Gå til innhold

Blir stadig oppringt fra Storbritannia - Er det noen andre som blir det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt oppringt fra Storbritannia tre ganger bare i november, men fra forskjellige nummere. Jeg har ikke svart da jeg ikke kjenner noen der. Er det noen av dere som har opplevd det samme? Jeg bodde i England en stund, men jeg har ikke venner og bekjente der som har dette nummeret. Alle jeg kjenner er venner med meg på Facebook. Jeg har også blitt oppringt fra Danmark og USA i oktober. 🤔

Anonymkode: a9eb8...f22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde de fleste hadde fått med seg at det er svindel forsøk nå. 

Anonymkode: bec27...7ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde de fleste hadde fått med seg at det er svindel forsøk nå. 

Anonymkode: bec27...7ae

Jeg har fått det med meg takk. 

Anonymkode: a9eb8...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men datteren min ble det hele tiden! Altså 30 anrop i døgnet minst, for et par uker siden, ulike nr. Hun skiftet tlf nummer da operatøren ikke kunne tilby noe annet 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Misanthropis skrev:

Nei men datteren min ble det hele tiden! Altså 30 anrop i døgnet minst, for et par uker siden, ulike nr. Hun skiftet tlf nummer da operatøren ikke kunne tilby noe annet 🙄

Nei hva skal operatøren gjøre når telefonnummeret er på avveie mener du?

Anonymkode: bec27...7ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble plaget av oppringninger fra Storbritannia 🙋🏻‍♀️

Anonymkode: 36982...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en del rekruteringsagenter som ringer fra storbritania. De er vanligvis veldig trivelige, men jeg er ikke på jakt etter ny jobb så tar vanligvis ikke telefonen.

Anonymkode: ab809...6fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei hva skal operatøren gjøre når telefonnummeret er på avveie mener du?

Anonymkode: bec27...7ae

Jeg ville de skulle sperre for innkommende anrop fra utlandet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg blir stadig oppringt fra England og Irland. De skal ha meg til å "investere" i diverse. De gir seg ikke, selv om jeg flere ganger har vært direkte uhøflig (for å si det pent).

Har selvfølgelig blokkert nummerne de ringer fra. Men vips, så ringer de fra et nytt nummer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frister litt å svare bare for å "underholde" dem en stund... :fnise:

Anonymkode: a9eb8...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det frister litt å svare bare for å "underholde" dem en stund... :fnise:

Anonymkode: a9eb8...f22

Det gjør jeg dersom jeg kjeder meg litt. 

Eksempel: Dame i ett-eller-annet investeringsfirma ringte og ville ha meg til å investere for å tjene penger. Først svarer jeg at jeg ikke er interessert. Dama sa: Men vil du ikke tjene penger? Jeg svarte at jeg ikke ville ha mer penger, at jeg hadde allerede altfor mye penger. Altfor mange. Så mange penger at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med dem. Da ble hun tom for argumenter lenge nok til at jeg bare kunne trykke "avslutt samtale". 

Anonymkode: d4e0f...719

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger daglig siste uka. Nok Microsoft som skal gi meg noen millioner pga  onkel i Afrika. 

 

Men orker ikke mer penger nå.

 

Anonymkode: 343e3...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 18.45, AnonymBruker skrev:

Det er en del rekruteringsagenter som ringer fra storbritania. De er vanligvis veldig trivelige, men jeg er ikke på jakt etter ny jobb så tar vanligvis ikke telefonen.

Anonymkode: ab809...6fb

Nei, det er svindlere som prøver å få deg til å oppgi f.eks. bankinformasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det frister litt å svare bare for å "underholde" dem en stund... :fnise:

Anonymkode: a9eb8...f22

Jeg kjedet meg en dag, og tilfeldigvis så ringte det noen som snakket dårlig engelsk og hadde noe viktige greier for seg. Holdt vel på i en halvtime før vedkommende slengte på røret i sinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Jeg er blitt oppringt fra Storbritannia tre ganger bare i november, men fra forskjellige nummere. Jeg har ikke svart da jeg ikke kjenner noen der. Er det noen av dere som har opplevd det samme? Jeg bodde i England en stund, men jeg har ikke venner og bekjente der som har dette nummeret. Alle jeg kjenner er venner med meg på Facebook. Jeg har også blitt oppringt fra Danmark og USA i oktober. 🤔

Anonymkode: a9eb8...f22

Har fått et par slike, har da skreket av alle lungers kraft inn i røret. Formodentlig ikke spesielt behaglig for tullingen i andre enden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvemder.no og telefonterror.no, jeg sjekker alle numre jeg ikke kjenner fra før, før jeg evt ringer tilbake -har også kontakter i utlandet, så det er greit å sjekke.

Anonymkode: 071e3...660

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Kjetil E skrev:

Har fått et par slike, har da skreket av alle lungers kraft inn i røret. Formodentlig ikke spesielt behaglig for tullingen i andre enden.

Har alltid lurt på om de som sitter på disse gebrokne callsenterne og vrøvler om something wrong with your computer, er dumme, naive, desperate etter penger eller om de faktisk vet hva de driver med? 

Jeg tilbød hun ene kredittkortnummer og bankopplysninger, men hun insisterte på jeg måtte notere en kode, før hun tilslutt la på?!? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 21.32, Dolce skrev:

ja, jeg blir stadig oppringt fra England og Irland. De skal ha meg til å "investere" i diverse. De gir seg ikke, selv om jeg flere ganger har vært direkte uhøflig (for å si det pent).

Har selvfølgelig blokkert nummerne de ringer fra. Men vips, så ringer de fra et nytt nummer. 

Neste gang de ringer svarer du på late-som kinesisk tilbake. Eller sett på en sang på full styrke og hold mobilen rett inntil høyttaleren. Det er mange forskjellige teknikker man kan bruke, så ringer de neppe tilbake. 

Anonymkode: 16fad...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 19.04, Misanthropis skrev:

Jeg ville de skulle sperre for innkommende anrop fra utlandet.

hæ, men det kan du jo gjøre på tlf selv?! Jeg hadde masse svindeltlf fra storbritannia og div land i sommer. Brukte blokkeringsfunksjonen på mobilen og nå er det ikke problem lenger. Får tilogmed opp varsel om mulig svindel når enkelte nr ringer. 

Anonymkode: 16fad...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom har jeg følt for å kødde litt med dem, og etter å ha gitt de muligheten til å presentere seg og komme med litt svada har jeg sagt- sorry, but I don't understand, can you please speak english?  Æ fikk da vel så hatten passa... det var ikke måte på hvor mange jeg bare måtte se til å føkke... 😂

Anonymkode: c8b98...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...