Gå til innhold

Menn!? Er det negativt at en dame ikke har vært i et forhold før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 hours ago, Sykkelkopp said:

Bare om det betyr hun har ligget mye rundt i stedet

Damned if you do, damned if you don’t tror jeg. Jeg skremmer vekk mange siden jeg hadde kjæreste fra 16-28 år, når de jeg dater får høre om dette blir de stresset og forsvinner. Selv om det betyr at jeg sannsynligvis bare har ligget med èn 😅

Anonymkode: 0a567...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke brydd meg i det hele tatt. Hilsen mann 28. Med dame, så virkelig ikke ment som noen håpløs sjekkegreie. Bare når du selv var 26, i fall du var aller mest spent på hva menn på noenlunde samme alder som deg tenkte om datinghistorikken din.

Skal sies at jeg også sier "Nei, med mindre det betyr at du har ligget mye rundt i stedet". Både menn og kvinner må gjerne ligge med så mange de bare ønsker, men når jeg skal velge min egen partner har jeg tross alt anledning til å velge som jeg selv ønsker. Og da hadde jeg neppe valgt en av de som gjorde det. Men det var jo ikke tilfelle med deg i det hele tatt, skjønte jeg.

Anonymkode: 706d4...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller negativt dersom årsaken er psykatri eller religion. 

Anonymkode: 36f82...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! Takk for mange positive svar! :) 
Grunnen til at jeg lurte var at han jeg dater nå ble skikkelig overrasket og nesten sjokket når jeg sa det! 

 

Og til dere som skriver at det er et problem med psykiatri, ikke tilfellet her, men hva er negativt med en lett angst feks? For jeg har datet en med det og det merket jeg nesten ikke! :)  

Anonymkode: 4f248...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her! Takk for mange positive svar! :) 
Grunnen til at jeg lurte var at han jeg dater nå ble skikkelig overrasket og nesten sjokket når jeg sa det! 

 

Og til dere som skriver at det er et problem med psykiatri, ikke tilfellet her, men hva er negativt med en lett angst feks? For jeg har datet en med det og det merket jeg nesten ikke! :)  

Anonymkode: 4f248...0a3

Nå var det ikke jeg som sa det, men f.eks. i innlegget rett over ditt var jo forutsetningen at det i så fall var "psykiatri" som var selve årsaken til at man ikke hadde vært i noe forhold. 

Ikke bare at man hadde noe angst (gudene skal vite at jeg har slitt mye med angst opp gjennom selv), men at man har psykiske problemer som er såpass invalidiserende at det er dét som er grunnen til at man aldri har vært i et forhold. Det at psykisk sykdom aktivt har hindret deg i å gå inn i noe forhold noen gang før er jo litt annerledes enn å bare ha "en lett angst" uten at angsten er årsaken til at du aldri har vært i et forhold. Jeg hadde nok gitt en dame som aldri hadde vært i et forhold pga. psyken en sjanse likevel, siden jeg av egen erfaring vet at det er mulig å bli frisk fra mye, men tenker ikke det er noe rart i at det er negativt. 

Vedkommende nevnte religion også. Jeg personlig synes gudstro er så uforståelig og uforenlig med hvordan jeg er at jeg neppe hadde gått inn i et forhold med en som "tror på en gud" uansett, men det er jo likevel mulig å skille mellom de som "tror på en gud" og ikke har vært i forhold (uten at det egentlig har noe med gudstroen å gjøre) og de som ikke har vært i forhold fordi gudstroen deres ikke tillater det.

Anonymkode: 706d4...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er sammensatte. Og for noen er det naturlig å få kjæreste når de er under seksuell lavalder, for andre gjør ting i livet at det ikke er aktuelt før 30. Eller senere.

Livet ditt har blitt som det har blitt. Om noen virkelig vil ha deg med hud og hår, så er det absolutt ikke det verste utgangspunktet å ikke ha no gruff og slagg fra tidligere forhold liggende. Det bør de forstå.

Jeg har blitt en gammel mann. 47 år Og litt mindre interessert i dating og forhold enn før. Men når jeg var rundt førti hadde jeg faktisk en kjæreste som var 26 og hun hadde heller ikke hatt kjæreste før som deg. Det plagde meg ikke. Det plagde meg litt at hun hadde ligget litt tilfeldig rundt imidlertid. Kort sagt, hun hadde hatt flere seksualpartnere enn meg som var 14 år eldre, he he!

