Gå til innhold

Hadde dere vært ærlig å sagt fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte en sparkesykkel til 250 kr men det må ha skjedd en feil for jeg har fått en annen sparkesykkel som ifølge nettsiden koster 800 kr. Hadde dere vært ærlig å infomert om feilen? Eller hadde dere bare beholdt den dyre sparkesykkelen å latet som ingenting? Er jo ikke sikkert at de er oppmerksom på feilen som har skjedd.

Anonymkode: f05fa...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vært ærlig, og sendt en mail og spurt om de har gjort en feil. 

Om de ikke blir oppmerksomme på det om du ikke sier ifra, er da helt irrelevant. Det er uærlig og dårlig moral å ikke si ifra. 

Vil du leve i en verden hvor det er ok å utnytte at andre gjør en bommert? Er det sånn du vil ha det? Om DU gjør en feil, setter du da pris på at folk hjelper deg, eller synes du det er helt finfint at folk utnytter at du har dummet deg ut?

Anonymkode: e9806...e4d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Om jeg hadde hatt lite penger hadde jeg spilt dum. Om jeg hadde god inntekt og klarte meg fint hadde jeg sagt fra. Mulig at frakten å sende den tilbake blir så dyr at det ikke lønner seg for dem å sende deg den riktige uansett. Så god sjanse for at du får beholde den om du sier fra, tipper jeg

Anonymkode: 824fa...f07

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville informert om det og vært ærlig, og så hadde jeg spurt "hva kan vi gjøre med dette? Det blir jo for dumt at jeg skal betale frakt?" og kanskje de bare ber deg beholde den 😂

Anonymkode: 55798...a56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på. Om jeg hadde hatt lite penger hadde jeg spilt dum. Om jeg hadde god inntekt og klarte meg fint hadde jeg sagt fra. Mulig at frakten å sende den tilbake blir så dyr at det ikke lønner seg for dem å sende deg den riktige uansett. Så god sjanse for at du får beholde den om du sier fra, tipper jeg

Anonymkode: 824fa...f07

Vi har ganske dårlig råd,er derfor vi valgte den billigste sparkesykkelen de har. 

Anonymkode: f05fa...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville informert om det og vært ærlig, og så hadde jeg spurt "hva kan vi gjøre med dette? Det blir jo for dumt at jeg skal betale frakt?" og kanskje de bare ber deg beholde den 😂

Anonymkode: 55798...a56

Ja i mine øyne blir det helt feil at jeg skal betale frakten for en tabbe som de har gjort. 

Anonymkode: f05fa...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vært ærlig, og sendt en mail og spurt om de har gjort en feil. 

Om de ikke blir oppmerksomme på det om du ikke sier ifra, er da helt irrelevant. Det er uærlig og dårlig moral å ikke si ifra. 

Vil du leve i en verden hvor det er ok å utnytte at andre gjør en bommert? Er det sånn du vil ha det? Om DU gjør en feil, setter du da pris på at folk hjelper deg, eller synes du det er helt finfint at folk utnytter at du har dummet deg ut?

Anonymkode: e9806...e4d

Det var bare ett spørsmål hva dere andre ville gjort du trenger ikke hisse deg opp

Anonymkode: f05fa...450

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er supert når folk sier i fra om slike ting, og jeg synes folk burde si fra..men jeg hadde ikke sagt i fra selv.

Anonymkode: 19a4c...e58

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, hadde nok ikke gjort annet enn å ikke pakke den opp og bruke på noen uker i tilfelle jeg får en mail om at de har oppdaget feilen. Etter å ha gitt de litt tid hadde jeg beholdt den med grei samvittighet.

Anonymkode: e513a...1f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ifra at jeg fikk feil en gang.  Fikk da sint mail fra selskapet om å sende den dyre genseren tilbake umiddelbart. (Følte meg som en tyv slik mailen var skrevet). 

