Gå til innhold

Hvis du skulle slumpe til å vaske et kjøkkenhåndkle sammed med undertøyet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vasker alt av håndklær, sengetøy og undertøy sammen. Det er ikke farlig så lenge man vasker det på minst 60 grader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 11/14/2019 at 2:29 PM, AnonymBruker said:

Som sagt. De fleste har minst en knapp som gjør at man kan kjøre maskinen halvfull. Man har også gjerne en eco-knapp også som gjør den enda mer energieffektiv. 

I en husholdning der man er alene så kan man selvsagt fylle maskinen med alt mulig rart i samme vask. Men en familie er gjerne 4 personer og da er det lite hygienisk å vaske alt i samme maskin. Med mindre man er komfortabel med å ha avføringsbakterier på kopphånduk, klærne til barna og skjortene til mannen. 

En familie på 4 fyller også lett en vaskemaskin med undertøy i uka. 

Anonymkode: fb8d3...3f2

Jeg har helt ny maskin og har ikke noen slik knapp. 

Anonymkode: 633bd...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er grisete med rumpesaft på kjøkkenhåndlene!

Anonymkode: 9b67d...0c0

Jøss,  bruker du kjøkkenhåndklær til å tørke deg i rumpa med?   Vurdert et vanlig frottèhåndkle eller er det bare praktisk for deg å bruke kjøkkenhåndklær til alt?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SupaWoman said:

Jøss,  bruker du kjøkkenhåndklær til å tørke deg i rumpa med?   Vurdert et vanlig frottèhåndkle eller er det bare praktisk for deg å bruke kjøkkenhåndklær til alt?  

Spiller det noen rolle, det blir da rent når det vaskes?

Anonymkode: 9b67d...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå har jeg lest alle innlegg til AB...0c0 (TS) og jeg liker humoren. Du har virkelig fått igang en engasjerende diskusjon og truffet en nerve. Tok litt tid før jeg skjønte ironien, men det finnes mange som er fullt seriøse i meningene du poster med et glimt i øye. Gratulerer :nori:

Jeg håper jo fremdeles at noen av dem som syntes dette er ekkelt kan finne ut at det ikke er farlig, og at det også går an å bare fjerne en flekk på et klesplagg som ellers er rent i stedet for å vaske en ekstra maskin, men det blir nok noen år til, for det er vanskelig å endre vaner. Dette ligger for meg i samme kategori som at det går an å spise mat som har gått ut på dato. Mange synes det er ekkelt uten å ha bedre grunner for det, og dermed kaster de god mat, og det går ut over miljøet. 

Anonymkode: 6b4c3...c6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller det noen rolle, det blir da rent når det vaskes?

Anonymkode: 9b67d...0c0

Jeg syns da frottè suger opp fukt bedre så foretrekker det.  I tillegg er de så små at man må jo sikkert bruke 4 stykk for å bli tørr.   Men kunne fint tørket meg med et kjøkkenhåndkle, vasket det på 70 gr også brukt det på kjøkkenet igjen.  Ingen problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye hysteriske folk her. Her er vi fem store og små pluss en røytende hund i husholdet. Hunden ligger i sofaen og han tar forvasken av tallerkenene, for å si det slik.

Alt hvitt vaskes på 60, ev på 90. Truser,sokker og kopphåndduker i skjønn harmoni. Kan vel hende det sniker seg med ei gulvfille også. 
 

Hvis dette er så uhygienisk, hvordan kan det ha seg at hverken jeg, mannen eller minsten har hatt en eneste sykedag i dette året? Ene tenåringen har hatt to fraværsdager pga sykdom, det er alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 16.25, Daria skrev:

Jeg vasker jevnlig kjøkkenhåndkler og undertøy sammen, og har aldri sett problemet...

Samme her. Har aldri tenkt på at det er noe rart eller galt med det. Undertøyet (bortsett fra det fineste) og kjøkkenhåndklær, kluter og annet vasker jeg uansett på samme grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...her om dagen hadde jeg vært på løpetur og satt på treningstøyet på 50 grader uten å sjekke om maskinen var tom først.

Det viste seg at det allerede lå ferdig vaskede kjøkkenkluter i maskinen da jeg satte på treningstøyet.

Fikk masse kjeft av kona for at jeg ikke hadde sjekket om det lå noe i maskinen før jeg satte den på. Hun påsto at det nå var nødvendig å vaske kjøkkenklutene enda en gang siden de hadde blitt vasket med treningstøy. Selv om de var vasket fra før.

Enden på visa var jo at kjøkkeklutene  ble vasket 3 ganger denne dagen på grunn av min "tabbe" Var det overreaksjon fra kona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg egen skittentøyskurv til 60/90 grader hvor håndklær, truser, kluter og sokker vasket sammen. Aldri tenkt at det er et problem?

Anonymkode: 8a2e1...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gjeste mann skrev:

Hmmm...her om dagen hadde jeg vært på løpetur og satt på treningstøyet på 50 grader uten å sjekke om maskinen var tom først.

Det viste seg at det allerede lå ferdig vaskede kjøkkenkluter i maskinen da jeg satte på treningstøyet.

Fikk masse kjeft av kona for at jeg ikke hadde sjekket om det lå noe i maskinen før jeg satte den på. Hun påsto at det nå var nødvendig å vaske kjøkkenklutene enda en gang siden de hadde blitt vasket med treningstøy. Selv om de var vasket fra før.

Enden på visa var jo at kjøkkeklutene  ble vasket 3 ganger denne dagen på grunn av min "tabbe" Var det overreaksjon fra kona?

Selvsagt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Gjeste mann said:

Hmmm...her om dagen hadde jeg vært på løpetur og satt på treningstøyet på 50 grader uten å sjekke om maskinen var tom først.

Det viste seg at det allerede lå ferdig vaskede kjøkkenkluter i maskinen da jeg satte på treningstøyet.

Fikk masse kjeft av kona for at jeg ikke hadde sjekket om det lå noe i maskinen før jeg satte den på. Hun påsto at det nå var nødvendig å vaske kjøkkenklutene enda en gang siden de hadde blitt vasket med treningstøy. Selv om de var vasket fra før.

Enden på visa var jo at kjøkkeklutene  ble vasket 3 ganger denne dagen på grunn av min "tabbe" Var det overreaksjon fra kona?

Nei, De har en renslig kone.

Anonymkode: 9b67d...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...