Gå til innhold

SÅ sår - hjelp en nybakt mamma :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For det første så må du prioritere å la det gro! Det kan dannes sopp når det aldri får gro. 

Jeg hadde enten unnlatt å amme på brystet der og kun håndmelke i 2 døgn, sørg for at nippelen holdes tørr og fri for bakterier. Eller du kan bruke brystskjold på den siden for å avlaste litt men samtidig få ammet på den siden i et par dager. 

Jeg må si det en gang til, la såret gro! Ikke la ammingen bli en dårlig opplevelse. 

Anonymkode: 74ef5...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med hun over, du må holde babyen helt unna brystet til det har grodd. Det tar ofte bare en dag. Smør på egen brystmelk og la det lufttørke, hver gang.

Jeg ville investert i en pumpe, de manuelle koster ikke mange kronene, og du finner dem ofte på Finn. Vask og steriliser, det er ikke noe problem å kjøpe brukt.

Pump i 24 timer (det gjorde overhodet ikke vondt for meg, selv når jeg hadde blødende brystvorter), kombinert med lufttørking med egen melk, så leges antakeligvis såret. Da kan dere prøve igjen.

Jeg holdt på slik i seks uker og så løsnet det. Det var faktisk verdt det, for jeg ammet til han ble 15 mnd. Men det var tøft mens det stod på.

❤️ 

Anonymkode: dee83...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere! Har håndmelket dette brystet i hele dag, og det er allerede mye bedre :) Men det er tungvindt da, så jeg må bare prøve å la det gro helt og ikke falle for fristelsen og legge han til for tidlig 😅

Anonymkode: 4e13b...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar dere! Har håndmelket dette brystet i hele dag, og det er allerede mye bedre :) Men det er tungvindt da, så jeg må bare prøve å la det gro helt og ikke falle for fristelsen og legge han til for tidlig 😅

Anonymkode: 4e13b...401

Lykke til! Hvis du blir lei av å håndmelke, kan du kjøpe en manuell pumpe.

Anonymkode: dee83...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...