Gå til innhold

Så mye smertestillende at fordøyelsen stopper opp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går på mye paralgin forte i løpet av dagen. Det går sånn på fordøyelsen. Blir hard i magen, tar noe som skal hjelpe, å det hjelper noe. Har stikkpiller å klyster fra apoteket.

Andre forslag? Får ikke bevegd meg noe særlig så får ikke rørt på meg slik at jeg får i gang systemet.😶

Anonymkode: c7644...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok væske! 

Du kan også ta laktulose, det kan brukes både for å forhindre og å løse opp hard mage. 

Anonymkode: 62a41...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi! Eventuelt høre på apoteket. Mulig å få en annen type smertestillende som ikke er like hard for magen?

Anonymkode: 4fb62...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problemet. Her hjalp det å drikke mye og å spise svisker. 

Anonymkode: 9d71a...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at man får laktulose (som kan kjøpes reseptfritt på apotek) når man får en del smertestillende for å forebygge. Om du har akutt forstoppelse kan du for eksempel prøve movicol doseposer som også er reseptfri. Det står vel inntil 8 stk i døgnet, men prøv 3 i første omgang!

Anonymkode: e5df7...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffe, og gjerne kald kaffe. Dette ble vi servert/forklart på sykehus når det var mye sterke smertestillende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med sykdom og forstoppelse i 2 år nå, har forsøkt det meste. Det som funker best for meg er lactulose som jeg syntes er mest lettvint å ta, eller så kan du sjekke ut Visiblin -en slags fiberblanding du rører ut i vann og drikker, veldig effektiv men funker ikke før etter par-tre dager. Lactulose tar jeg på kvelden og funker på morgenen/formiddagen dagen etter. 

Anonymkode: 32d36...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...