AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #1 Skrevet 13. november 2019 Jeg har ringt meg syk idag uten egentlig å være syk og føler meg totalt misslykket som person. Har gjort dette ved 2 andre anledninger også. Det er ingenting fysisk iveien for at jeg kan gå på jobb men kroppen min virker som den klarer ikke mer. Jeg er helt utslitt på jobb og tenker bare på når jeg kan dra hjem å sove. Ovenfor kollegaer er jeg irritert og liten tålmodighet da jeg ikke har energi til å være «god» engang. Har ikke vært sosial på over en mnd, og bare tanken på å gjøre noe etter jobb får meg til å bli dårlig. Etter jobb sover jeg 2 timer på dagen, jobber litt (har hjemmearbeid etter jobb) for så å legge meg igjen. Ligger bare på sofaen eller i sengen. Denne jobben betyr mye for meg og jeg er så redd de ikke vil ha meg der lengre pga jeg har vært syk. I tillegg er det så frustrerende å ikke få gjort noe med det da kroppen er helt utslitt. Kan det være noe fysisk underliggende sykdom som gjør dette eller er jeg bare blitt lat? Har vært til legen for dette før men får beskjed om å ta meg sammen, noe jeg åpenbart ikke klarer da jeg ringer meg syk uten å være det.. blir flau over meg selv 😞 Anonymkode: d0447...f29
Gjest Lama_Drama Skrevet 13. november 2019 #2 Skrevet 13. november 2019 Definisjonen på syk er jo ikke nødvendigvis at man har et virus. Jeg ville bedt om at legen tok med på alvor, men det krever jo også at du ikke går inn døren der og sier at du ikke er syk, men lat. Forklar legen hvilke symptomer du har og be om en utredning.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #3 Skrevet 13. november 2019 31 minutter siden, Lama_Drama skrev: Definisjonen på syk er jo ikke nødvendigvis at man har et virus. Jeg ville bedt om at legen tok med på alvor, men det krever jo også at du ikke går inn døren der og sier at du ikke er syk, men lat. Forklar legen hvilke symptomer du har og be om en utredning. Ja får prøve dette igjen. Har ny lege nå men er «traumatisert» fra sist jeg prøvde å snakke om dette med lege. Fikk beskjed at jeg var for fint kledd for å ha det slik og at ofte er de som har det slik ikke istand til å gå til lege alene. Anonymkode: d0447...f29
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #4 Skrevet 13. november 2019 Dra til legen og få dem til å sjekke D og B12 verdier, samt alt annet av vitaminer. i tillegg kan det jo være lurt å tenke litt over om du faktisk trives i denne jobben? Anonymkode: 1ada4...3c5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #5 Skrevet 13. november 2019 For en dårlig lege, det er ikke normalt å ha det slik du har det nå. Gå til den nye legen og forklar at du har vanskelig for å snakke om det etter reaksjonen fra den forrige, det høres jo ikke ut som om du bare er lat når det påvirker deg på denne måten! Høres mer ut som om du er på vei til å bli utbrent, og da trenger du kanskje bare en liten pause ❤️ Lykke til! Anonymkode: efd1b...d09 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #6 Skrevet 13. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dra til legen og få dem til å sjekke D og B12 verdier, samt alt annet av vitaminer. i tillegg kan det jo være lurt å tenke litt over om du faktisk trives i denne jobben? Anonymkode: 1ada4...3c5 Takk for svar, skal be de skjekke dette. Jeg trives godt i jobben min men er nyutdannet og det er mye jobb både før og etter arbeidstid. I tillegg har jeg visse ting på jobb jeg ikke føler jeg mestrer og kan derfor grue meg til å gjennomføre dette Anonymkode: d0447...f29
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #7 Skrevet 13. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For en dårlig lege, det er ikke normalt å ha det slik du har det nå. Gå til den nye legen og forklar at du har vanskelig for å snakke om det etter reaksjonen fra den forrige, det høres jo ikke ut som om du bare er lat når det påvirker deg på denne måten! Høres mer ut som om du er på vei til å bli utbrent, og da trenger du kanskje bare en liten pause ❤️ Lykke til! Anonymkode: efd1b...d09 Tusen takk for fint svar ❤️ Jeg skal prøve med den nye legen, han virker veldig god og oppegående i tillegg gode referanser på listen over fastleger. Ja jeg håper virkelig det er noe som ligger bak dette da det er utrolig trist å føle seg slik uten at man klarer å ta seg sammen. Anonymkode: d0447...f29
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #8 Skrevet 13. november 2019 Det høres egentlig mest ut som at du er i ferd med å bli skikkelig utbrent, og da har du behov for fri. Ta fridagen med god samvittighet, og ta kontakt med den nye legen. Jeg ville ha tatt dette ganske seriøst da du risikerer å gå på en kjempesmell. Anonymkode: 4e6df...72e 1
Violetta Skrevet 13. november 2019 #9 Skrevet 13. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, skal be de skjekke dette. Jeg trives godt i jobben min men er nyutdannet og det er mye jobb både før og etter arbeidstid. I tillegg har jeg visse ting på jobb jeg ikke føler jeg mestrer og kan derfor grue meg til å gjennomføre dette Anonymkode: d0447...f29 Husk at alle har vært nye en gang. Det er lov å spørre om hjelp, spesielt som nyansatt. Hvorfor må du jobbe utenom arbeidstid? Jeg synes det høres ut som du er i ferd med å bli utbrent. Du må snakke med legen om dette.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #10 Skrevet 13. november 2019 Enig med de over her, det høres ut som du er i ferd med å bli utbrent, og da er det viktig å trekke i bremsen NÅ! Hvis ikke vil det bli enda verre. Ellers kan det jo være depresjon, det er høst, mørkt og kjipt, og du sliter med mestringsfølelsen på jobb, det kan absolutt føre til slike symptomer som du beskriver, og bør så absolutt taes på alvor. Rent fysisk er nok en blodprøve for å sjekke vitaminstatus og stoffskjiftet første sted å begynne. Lykke til:) Anonymkode: 76d6a...348 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #11 Skrevet 13. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, skal be de skjekke dette. Jeg trives godt i jobben min men er nyutdannet og det er mye jobb både før og etter arbeidstid. I tillegg har jeg visse ting på jobb jeg ikke føler jeg mestrer og kan derfor grue meg til å gjennomføre dette Anonymkode: d0447...f29 Det er jo vanlig å være ekstra sliten i ny jobb. Sov 10-12 timer i døgnet som nyutdannet, mye sliten, mye tanker. Det gikk over etterhvert viktig å få seg en tur ut, spise godt, støtte seg på gode venner, og eventuelt tilrettelegge på jobb hvis det trengs Anonymkode: fa1ed...0e8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #12 Skrevet 13. november 2019 Er du lærer? I så fall er dette veldig mye mer vanlig enn hva andre kanskje gir utrykk for. Be om hjelp på jobb, ta fridagene du føler du trenger og kanskje senk kravene dine noe? Du virker veldig «slem» mot deg selv, og det gagner ingen. Hvordan er kostholdet ditt? Får du nok søvn? Har du mye stress? Det er viktig å gi seg selv tid, til feks å unne seg sosiale ting eller trening, selv om det er det siste man orker. Jeg snakker av erfaring, og jeg har det på samme måte som deg. Orker sjeldent å bli med på sosiale ting eller trene, selv om jeg vet jeg blir mer glad av det. Så jeg prøver å gjøre det av og til. Jeg feks følte jeg fikk mer energi når jeg gikk over til et mer plantebasert kosthold. Gjør det hvertfall gradvis, eksperimenter med noen retter i første omgang. Anonymkode: 0c3f5...385 1
Stina234 Skrevet 13. november 2019 #13 Skrevet 13. november 2019 Har mer tro på at du burde forandre livsstil. Forsøk å finne på noe i fritiden som du trives med, legg litt planer fremover på ting du vil gjøre. Trivsel og velvære hører sammen. Da kommer ofte også energien.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #14 Skrevet 13. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja får prøve dette igjen. Har ny lege nå men er «traumatisert» fra sist jeg prøvde å snakke om dette med lege. Fikk beskjed at jeg var for fint kledd for å ha det slik og at ofte er de som har det slik ikke istand til å gå til lege alene. Anonymkode: d0447...f29 What? For en dårlig lege 🙈 Jeg jobbet fullt og trivdes med det da jeg fikk akutt ME. Jeg var både velkledd, ganske pen og «vellykket», men legen har jo trodd på meg fordet.. utbrenthet eller andre sykdommer som gir slitenhet kan ramme alle uansett hvor pent kledd man er 🙄 Spør legen om det at du er sliten gjør at du bare skal kaste alle klærne og kjøpe dasseklær... 🙈😅 Jeg har alltid dratt til legen alene også.. men det var alt jeg klarte også. Legen skal ikke bruke sånt mot en 😠 Lykke til ❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: af4ae...997
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #15 Skrevet 13. november 2019 Fastlegen er stedet å begynne. Bra du har fått ny, for den gamle hørtes ubrukelig ut. Lykke til! ❤️ Anonymkode: c4b53...1e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå