AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #1 Skrevet 13. november 2019 Hei, jeg skal starte i ny jobb. Jeg har sagt opp eksisterende jobb i dag, og oppsigelsestiden har virkning 3 måneder fra dagen jeg leverer skriftlig oppsigelse. Når vi går over i et nytt kalenderår, har jeg rett på ny ferieperiode da (nytt ferieår), eller starter jeg bare rett på den andre jobben? Anonymkode: ae77f...8e0
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #2 Skrevet 13. november 2019 Vanligvis starter oppsigelsestiden fra den 01. i påfølgende måned - altså at du har 3 måneders oppsigelse fra 01.12. Du har krav på full ferie (4 uker og 1 dag) så lenge du starter i ny jobb før 1. september (Men det man bør huske på er at man får ikke feriepenger hos ny arbeidsgiver, så da må du spare sluttoppgjøret du får fra gammel arbeidsgiver.) Anonymkode: 1efd6...439 1
Flores Skrevet 13. november 2019 #3 Skrevet 13. november 2019 Jeg tror at i den nye jobben din kan du selvfølgelig ta ferie og avtale med sjefen din, men du har ikke tjent opp feriepenger i den nye jobben dermed må du selv sørge for å dekke disse ukene fra egen lomme. Jeg tror jeg hadde ventet med å ta ut ferie etter jeg har startet i den nye jobben. Med mindre du snakker med din nåværenfe sjefen og sier du ønsker å ta ferie under oppsigelsestiden, det tror jeg er smartest å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #4 Skrevet 13. november 2019 3 minutter siden, Flores skrev: Jeg tror at i den nye jobben din kan du selvfølgelig ta ferie og avtale med sjefen din, men du har ikke tjent opp feriepenger i den nye jobben dermed må du selv sørge for å dekke disse ukene fra egen lomme. Jeg tror jeg hadde ventet med å ta ut ferie etter jeg har startet i den nye jobben. Med mindre du snakker med din nåværenfe sjefen og sier du ønsker å ta ferie under oppsigelsestiden, det tror jeg er smartest å gjøre. Tar TS ferie på nyåret har h*n ikke krav på full ferie hos ny arbeidsgiver, så det syns jeg ikke lønner seg. Anonymkode: 1efd6...439 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #5 Skrevet 13. november 2019 ...og jeg tenker at det ikke er lurt å starte ny jobb med å be om ferie så lenge det ikke er en særskilt grunn. Men det er min personlige mening. Anonymkode: 1efd6...439 1
Flores Skrevet 13. november 2019 #6 Skrevet 13. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tar TS ferie på nyåret har h*n ikke krav på full ferie hos ny arbeidsgiver, så det syns jeg ikke lønner seg. Anonymkode: 1efd6...439 Ja det kan godt stemme. Men kanskje rekker han å ta resterende ferie i desember?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #7 Skrevet 13. november 2019 Takk for svar! Jeg kommer selvsagt ikke til å ta ut ferie hos ny arbeidsgiver. Var bare usikker på hvordan dette fungerte i praksis Anonymkode: ae77f...8e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå