Gå til innhold

Sjokkert over kommentar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en tosk mannen din er. Og mann med liten "m". 

Mvh Mann. 

Anonymkode: 5ae3a...838

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe mellom linjene her som antagelig kan nyansere dette... Hva var foranledningen for denne uttalen? Har dere hatt en diskusjon om ferier og du har avslått forslagene hans? Du sier du er forsiktig med pengene, selv om du tjener greit, hvor er det han vil dra da? Og hva mener du er en grei ferie? Hvis det er uoverkommelige krav han har, så er han en dust, men om det er normale reiser og du sier nei til absolutt alt, så kan jeg forstå at han blir oppgitt og foreslår å reise hver for seg. Tror du må utdype hva som er problemet før i allefall jeg hiver meg på hylekoret. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg har dårligst inntekt i samboerskapet, fikk jeg høre av mannen at jeg må regne med at han drar på ferier uten meg fremover. Jeg er forsiktig med pengene mine, men tjener normalt i motsetning til han. Han vet at at jeg tjener en gjennomsnittlig lønn, men siden jeg ikke kan leve opp til hans forventninger og standarder, drar han alene. Sitter igjen med en stor klump i magen og lurer på hvordan dette skal vare. 

Anonymkode: 4d8f4...f76

Så lenge du slipper å sitte i bagasjerommet når dere kjører bil så synes jeg at du bare skal akseptere. 

Anonymkode: 4b392...0d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet.  Han jobber og tjener bra , han vil reise på ferie, du har ikke penger.  Da må han få lov til å unne seg en ferie.  Ikke meningen at han skal spandere ferier på deg.

Anonymkode: 16840...ae6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke problemet.  Han jobber og tjener bra , han vil reise på ferie, du har ikke penger.  Da må han få lov til å unne seg en ferie.  Ikke meningen at han skal spandere ferier på deg.

Anonymkode: 16840...ae6

Ja, og hun må få unne seg å kvitte seg med fyren.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg har dårligst inntekt i samboerskapet, fikk jeg høre av mannen at jeg må regne med at han drar på ferier uten meg fremover. Jeg er forsiktig med pengene mine, men tjener normalt i motsetning til han. Han vet at at jeg tjener en gjennomsnittlig lønn, men siden jeg ikke kan leve opp til hans forventninger og standarder, drar han alene. Sitter igjen med en stor klump i magen og lurer på hvordan dette skal vare. 

Anonymkode: 4d8f4...f76

Wow, han der hadde aldri jeg vært sammen med. Hadde pakket tingene mine og sagt det er slutt.

Anonymkode: a895b...afb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke problemet.  Han jobber og tjener bra , han vil reise på ferie, du har ikke penger.  Da må han få lov til å unne seg en ferie.  Ikke meningen at han skal spandere ferier på deg.

Anonymkode: 16840...ae6

Hun har penger og kan dra på ferie, men ikke etter hans standar hvor han har mer penger. 

Det er han som da ikke gidder å være med henne på hennes feriebudsjett. 

Anonymkode: 16c96...17d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som man reder ligger mann tenker jeg. Er dere likestilt i forholdet ellers? Tjener du mindre pga han? 

Min kone tjener ca halvparten av meg men til gjengjeld er hun utrolig hjemme. Vi tenker aldri på hvem som tjener hva men det er slett ikke normen i dagens samfunn.

Anonymkode: 6c6d6...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke problemet.  Han jobber og tjener bra , han vil reise på ferie, du har ikke penger.  Da må han få lov til å unne seg en ferie.  Ikke meningen at han skal spandere ferier på deg.

Anonymkode: 16840...ae6

Er han mann nok og ikke ei sutrekjerring som er redd for pengene sine så spanderer han på hun han elsker også. Kjærlighetsferie sammen. Det er normalt i et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et samboerskap hvor den ene skal ha rikere livsstil enn den andre vil ikke fungere. Da må enten den rike spandere på den andre, eller så må en finne en med lik økonomi. Evt kan han leve litt mer måteholden, og spare i banken til seg selv.

