Gå til innhold

Hvor lavt kan man tillate seg å gå i stilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er relativt nyutdannet (4 år på høyskole) og for tiden arbeidsledig. Jeg har ikke fått noen napp på jobber som jeg er utdannet til, men har tidligere fått noen vikariater i en lavere stilling som kun krever fagbrev. Greit, tenker jeg, jeg jo ha penger og jeg er ikke noen fan av å gå på NAV, så jeg har takket ja selv om jeg er overkvalifisert. I min bransje kommer det innimellom ut annonser for jobber som ikke krever utdannelse i det hele tatt. Arbeidsoppgavene er fullstendig irrelevante for min utdanning, og jobbene blir som regel besatt av ungdommer og innvandrere med manglende norskkunnskaper.

Spørsmålet er: Bør jeg søke på disse jobbene også? Først tenkte jeg at det beste for både min egen økonomi og samfunnsøkonomien er at jeg tar "hva som helst", fordi jeg da slipper å gå på NAV. Men på den annen side:

1: Det vil jo overhodet ikke hjelpe meg å komme videre i min karriere. Jeg blir hun som henger etter fordi jeg ikke opparbeidet meg erfaring.

2: Da sitter det sikkert en stakkars innvandrerkvinne der som ikke får jobben, og da må jo hun gå på NAV isteden.

3: Arbeidsgiver vil sitte igjen med en overkvalifisert person som kommer til å hate jobben (virkelig... Jeg har hatt sånne jobber før), og som kommer til å slutte straks hun finner noe bedre. De må da gå igjennom hele ansettelsesprosessen på nytt. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: e9a9c...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ALLTID bedre å ha en jobb, enn å være arbeidsledig. ALLTID.

Så jeg ville tatt en hvilken som helst jobb, og fortsatt å søke.

Anonymkode: e4553...e78

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider