Gå til innhold

Småbarnsfamilie og bord i treverk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan tar dere vare på bordet, dere med små barn? 😅 

Anonymkode: a173f...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som ab over; voksduk. Middels pent, men helt nødvendig til hverdags. 

Anonymkode: db7f7...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliper de bare ned når barna er over 4; før det har jeg ofte voksduk på, uten at det betyr at det ikke er skrapemerker, tannmerker osv i bordet. 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere voksduk hele tiden, eller kun ved måltider? Hvilke voksduker er best, altså beskytter mest? 

Anonymkode: a173f...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde voksduk fra stoff og stil men jeg synes det var ganske stygt. Har nå heller spisebrikker fra ebay, når barna ble litt større (de er 3 og 5), sånne som disse: https://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_nkw=Silicone+Insulation+Pad+Cloud+Shape+Kitchen+Placemat+Kids+Dining+Table+Place+Mat&_id=172592603751&&_trksid=p2057872.m2749.l46251 de kan vaskes i oppvaskmaskin men også enkle å vaske med klut. 

Anonymkode: c20b0...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt spisebord fra 1976 er i ubehandlet furu og har overlevd tross daglige familiemiddager, barnebursdager, konfirmasjoner, voksenfester m.m.  
Brukte voksduk da barna var små. Siden jeg ikke synes det er så pent, oppbevarte jeg den i en kjøkkenskuff og la jeg den på for hvert måltid.  Da barna ble større brukte jeg løpere som gikk tvers over bordet.  Det gjør jeg enda.  Fordelen er at de kan puttes i vaskemaskinen!  Orker ikke sånne brikker som man må stå å gnikke på for å få rene.  

Vanligvis tørker jeg over bordet med våt klut etter måltider.  En gang i blant gjør jeg grundigere rent.  Da bruker jeg JIF skurepulver på en svamp, og drar den over hele bordplata.  Så skrubber jeg med den groveste siden av svampen og litt vann.  Til slutt vasker jeg med kun vann, helt til alt er rent.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte det billigste heltre-bordet fra IKEA og tenkte at hvis det overlever 10-12 år med småbarn, så er det bra- da skifter vi det ut.

Anonymkode: 0acde...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...