 

Min anbefaling er å legge frem for han hvordan du opplever det og har det når han er slik. «jeg blir utrygg når du er slik, jeg blir usikker, jeg opplever deg ustabil, jeg syntes det er vanskelig å forholde meg til deg når det er slik» legg frem hvordan du har det, og snakk utifra deg selv. Han er jo glad i deg, så bruk det til å få han til å innse hva dette gjør med deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fjollefyr skrev:

Kjipt, dette kan du ikke leve med. 

Min anbefaling er å legge frem for han hvordan du opplever det og har det når han er slik. «jeg blir utrygg når du er slik, jeg blir usikker, jeg opplever deg ustabil, jeg syntes det er vanskelig å forholde meg til deg når det er slik» legg frem hvordan du har det, og snakk utifra deg selv. Han er jo glad i deg, så bruk det til å få han til å innse hva dette gjør med deg.

Som du ser av mitt første innlegg så har vi pratet sammen mange mange ganger. Det er bare sånn han er, han mener ingenting med det og jeg må bare la ham være.

Det jeg etterlyser er, konkrete tiltak for å bli modigere.

Anonymkode: b8a5a...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som du ser av mitt første innlegg så har vi pratet sammen mange mange ganger. Det er bare sånn han er, han mener ingenting med det og jeg må bare la ham være.

Det jeg etterlyser er, konkrete tiltak for å bli modigere.

Anonymkode: b8a5a...145

Jeg skjønner det, TS, men jeg er ikke så sikker på at noen her klarer å hjelpe deg fordi det høres ut som om problemet ligger hos han, ikke deg.

Anonymkode: 7c741...a47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette handler om grenser. Hvor slutter du og hvor begynner han? Hvordan ikke ta innover deg andres humør. Hvordan var det i barndommen din? Sjekket du stemningen i hjemmet for å vite hvordan dagen skulle bli, og om du skulle senke skuldrene eller gå på nåler for å unngå sinne?

Har dere barn? Må barnet også ta hensyn til at "far bare er sånn"? Vanlige mennesker må faktisk ta hensyn til andre. De kan ikke bare gjøre så de vil fordi det er slik de er.

Men du har rett. Du kan ikke endre han. Om du ikke ønsker å gå, så må du endre deg selv. Men ikke krev dette av et barn!

Anonymkode: 3bb23...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som du ser av mitt første innlegg så har vi pratet sammen mange mange ganger. Det er bare sånn han er, han mener ingenting med det og jeg må bare la ham være.

Det jeg etterlyser er, konkrete tiltak for å bli modigere.

Anonymkode: b8a5a...145

Vel, den motivasjonen til å være modig må du finne inni deg selv. Konkrete tiltak? Da forstår ikke jeg spørsmålet. Hva vil du gjøre som du ikke klarer? Hva er din oppfatning av å være modig? Tør du ikke si ifra? Å komme med konkrete tiltak er utrolig vanskelig. Du må rettåslett bare bestemme deg for å være modig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...