Jeg bearbeidet det greitt, men ting gikk ikke så godt og det ble slutt. Men jeg savner henne fremdeles. Selv om det var jeg som fikk nok. Jaja. Dette svaret var ikke mye å bli klok på. Poenget er vel bare at... Du har egentlig the upper hand om du har vært forsiktig med ONS og er ute etter no seriøst.

Anonymkode: 973d8...790

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det ikke jeg som sa det, men f.eks. i innlegget rett over ditt var jo forutsetningen at det i så fall var "psykiatri" som var selve årsaken til at man ikke hadde vært i noe forhold. 

Ikke bare at man hadde noe angst (gudene skal vite at jeg har slitt mye med angst opp gjennom selv), men at man har psykiske problemer som er såpass invalidiserende at det er dét som er grunnen til at man aldri har vært i et forhold. Det at psykisk sykdom aktivt har hindret deg i å gå inn i noe forhold noen gang før er jo litt annerledes enn å bare ha "en lett angst" uten at angsten er årsaken til at du aldri har vært i et forhold. Jeg hadde nok gitt en dame som aldri hadde vært i et forhold pga. psyken en sjanse likevel, siden jeg av egen erfaring vet at det er mulig å bli frisk fra mye, men tenker ikke det er noe rart i at det er negativt. 

Vedkommende nevnte religion også. Jeg personlig synes gudstro er så uforståelig og uforenlig med hvordan jeg er at jeg neppe hadde gått inn i et forhold med en som "tror på en gud" uansett, men det er jo likevel mulig å skille mellom de som "tror på en gud" og ikke har vært i forhold (uten at det egentlig har noe med gudstroen å gjøre) og de som ikke har vært i forhold fordi gudstroen deres ikke tillater det.

Anonymkode: 706d4...572

Takk for oppklaringen! Da forstår jeg og vil si meg enig i det du sier :) 

Anonymkode: 4f248...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for oppklaringen! Da forstår jeg og vil si meg enig i det du sier :) 

Anonymkode: 4f248...0a3

Så bra!

Men nei, det hadde altså ikke gjort meg noe som helst. Så får håpe denne fyren "bare" ble overrasket og at det ikke lå noe mer i det. Lykke til :)

Anonymkode: 706d4...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra!

Men nei, det hadde altså ikke gjort meg noe som helst. Så får håpe denne fyren "bare" ble overrasket og at det ikke lå noe mer i det. Lykke til :)

Anonymkode: 706d4...572

Ja, det håper jeg også! 🤞🏼 
Takk for d :) 

Anonymkode: 4f248...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller si at det er positivt.

Men selvsagt ikke om det er byttet ut med kjede-ONS.

Anonymkode: 63be9...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg er negativt.

Å ri kuk karusellen i 10 år er mye...

Anonymkode: f8000...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her! 
Grunnen til at jeg ikke har vært i noe forhold er vel at det er 2år siden jeg begynte og date -før det hadde jeg andre ting å fokusere på! Og i løpet av de 2 årene har de jeg har fått følelser for endt opp med å kun ville ha sex-noe de ikke har fått! 

Anonymkode: 4f248...0a3

Vi hører deg, du trenger ikke å rope. 🤣

For min egen del så er det faktisk positivt om ei dame ikke har vært i et forhold. Nå opplever jeg selvfølgelig aldri det, siden kvinner på min alder alltid har vært i et forhold, men jeg opplever å bli avvist av kvinner fordi at jeg ikke har vært i forhold. 

Anonymkode: 3613f...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke negativt sånn sett, det kan jo være en fordel å ikke ha så mye bagasje. En del jeg har datet som relativt åpenbart ikke var følelsesmessig ferdig med tidligere partnere, og det kan være tungt å forholde seg til som "ny kar". På den annen side kan det være en bakdel å overhodet ikke ha hatt noen form for forhold, siden man gjerne ikke vet hva man ser etter. En annen ting kan være at man kanskje har urealistiske forventninger om at man skal være forelsket hele tiden, og at man ikke tar innover seg utfordringer som kan dukke opp i ethvert parforhold. 

Anonymkode: 61203...4d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest commeilfaut
På 14.11.2019 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Er det negativt at en dame på 26 ikke har vært i et forhold før? 

Litt avhengig av årsaken. Sjenanse, angst, sosial klønethet ville vel vært en selvforklarende årsak og ikke gjort meg det minste, og om det rett og slett var pga ambisiøst forhold til jobb/skole (mangel på tid, nedprioritert) ville jeg funnet det tiltrekkende (jeg liker målrettede kvinner som vet hva de vil), men hvis det var prinsessesyken (venter på en helt urealistisk prins), mangel på behov for nærhet eller psykiatri på et dypere nivå enn "normal" angst ville det telt negativt, gjort meg avventende eller avvisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 17.28, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke brydd meg i det hele tatt. Hilsen mann 28. Med dame, så virkelig ikke ment som noen håpløs sjekkegreie. Bare når du selv var 26, i fall du var aller mest spent på hva menn på noenlunde samme alder som deg tenkte om datinghistorikken din.

Skal sies at jeg også sier "Nei, med mindre det betyr at du har ligget mye rundt i stedet". Både menn og kvinner må gjerne ligge med så mange de bare ønsker, men når jeg skal velge min egen partner har jeg tross alt anledning til å velge som jeg selv ønsker. Og da hadde jeg neppe valgt en av de som gjorde det. Men det var jo ikke tilfelle med deg i det hele tatt, skjønte jeg.

Anonymkode: 706d4...572

Men hvordan kan du vite om personen har ligget rundt da? Det har du jo ikke krav på å opplyses om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det selvsagt helt uproblematisk. Jeg er mann, og var singel til jeg var 29. To år senere er jeg på vei inn i et nytt forhold. Noen er bare sent ute, det betyr ingenting.

Anonymkode: afc52...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker det er negativt. Hadde ikke kjæreste før jeg ble 23 selv og merker at jeg stiller sterke nå til en partner med tanke på at jeg er mer klar over hva jeg har, dårlige sider med meg selv og hva som er viktige verdier for meg. Man lærer å kjenne seg selv gjennom sitt første forhold/brudd på en helt annen måte. 

Eksen min hadde heller ingen forhold bak seg. Jeg tror at dersom han hadde opplevd ett brydd før ville han ikke vært så egoistisk og kanskje visst bedre hvordan man behandler sin partner. I tillegg var han preget av singeloppførsel hele forholdet, fylla flere dager i uken, venner foran meg konstant, taklet ikke konflikter, tok meg forgitt. 

En jeg datet for litt siden er 28 og har aldri hatt kjæreste. Jeg gav tilslutt opp da han aldri hadde tid til meg, ofret lite, klarte ikke å utrykke følelser og generelt klønete både i sex, kos og kyssing. Han er også preget av å være singel hele livet og dagene hans er fylt opp med dritt hvor han ikke klarer lage tid annet enn en dag i uken. Så for meg er det negativt. 

Anonymkode: de8f4...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det er negativt. Hadde ikke kjæreste før jeg ble 23 selv og merker at jeg stiller sterke nå til en partner med tanke på at jeg er mer klar over hva jeg har, dårlige sider med meg selv og hva som er viktige verdier for meg. Man lærer å kjenne seg selv gjennom sitt første forhold/brudd på en helt annen måte. 

Eksen min hadde heller ingen forhold bak seg. Jeg tror at dersom han hadde opplevd ett brydd før ville han ikke vært så egoistisk og kanskje visst bedre hvordan man behandler sin partner. I tillegg var han preget av singeloppførsel hele forholdet, fylla flere dager i uken, venner foran meg konstant, taklet ikke konflikter, tok meg forgitt. 

En jeg datet for litt siden er 28 og har aldri hatt kjæreste. Jeg gav tilslutt opp da han aldri hadde tid til meg, ofret lite, klarte ikke å utrykke følelser og generelt klønete både i sex, kos og kyssing. Han er også preget av å være singel hele livet og dagene hans er fylt opp med dritt hvor han ikke klarer lage tid annet enn en dag i uken. Så for meg er det negativt. 

Anonymkode: de8f4...f96

ts her!
Jeg skjønner godt du mener det er negativt utifra det du skriver. Jeg prioriterer den jeg dater og har vel skjønt hva jeg ser etter pga de jeg har datet og føler jeg har mindre krav nå enn når jeg begynte å date! Ingen problem med å uttrykke følelser her og er frempå på kyssing og kos 😅 Og fylla flere dager i uken er ikke noe for meg og en ting jeg ikke ser etter i en partner.. 

Takk for mange positive tilbakemeldinger :) 

Anonymkode: 4f248...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det synes jeg er negativt.

Å ri kuk karusellen i 10 år er mye...

Anonymkode: f8000...b2d

Ikke alle rir kuk karusellen i 10 år bare fordi de er singel! ;) 

Anonymkode: 4f248...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...