Gå til innhold

Ulik oppfatning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen gang hørt partneren din snakke til andre og bli overrasket over hvordan han/hun har oppfattet forskjellige ting som har skjedd rundt dere/med dere?

Hører samboeren snakke i telefonen nå, og jeg blir litt satt ut av hvordan han smører på for å få ting i sin favør. Type «alle var enig med meg om sånn og sånn» også var de bare høflige og jattet med... Skal selvfølgelig ta dette opp, men er dette vanlig? 
 

Jeg er veldig opptatt av å være ærlig og pynter meget sjeldent på ting, så kanskje det bare er jeg som er litt «kjedelig» i hvordan jeg forteller ting?
 

 

Anonymkode: 2998c...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Den tredje

Vel, ja... og jeg håper det er slikt også.

 

Det er veldig mange problemer en møter, og hadde en vært lik og tenkt likt så hadde en nok ikke hatt behov for den andre... Liksom hvorfor skulle man det? Når begge tenker likt i utgangspunktet. 

 

Jeg og partneren er nok ganske ulik, jeg liker veldig mye at en skal ha muligheten til å velge selv og finne ut av ting selv og ansvar. Hvor partneren min liker mer en tradisjonell sosialistisk norm. Vi begge er inneforstått at det er noe galt med begge tankeganger. Og vi hjelper og bruker hverandre for å oppføre oss maksimalt sammen... det er jo en grunn for at rødt og blått er nogelunde 50/50 i politikken. Det er noe ved begge sider som er riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at de bare jattet med? Det virker som du antar at din versjon er sannheten, mens han bare smører på. Hvis dette er din generelle holdning her i verden kommer du til å få mye å slite med framover. Hans oppfatning er sannsynligvis akkurat like nær eller fjernt fra sannheten som din.

Anonymkode: 1d186...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at den som er engasjert i noe, og prater ivrig om det til sine omgivelser, ikke greier å sense om andre bare jatter med eller ikke. I hans hode er det jo logisk det han sier, og hvorfor skal noen være uenige, eller bare likegyldige? 

Anonymkode: ad5bb...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at den som er engasjert i noe, og prater ivrig om det til sine omgivelser, ikke greier å sense om andre bare jatter med eller ikke. I hans hode er det jo logisk det han sier, og hvorfor skal noen være uenige, eller bare likegyldige? 

Anonymkode: ad5bb...a45

Signerer denne! Kjenner igjen eksen på denne!

Anonymkode: 9ec64...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...