Gå til innhold

Vil få mye energi og livsgnist!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser stadig om folk som har fått en oppvåkning når det gjelder trening og kosthold. Endret kosthold og oppnådd utrolige resultater, masse energi, aldri oppblåst mage lengre, slankere, hud problemer og alt forsvant osv. Treningsavhengig! 

Jeg kommer aldri dit. Prøver gang på gang. Har et bra kosthold, spiser masse frukt og grønt, havregrøt, svært lite sukker, mye fisk og grove kornprodukter, plantemelk, frø og nøtter osv. 

Likevel føler jeg meg daglig slapp og trøtt, og litt tiltaksløs. Har fortsatt litt muffinmage, typisk av stress. Og jeg synes det er hardt å forsøke å holde meg unna alt jeg ikke skal spise og å greie å opprettholde treningen i hverdagen. Greier å få trent ca en time to ganger i uka, og går en del tur i tillegg til det. Liker godt å trene, men føler ikke det gir masse energi. Jeg synes også det er litt stress å få det til i en travel hverdag så det blir ofte i helgene. 

Er det virkelig sånn at folk oppnår helt utrolige resultater av å legge om livsstil eller overdriver de? Hadde jeg egentlig vært enda trøttere og litt deppa hele tiden hvis jeg spiste pommes frites, drakk cola og hadde et jevnt inntak av smågodt? Kan det være at andre ting enn kosthold/trening er problemet, så jeg aldri kommer til å bli energisk likevel?

Anonymkode: 7ba1d...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du rett og slett må snu måten du tenker på. Dessverre funker det ikke slik at du en dag bestemmer deg også gjør du alt helt rett, kiloene renner av og du spretter opp å går på trening hver dag. 

Du skriver "Du kommer aldri dit", "du føler deg slapp og trøtt og litt tiltaksløs" "du liker å trene men føler ikke det gir masse energi." "Det er hardt." Tror du at de som har endret livsstil aldri føler på disse følelsen iblant ?

Kanskje du bare må godta at iblant har du ikke lyst til å trene eller la være å spise godteriet i skapet, men det er det du egentlig vil føle på. Det er det som gir deg det målet du ønsker. 

Om det er overdrevet av andre eller ikke skal ikke jeg svare på. Det handler vel om å finnes en livsstil du trives med. 💃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, i dag hadde jeg VIRKELIG IKKE lyst å trene. Det var nesten så jeg fant alle unnskyldninger for å slippe. Allikevel dro jeg på trening, og føler mer indre ro etter trening. 

Du må endre tankesettet ditt. Start med yoga for å stresse ned. Endring tar tid! :) 

Anonymkode: 38f3f...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
 
 
 
På 14.11.2019 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Har et bra kosthold, spiser masse frukt og grønt, havregrøt, svært lite sukker, mye fisk og grove kornprodukter, plantemelk, frø og nøtter osv. 

Anonymkode: 7ba1d...5e6

Ehm, jeg hadde også vært trøtt og sliten på det kostholdet du skisserer. Kutt ut havregrøt, kutt ut korn, kutt ut plantemelk, kutt ned på frukt, kutt ned på frø, kutt ned på nøtter, kutt ned på grønnsaker som vokser under jorda, spis mer rent kjøtt, spis mer egg, spis mer fete meieriprodukter hvis du tåler det.

Pluss i boka for mye fisk da. Fisk er ikke sunnere enn kjøtt, så du må gjerne spise kjøtt hvis du liker smaken.

"Svært lite sukker" stemmer ikke hvis du har spist det du skisserer. Alle karbohydrater består av enkle sukkerarter. Det varierer bare hvor mange av dem det er. Stivelse er en lang kjede med opptil flere tusen sukkermoleklyder. Bare fordi det ikke smaker søtt betyr ikke at det ikke er sukker. Og varm stivelse (f.eks. bakt potet) har en større påvirkning på blodsukkeret enn bordsukker. Det er altså ikke bordsukker som er det verste en gang! Fruktsukker har en liten påvirkning på blodsukkeret, men det er fordi det går rett til leveren og gir deg fettlever ved stort inntak, derfor er det faktisk den verste typen sukker. Fruktsukker finnes ikke bare i frukt, men er 50% av bordsukker og finnes i varierende grad i alt du sier du spiser, bortsett fra fisken. 

Anonymkode: e97c7...782

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke blir slapp som meg, så anbefaler jeg lavkarbo/ketogent kosthold slik at kroppen kan bruke ketonlegemer istede for bare karbohydrater som energi. Jeg måtte ha endel karbohydrater pga jeg ble så trøtt av lavkarbo,selv etter 2mnd med strickt lavkarbo (under 20g per dag). Med engang jeg tok meg noen poteter til middagen, så var jeg våken som bare det. Føler endelig energi igjen. Kutt ut korn og kunstig søtning og det meste av sukker.

Anonymkode: d75dc...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...