Gå til innhold

Hvis du skulle slumpe til å vaske et kjøkkenhåndkle sammed med undertøyet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dere som vasker bare truser, hvorfor? Er de ikke rene når de er ferdig vasket? Og hvis de ikke er det er vel maskinen kontaminert også, så da må dere ha en egen maskin til trusene. Og en annen til håndklær og kluter, og en tredje til andre ting....

Anonymkode: 99603...b15

De må kjøre tom maskin med 90 gr etter trusevask tydeligvis.  Skjønner heller ikke dette. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor skittent undertøy har egentlig folk rundt om? Trodde de fleste både vasket seg og skiftet truser daglig

Anonymkode: 6dfba...47d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skittent undertøy har egentlig folk rundt om? Trodde de fleste både vasket seg og skiftet truser daglig

Anonymkode: 6dfba...47d

Mennesket promper i snitt 14 ganger om dagen. Med fjerten kommer det tarmbakterier. Eller bærsj om du vil. 

Da kan du sikkert regne ut selv hva trusa di inneholder. 

Anonymkode: fb8d3...3f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SupaWoman skrev:

De må kjøre tom maskin med 90 gr etter trusevask tydeligvis.  Skjønner heller ikke dette. 

De fleste har maskiner som kan kjøres med halv vask. Og de fleste er mer enn en person i husholdningen. Og de fleste bruker en truse om dagen. Det blir 28 truser i uka i en husholdning med 4 mennesker. 

Anonymkode: fb8d3...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slumper ikke til, gjør det med vilje. Alt av 60gr vaskes sammen, og er rent når det kommer ut. 

Anonymkode: 22951...b6c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg skulle slumpe til å vaske et kjøkkenhåndkle sammen med undertøyet, - så har det skjedd noe' rart! :blink: 

Det rare er at bare det ene kjøkkenhåndkledet har kommet seg inn i vaskemaskinen. Hvor er da de andre? :klo: 

Leteaksjon settes i gang fordi her vaskes undertøy, håndkleder fra badet, vaskekluter, sengetøy, kjøkkenhåndkler og kjøkkenkluter sammen på min. 60 grader.

 

Anonymkode: ff471...6b8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesket promper i snitt 14 ganger om dagen. Med fjerten kommer det tarmbakterier. Eller bærsj om du vil. 

Da kan du sikkert regne ut selv hva trusa di inneholder. 

Anonymkode: fb8d3...3f2

Jeg har menn som spiser av både fitta og rumpa mi ganske regelmessig, og ingen av dem har dødd enda. Tror det går greit på 60 grader, altså. 

Anonymkode: 921ed...51e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Durexene må vaskes på 90 grader. 

Anonymkode: fb8d3...3f2

Slutter de å snu atomer da?

Anonymkode: 51644...eda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har menn som spiser av både fitta og rumpa mi ganske regelmessig, og ingen av dem har dødd enda. Tror det går greit på 60 grader, altså. 

Anonymkode: 921ed...51e

Hver sin smak. 

60 grader er sikkert godt nok. Som regel i alle fall. 

Hvis du ellers er flink å vaske deg. Men det høres ut som du har vaskere som holder det rent og fint. 

Anonymkode: fb8d3...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Har et ritual det jeg løper rundt i narredrakt i hagen mens jeg brenner håndkledet.

Anonymkode: 48129...c18

Det er unødvendig, jeg får håndkledet velsignet av 3 prester med minst 10 års erfaring før jeg deretter koker det i vievann, og deretter lar det få en ny runde på 90 grader i maskinen. Ingen grunn til å overdrive! :) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nuith skrev:

Hvor mange truser har egentlig dere som vasker hele maskiner fulle med kun truser?

Vi er fem i familien. En slik maskin i uken blir 7x5 = 35 underbukser i en maskin.

Anonymkode: d68ee...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SardintrollReturns skrev:

Det er unødvendig, jeg får håndkledet velsignet av 3 prester med minst 10 års erfaring før jeg deretter koker det i vievann, og deretter lar det få en ny runde på 90 grader i maskinen. Ingen grunn til å overdrive! :) 

Det er ikke unødvendig for meg.

Anonymkode: 48129...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

...destruerer du håndklet da? 

Anonymkode: 9b67d...0c0

Dersom du tar en bukse på deg når du går i trusa, destruerer du buksa da? Sånn siden den kommer i kontakt med trusa, mener jeg. Og det ved en langt lavere temperatur enn vasketemp?

Og hva om du kommer til å slumpe å sette deg i sofaen i trusa. Kaster du sofaen da?

Og nå er du nok i stand til å svare på ditt eget spørsmål. :)

Anonymkode: fdb34...db7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dersom en av ungene som sitter på kjøkkenbenken for å hjelpe til med matlaging promper mens de sitter der. Hva skal man vaske kjøkkenbenken med da? 

Anonymkode: 6b4c3...c6a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke unødvendig for meg.

Anonymkode: 48129...c18

Respekterer det, godt at kjøkkenhåndklær ikke koster så mye. :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dersom en av ungene som sitter på kjøkkenbenken for å hjelpe til med matlaging promper mens de sitter der. Hva skal man vaske kjøkkenbenken med da? 

Anonymkode: 6b4c3...c6a

Klorin. Sorry, men går det virkelig an å spørre så dumt? Har du ikke grunnleggende kunnskaper om hygiene? 

Anonymkode: fb8d3...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

En trenger jo ikke å fylle maskinen. Den kan fint startes når den er halvfull eller kvartfull. Det bestemmer du. Ikke vaskemaskinen. 

 

Anonymkode: fb8d3...3f2

Selvfølgelig kan man det - en maskin kan kjøres med en enkelt truse, eller tom, for den saks skyld. Men det er en vanvittig unødvendig sløsing med ressurser, for alle som tenker en smule miljø er den en selvfølge at man fyller maskinen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Daria skrev:

Selvfølgelig kan man det - en maskin kan kjøres med en enkelt truse, eller tom, for den saks skyld. Men det er en vanvittig unødvendig sløsing med ressurser, for alle som tenker en smule miljø er den en selvfølge at man fyller maskinen.

Som sagt. De fleste har minst en knapp som gjør at man kan kjøre maskinen halvfull. Man har også gjerne en eco-knapp også som gjør den enda mer energieffektiv. 

I en husholdning der man er alene så kan man selvsagt fylle maskinen med alt mulig rart i samme vask. Men en familie er gjerne 4 personer og da er det lite hygienisk å vaske alt i samme maskin. Med mindre man er komfortabel med å ha avføringsbakterier på kopphånduk, klærne til barna og skjortene til mannen. 

En familie på 4 fyller også lett en vaskemaskin med undertøy i uka. 

Anonymkode: fb8d3...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt. De fleste har minst en knapp som gjør at man kan kjøre maskinen halvfull. Man har også gjerne en eco-knapp også som gjør den enda mer energieffektiv. 

I en husholdning der man er alene så kan man selvsagt fylle maskinen med alt mulig rart i samme vask. Men en familie er gjerne 4 personer og da er det lite hygienisk å vaske alt i samme maskin. Med mindre man er komfortabel med å ha avføringsbakterier på kopphånduk, klærne til barna og skjortene til mannen. 

En familie på 4 fyller også lett en vaskemaskin med undertøy i uka. 

Anonymkode: fb8d3...3f2

Så etter trusene er vasket er det fremdeles avføringsbakterier i maskinen.  Hva gjør du før du vasker kopphåndklene??Maskinen din er jo infisert. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...