Gå til innhold

Vold innenfor husets 4 vegger...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hei! 
Jeg trenger noen flere synspunkter enn kun mine egne,på hva de fleste mennesker mener om oppførselen til denne "mannen" som blir beskrevet nedenfor. 

Og NEI,det er IKKE min mann...i mine øyne er ikke dette en mann,men et avskum som knapt nok fortjener livets rett...men det er nå en annen sak. 

Jeg har fått tillatelse til å gjengi en beskrivelse jeg fikk servert etter en nylig hendelse:

 

*Han hisser seg opp,legger skylden på alle andre for hva han har gjort (uvettig pengebruk),aldri er noengang noe hans feil. Det er min feil...min feil at han an lyver om alt og ingenting,min feil at han bruker penger,min feil at han blir sint når jeg gjennomskuer ham,min feil at han utagerer og tyr til vold. Jo mer jeg motsier ham på dette,jo sintere og mer eksplosiv blir han. 

Han brøler og skriker «hold kjeft jævla hore,jeg ska knuse alt her inne før jeg går,alt!». 

Han plukker opp ting og kaster febrilsk rundt seg,plukker opp vedkubber og smeller de i gulvet. Han løfter opp en hånd med den ene vedkubben i,som for å skremme og å kaste den på meg...han slenger vedkubben ifra seg så det smeller fra loft til kjeller. 

Han plukker opp enda en ny vedkubbe mens han brøler. Tar til slutt hele vedkurven,sparker den rundt på gulvet før den løftes og slenges opp i sofaen. «Hvem er det sin feil? Hvem faen er det sin feil?? Din helvetes hore! Jævla fitte!» går på repeat. 

Han står i bar overkropp og slår seg selv gjentatte ganger på brystet med knyttede hender (som en gorilla) mens han går støtvis nermere og nermere for hvert slag han gir seg selv i brystkassen. Han går helt opp i ansiktet mitt,for å få meg til å rygge. Spytter mens han snakker. Dytter meg så bakover med hendene gjentatte ganger. Han får rykkninger i leppene...strammer og skyver leppene i et rasende utrykk frem og tilbake. 

Snakker mellom gjenbitte tenner,fråden spruter ut av munnen hans. 

Jeg setter meg ned i sofaen,han går berserk og sparker til en stol før han slenger den inn i veggen...det blir dype hakk i veggen. 

Han tar tak under stolen jeg sitter på og velter både stolen og meg,presser meg ned på gulvet med stolen fremdeles over meg. Han brøler å skriker og slår seg selv på brystkassen igjen.

Han tar tak i overarmene mine,men jeg dytter ham bort. Han tar så tak med begge hender rundt halsen min i ettpar sekunder,før han lar grepet gå tilbake til overarmer og skuldre. Mens alt pågår er han svart i blikket.

Tilslutt farer han ut av huset i sinne,mens han brøler at alt fremdeles skal knuses (han sikter da til inventar i huset). Han smeller med dører for å denonstrere og å lage mest mulig lyd. Han tar seg en tur ut og roer seg helt ned,når han så returnerer oppfører han seg ALLTID som om ingenting har skjedd. 

Han går fra normal til gal på få sekunder,og fra gal til normal på like kort tid. Dette skjer hver gang han blir gjennskuet på en løgn. Utenfor husets fire vegger opptrer han som verdens mest omgjengelige og hyggelige mann*

Anonymkode: 004f1...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres veldig syk ut, sånn burde vært innlagt-syk. Han er en fare for seg selv og alle rundt seg. Han kan sikkert drepe uten å huske det... Håper din bekjente kommer seg unna❤️ hun har mistet seg selv for lenge siden. Prøver sikkert å finne utav det, å fikse han. Men hun kommer alltid til å være dama han klikker på, det forandrer seg dessverre aldri.

Anonymkode: 48cb0...1ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er er ting å si om dette:

Hun må komme seg ut så fort som overhode mulig!

Det er ingen tid å miste. Ikke ett minutt.

For det første er dette fullstendig uakseptabel oppførsel. Det er både psykisk og fysisk vold. Diagnose må profesjonelle stille, men det har alle kjennetegn på en sosiopat.

For det andre kan hun ikke gamble på at han ikke vil overskride en grense og rett og slett banke henne opp. Eller neste grense, drap.

Det er ikke tvil om at hun må komme seg fort bort. Det der er ikke noe å ta vare på uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å komme seg vekk så fort som faen for vedkommende som bor med denne fyren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner disse menneskene kontakter du både politi og helsevesen. Kvinnen må beskyttes og mannen må antagelig legges inn psykiatrisk. 

Anonymkode: a3594...d96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er noen du kjenner så ringer du krisesenter og politiet og spør om råd. 

Anonymkode: 6a7c1...72d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... han der er ikke god. Det er ikke så mange andre synspunkter vil jeg si enn at han er skummel og at hun må komme seg bort fortere enn fy! 

Anonymkode: c90ad...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff blir kvalm av å lese. Jeg blir også voldsomt sint, har knust, skriker, brøler, sparker, men det kommer av angstanfall, ikke løgn og ikke noe som skjer med vilje. Har aldri vært voldelig mot noen og kunne aldri gjort det, men likevel tøft for de rundt meg å se meg sånn, kun meg selv jeg har skadet i sinne, og det skjedde senest for mindre enn to uker siden. Føler meg fæl. 

Sliter han psykisk som dere vet om? Det er alvorlig når han skader andre og er voldelig mot andre. Hvordan har han samvittighet til det? Det samme med alt det stygge han sier til folk han liksom skal være glad i? For meg høres det ut som en svært syk mann eller bare en iskald mann uten følelser for andre. Finnes nok av iskalde folk også.

Når noen blir voldelig mot andre så er det viktig å komme seg bort så fort så mulig. Ingenting kan unnskylde vold mot andre. Ikke sykdom en gang. Kun selvforsvar er lov selvfølgelig. Du bør komme deg bort. Gjør det for din egen del og barna hvis det er barn med i bildet? Ingen fortjener å oppleve sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kvelertak said:

Huff blir kvalm av å lese. Jeg blir også voldsomt sint, har knust, skriker, brøler, sparker, men det kommer av angstanfall, ikke løgn og ikke noe som skjer med vilje. Har aldri vært voldelig mot noen og kunne aldri gjort det, men likevel tøft for de rundt meg å se meg sånn, kun meg selv jeg har skadet i sinne, og det skjedde senest for mindre enn to uker siden. Føler meg fæl. 

Sliter han psykisk som dere vet om? Det er alvorlig når han skader andre og er voldelig mot andre. Hvordan har han samvittighet til det? Det samme med alt det stygge han sier til folk han liksom skal være glad i? For meg høres det ut som en svært syk mann eller bare en iskald mann uten følelser for andre. Finnes nok av iskalde folk også.

Når noen blir voldelig mot andre så er det viktig å komme seg bort så fort så mulig. Ingenting kan unnskylde vold mot andre. Ikke sykdom en gang. Kun selvforsvar er lov selvfølgelig. Du bør komme deg bort. Gjør det for din egen del og barna hvis det er barn med i bildet? Ingen fortjener å oppleve sånt.

Det som blir beskrevet av TS er IKKE et angstanfall, det er iallefall sikkert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, midlertidigFase skrev:

Det som blir beskrevet av TS er IKKE et angstanfall, det er iallefall sikkert

Nei det er ikke godt å si hva grunnen er. Normalt er det i alle fall ikke, men mindre han er en ondskapsfull person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring zoologisk hage, de mangler sikkert en utagerende gorilla :)

Anonymkode: 9dfa1...54f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Jeg tenker at jeg synes synd på begge personene i dette scenarioet. Og jeg tenker at begge har store problemer. 

Mannen åpenbart som har aggresjonsproblemer og sliter med å være voldelig. Og kvinnen åpenbart som ikke bare blir gang etter gang, men som attpåtil vil seg så vondt at hun i stedet for å fjerne seg fra situasjonen SETTER seg ned der. Virker helt tydelig som en som bruker offerstrategi mye. Noe hun åpenbart også er. Men jeg får inntrykk av at hun ikke gjør noe særlig for å deeskalere. Som å f.eks gå vekk i stedet for å bli værende og avvise mannen. 

