Gå til innhold

Uføretygdet på minstesats


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du betaler veldig lite skatt? 

Anonymkode: d6a6d...710

23%

Anonymkode: 7ca86...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva syntes du?

Jeg synes at det er åpenbart at du bor sammen med noen, og at du burde vært ærlig om det. 

Anonymkode: d56d1...194

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Girlygirl9 skrev:

Syns det sier seg selv at man får bedre råd når man har mindre utgifter.. 

Enig. Noen kan kutte utgiftene sine. Andre ikke. Uføre sats er ikke mye. Vi bor i et dyrt land. Lavtlønnede kan ikke sammenligne seg, for de har mulighet til å få bedre jobb, med bedre lønn. Det kan ikke en ufør. Og nei, dette er ikke laveste sats. Vet om folk som får lavere.

Anonymkode: 75aa0...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er åpenbart at du bor sammen med noen, og at du burde vært ærlig om det. 

Anonymkode: d56d1...194

Nei bor alene. Hvorfor tror du jeg bor med noen ? 🤔

Anonymkode: 7ca86...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lave boutgifter. Hvordan er det mulig? Og ikke noe matbudsjett? 

Du har lav inntekt og lave/få utgifter. Enten nedbetalt bolig, samboer eller så bor du på bygda.

Anonymkode: a73ee...f83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Noen kan kutte utgiftene sine. Andre ikke. Uføre sats er ikke mye. Vi bor i et dyrt land. Lavtlønnede kan ikke sammenligne seg, for de har mulighet til å få bedre jobb, med bedre lønn. Det kan ikke en ufør. Og nei, dette er ikke laveste sats. Vet om folk som får lavere.

Anonymkode: 75aa0...65e

Dette er laveste sats.som jeg skrev så går jeg tillegg til barnebidrag

Anonymkode: 7ca86...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lave boutgifter. Hvordan er det mulig? Og ikke noe matbudsjett? 

Du har lav inntekt og lave/få utgifter. Enten nedbetalt bolig, samboer eller så bor du på bygda.

Anonymkode: a73ee...f83

Mat er ikke satt opp da det som blir igjen går til mat, hygiene og kos.

 

Anonymkode: 7ca86...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri hatt så lave utgifter. Bruker penger på mat, barnehageregning, lån, men sparer også en god del mer. Er trygda.

Anonymkode: a73ee...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mat er ikke satt opp da det som blir igjen går til mat, hygiene og kos.

 

Anonymkode: 7ca86...b67

Men hvordan er det mulig å ha så lsve bougifter? I min by får du ikke engang kollektivrom for så lite penger. Det er jo mat-og bougifter som pleier å ta store deler av budsjettet. Men du bruker altså 3000kr på mat, det er en bra sum, oh kun 4000kr i fellesutgifter. Da har du ikke noen utgifter til lån, da? De fleste ville ko hatt 5000-15000kr til nedbetaling av lån i tillegg.

Tipper du har nedbetalt bolig.

Anonymkode: a73ee...f83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne aldri hatt så lave utgifter. Bruker penger på mat, barnehageregning, lån, men sparer også en god del mer. Er trygda.

Anonymkode: a73ee...f83

Hva tenker du på som er lavt da? Har du god trygd? Jeg fikk trygd i alder av 35 år har kun jobbet til sammens ca 2 år i perioden fra 18-32 år så har ikke tjent noe.

 

Anonymkode: 7ca86...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har jo høyere utgifter på å bo.

Jeg er uføretrygda på laveste sats, men har barn på 13 år. Så nå får jeg barnetillegg, barnetrygd og barnebidrag. Så nå klarer jeg meg greit. Selv om jeg har utgifter på å bo på 10 000 kr uten strøm. Det store problemet blir når barnet blir 18 år gammel. Og jeg da kun har 15 000 kr utbetalt. Hvordan skal jeg ha råd til boutgifter på 10 000 da, og mat til meg og 18 åringen, strøm og andre nødvendige ting.

Anonymkode: 19bd2...e3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei bor alene. Hvorfor tror du jeg bor med noen ? 🤔

Anonymkode: 7ca86...b67

Fordi du kun har skrevet opp fellesutgifter og strøm. 

Anonymkode: d56d1...194

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker du på som er lavt da? Har du god trygd? Jeg fikk trygd i alder av 35 år har kun jobbet til sammens ca 2 år i perioden fra 18-32 år så har ikke tjent noe.

 

Anonymkode: 7ca86...b67

Jeg betaler lån og fellesutgifter. Ikke bare fellesutgifter. Jeg bruker også mer på klær og sko til ungen. Barnehageregning. Mat. Sløser nok mer enn deg da jeg går på cafe, kino og restaurant i tillegg. 

Anonymkode: a73ee...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bøor du,når husleien er så liten? Deler du husleien med noen,har du boliglån utenom? Det ermer vanlig å ha bo utgifter på ca 10 000 kr

Anonymkode: f8d56...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har jo høyere utgifter på å bo.

Jeg er uføretrygda på laveste sats, men har barn på 13 år. Så nå får jeg barnetillegg, barnetrygd og barnebidrag. Så nå klarer jeg meg greit. Selv om jeg har utgifter på å bo på 10 000 kr uten strøm. Det store problemet blir når barnet blir 18 år gammel. Og jeg da kun har 15 000 kr utbetalt. Hvordan skal jeg ha råd til boutgifter på 10 000 da, og mat til meg og 18 åringen, strøm og andre nødvendige ting.

Anonymkode: 19bd2...e3e

Må si jeg gruer meg til barnet mitt blir eldre, som du ser hos meg så får barnet mitt 200kr barnet nå er 10 år, regner med at når hen fyller 15 år så må jeg nok øke til 1000

Anonymkode: 7ca86...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 68 kr i forsikring er veldig lite. Hva har du forsikret da? Bare innbo?

Anonymkode: d56d1...194

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og 68 kr i forsikring er veldig lite. Hva har du forsikret da? Bare innbo?

Anonymkode: d56d1...194

Ja kun innbo

Anonymkode: 7ca86...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et budsjett som funker for deg, det er det viktigste! Tipper du har enten stort tilskudd eller arvet bolig. Og at du ikke gjør så mye som koster penger og har lave bougifter er det klart du kan leve greit på så lite som det du har utbetalt. 

Jeg hadde klart det hvis jeg måtte, men heldigvis må jeg ikke.

Anonymkode: a73ee...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...