Sendte spørsmål tilbake om hva jeg skulle gjøre med porto, og da jeg fikk like surt svar om at den måtte jeg betale, så droppet jeg hele greiene. 

Brukte aldri selskapet igjen. 

 

Hadde gjort det samme neste gang. 

Anonymkode: 1b85f...532

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt i fra. Sannsynligvis vil nettbutikken si at det bare er å beholde den (fordi det er enklere og billigere enn å betale returporto og så måtte sende den riktige sykkelen til deg), men da har man i det minste gjort det riktig. Jeg synes ikke det er greit å utnytte at andre har gjort en feil. Hvis du hadde fått 500 kr (eller bare 100 kr for den saks skyld) for mye tilbake på butikken hadde du da bare tatt dem og ikke sagt et ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville beholdt, jeg beholdt også da en nettbutikk sendte meg flere pannebånd enn jeg hadde bestilt. Om de ikke har kontroll, deres tap.

Jeg glemte selv å ta vare på en kvittering for en vare sendt i retur, ringte dem og fulgte opp og de sa rett ut at det var kaos på lageret og de ikke hadde kontroll. De skjønte at jeg manglet kvittering på returen og det endte med at jeg har betalt dem da for produktet jeg er overbevist om at de har fått i retur men pga uorden i sysakene så...

Så, you win some you lose some...

Anonymkode: dd1b6...00e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er supert når folk sier i fra om slike ting, og jeg synes folk burde si fra..men jeg hadde ikke sagt i fra selv.

Anonymkode: 19a4c...e58

😂👍🏼

Anonymkode: ee1c2...007

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde selvfølgelig sagt i fra. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vært ærlig, og sendt en mail og spurt om de har gjort en feil. 

Om de ikke blir oppmerksomme på det om du ikke sier ifra, er da helt irrelevant. Det er uærlig og dårlig moral å ikke si ifra. 

Vil du leve i en verden hvor det er ok å utnytte at andre gjør en bommert? Er det sånn du vil ha det? Om DU gjør en feil, setter du da pris på at folk hjelper deg, eller synes du det er helt finfint at folk utnytter at du har dummet deg ut?

Anonymkode: e9806...e4d

Dette :Nikke:

 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, her var det mange superflinke og ærlige mennesker du...

Men jeg, jeg hadde selvfølgelig beholdt den dyre sparkesykkelen og ikke sagt et ord.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort eller lite firma? Er det kjøpmannen på hjørnet ville jeg sagt ifra. Er det en giga nettbutikk har det absolutt ingen betydning for bunnlinja deres. Da ville jeg takket for feilen

Anonymkode: 16cd7...74d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stort eller lite firma? Er det kjøpmannen på hjørnet ville jeg sagt ifra. Er det en giga nettbutikk har det absolutt ingen betydning for bunnlinja deres. Da ville jeg takket for feilen

Anonymkode: 16cd7...74d

Lekekassen.no er nettbutikken.

Anonymkode: f05fa...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt fra, og sagt at jeg kunne returnere den hvis de betalte porto og sendte meg den riktige.

Sannsynligvis spør de om du kan tenke deg å beholde den du har fått. Det er mye enklere for dem.

Har skjedd et par ganger med meg, at jeg har fått feil vare/dobbelt opp. Har alltid fått beskjed om at jeg bare kan beholde det (men dette har vært ting til noen hundrelapper, er det dyrere ting blir det jo annerledes.... de hundrelappene brukes fort i porto og avgifter og tidsbruk for en stor nettbutikk).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor bestilte jeg et stort lekehus til over 1000 kr fra jollyroom. Når jeg hentet pakken syntes jeg den var vel stor. Hjemme så jeg at de hadde sendt jeg to stk 😂 kontaktet jollyroom samme kveld og de sa bare kunne beholde begge og ønsket meg god jul. Da fikk den ene nevøen min det andre lekehuset. 

Det lønner seg å være ærlig. Slipper dårlig samvittighet også. 

Anonymkode: cb4cd...b33

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...