 

Anonymkode: 50dbb...a8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er mer til historien her, som f.eks. at han er drittlei av å spandere på deg uten noen som helst form for takknemlighet i retur.

Anonymkode: 0ce50...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er et par, så er man et par! Da lever man sammen, og alt mitt er ditt.

Jeg kommer fra en familie med en familiebedrift, som jeg får et ganske stort utbytte fra hvert år, samt at jeg har en god frilanserlønn. Mannen min har en relativt høy lærerlønn, men selvfølgelig ikke i nærheten av det jeg får inn. Vi elsker å reise, men det hadde aldri falt meg inn å reise uten ham bare fordi jeg har bedre økonomi. Nei, her gjør vi alt som den enheten et par skal være - vi sparer til turen sammen, men jeg betaler kanskje 70%, dersom det er en spesielt dyr tur. 

Anonymkode: 305cc...292

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Kvelertak skrev:

Er han mann nok og ikke ei sutrekjerring

Når det er noe positivt er han mann, når det er noe negativt er han dame. Kan du ikke heller bruke en negativ kjønnsnøytral eller maskulin uttrykksmåte?

Anonymkode: 0e93b...ba6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke problemet.  Han jobber og tjener bra , han vil reise på ferie, du har ikke penger.  Da må han få lov til å unne seg en ferie.  Ikke meningen at han skal spandere ferier på deg.

Anonymkode: 16840...ae6

Ja, dette er jo en hyggelig person å dele livet sitt med. Kanskje han kan kjøpe seg et par horer også de dagene TS ikke har lyst på sex eller har mensen?

TS - dette er ikke liv laga. Ønsk ham god tur og pakk og flytt mens han er borte. Husk å si opp leiekontrakten før du flytter, du trenger ikke å oppgi din nye adresse.

Anonymkode: 3860e...9bd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Skal han reise på alle ferier alene, eller bare av og til?

Det første vil er langt på vei det samme som at forholdet er over. Det andre er vel noe mange forhold kan ha godt av.

Jeg aner at dette ikke er den første diskusjonen om økonomi og prioriteringer i dette forholdet. HI kunne gjerne hatt mer kontekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøv å se for deg forholdet du er i nå, men om ti år. Da har dere kanskje barn sammen. 

Når han har slike holdninger nå, så tror jeg ikke det vil bli bedre med tiden. Han virker ganske bestemt og egenrådig.

Her tjener mannen min ca. det dobbelte enn meg. Jeg har en normalt god lønn (bedre enn flere i familien min), mens han har en lønn som gjerne tilsvarer to personers fulle årslønn. Vi deler på alt vårt. 

Jeg er av den oppfatning at deler man seng med en person, så deler man også lommebok.

Anonymkode: 8408f...f87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 16.25, Maleficenta skrev:

For en dust. Hvorfor vil han reise på alle ferier uten deg? 

For å være utro?

Anonymkode: a5eb4...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er mer til historien her, som f.eks. at han er drittlei av å spandere på deg uten noen som helst form for takknemlighet i retur.

Anonymkode: 0ce50...a30

Hva mener du? At hun skal oppfylle alle fantasier han måtte ha, selv om det byr henne imot, fordi han «bidrar mest»? En mann med slike holdninger er i hvert fall ikke noe å ha. 

Anonymkode: a5eb4...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/14/2019 at 5:01 PM, Kvelertak said:

Hva var det du ikke forsto med det? 

Jeg reagerer på begge disse utsagnene dine:

On 11/14/2019 at 6:32 PM, Kvelertak said:

Er han mann nok og ikke ei sutrekjerring som er redd for pengene sine så spanderer han på hun han elsker også. Kjærlighetsferie sammen. Det er normalt i et forhold. 

 

On 11/14/2019 at 4:31 PM, Kvelertak said:

Han høres ut som en pengegal kjerring som kun lever for pengene jo. Elsker penger og ferie mer enn deg. Skaff deg en mann du. 

 

Anonymkode: efa3b...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...