Synes ikke mannen er avskum eller gorilla. Forstår han som en mann med mye smerte og frustrasjon som han formidler på helt feil måte. Synes det er synd at så mange kun har ukvemsord og fordømmelse i møte med mennesker som åpenbart sliter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei vennine slet med en slik en. Masse trusler om ditt og datt hvis hun dro. Jeg foreslo akkurat det, men hun ble desverre nesten litt for lenge i dette forholdet pga. redsel hva han kunne finne på. Hun fikk hjelp til å anmelde ham, men det ble bare ennda værre.

Det endte den dagen det ringte på døra mi. Utenfor stod det ei jente jeg ikke kjente igjen. Helt istykkerslått. Jeg hjap henne til legevakta så dro jeg hjem til dem og pratet med typen hennes. Forklarte ham at de nå ikke var sammen lenger og at han nå skulle flytte noe han etterkom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dop, anabole steroider... Psykisk ustabil.

Høres ut som min ekssamboer, minus å slå seg på brystet.....

Anonymkode: ffa72...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du minske teksten litt? Det er så og si umulig å lese den.

Anonymkode: 2a691...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

Takk til alle dere som har forstått alvoret i det som står forklart,og som har svart med konstruktive svar istedenfor tullesvar! Ordene som Rainstorm skrev,er akkurat det samme som jeg tenker oppi alt dette. 

For dere som lurte ang sofa og stol. Hun satt i begge deler,først i sofa før hun ble dratt opp og etterpå satte seg i en stol. 

Og at noen tydeligvis fant det morsomt at hun beskrev personen som en gorilla,får jo synes hva de vil. Selv synes jeg det beskriver oppførselen hans godt,da de fleste av oss vet hvordan armbevegelsene til en gorilla blir fremstil i filmer osv. 

Tilbake til saken. De fleste av dere har nok forstått tanken bak innlegget jeg fikk lov til å dele. Det er utelukkende for å la henne få følge med i tråden i håp om å få åpnet øynene hennes slik at hun snart selv ser hvor ille dette er,og at hun svart på hvitt kan lese hvordan de aller fleste ser på dette som en totalt uakseptabel oppførsel. 

Dette har nå pågått i 10+ år,episodene skjer ettpar ganger i året,hver gang er det utløst av en gjennomskuing på pengebruk...vi snakker store summer som han gjør alt for å skjule.  

Det er (heldigvis) ingen barn i bildet. 

Hun har anmeldt han for tilsvarende oppførsel én gang tidligere,men dette var for flere år siden. Politiet ble tilkalt og han ble satt i arrest,han fikk siden tilbud om sinnemestring som han takket ja til. Når disse "anfallene" kommer over ham så varer de aldri mer enn 10 minutter før han forlater boligen og roer seg ned,men dette er nøyaktig 10 minutter for lenge. Jeg ordla meg nok litt feil i første innlegget når jeg skrev at alt er glemt etter hendelsene. Det var ikke ment som at han bokstavelig talt har glemt hva som har skjedd,han husker alt,men han velger å ikke nevne et ord om det som har skjedd. Så når han kommer tilbake fremstår han som om ingenting har hendt. 

Grunnen til at hun setter seg ned og virker passiv,er ikke for at hun er redd ham,men at hun har erfart at han fortere roer seg ned når hun forholder seg rolig og viser at han ikke klarer å skremme henne. Han truer henne ikke til å bli værende hos ham,men hun ser heller ikke at det kan være farlig å bli værende. Hun har vurdert skilsmisse flere ganger,men det renner alltid ut i sanden og det blir bare med ordene😔den største grunnen til at hun blir i dette destruktive forholdet er pga av økonomi,hun ser ikke hvordan hun skal klare å stå på egne ben. Så er det rolig og fint til alt starter forfra igjen...hun gjennomskuer,hun blir sint og konfronterer ham,han klikker. Dette er blitt en evig og farlig runddans hvor hun ikke ønsker innblanding av politi o.l

Jeg føler at jeg stanger hodet i veggen når jeg prøver å få henne til å "våkne",men nå håper jeg altså at alle deres svar kan være med på å gi et dytt i riktig retning. 

 

Ps: beklager at det hele tiden blir så stor skrift på innleggene mine,jeg forstår ikke helt hva jeg har klart å trykke på😅

Anonymkode: 004f1...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en god venn som prøver å hjelpe. Ofte er det vanskelig å hjelpe de som er i en sånn situasjon, men at du prøver står det respekt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...