Gå til innhold

Bad småbarnsfamilie: Badekar + vaskemaskin, eller badekar + separat dusj?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal sette inn badekar på badet, da vi venter barn nummer tre under skolealder, bare ett år etter andremann Jeg er så lei av baljer og badestyr! Og jeg savner badekar ekstremt mye selv. Så at det blir badekar er fastslått. 

Spørsmålet er: Vi har plass til enten seperat dusj i tillegg til badekaret, eller vasketårn med vaskemaskin og tørketrommel. Nå er vaskerommet i kjelleren, og det er ganske umulig å få gått ned og vasket når en av oss er hjemme alene med barna. Klesvasken hoper seg opp, for vi utsetter å gå ned i kjelleren... Har egentlig vært fast bestemt på å sette inn vaskemaskin på badet, det har vi god plass til. Men vil jeg savne separat dusj? Det er separat dusj på badet i kjelleren (vaskerommet). Med tre småbarn, og to veldig tette, så vil det vel være mer praktisk at jeg raskt kan sette på en klesvask dagtid når jeg er hjemme med de to minste alene, enn det er upraktisk å måtte dusje i badekaret? 

Anonymkode: c4e7d...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde glatt dusjet i badekaret i bytte mot å holde klesvasken á jour!

Anonymkode: f27b6...154

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dusje i badekaret er ikke så vanskelig, bare heng opp dusjforheng og legg i ei matte så dere ikke sklir. Jeg ville lett gått for den løsningen om det hadde gjort at jeg slapp å vaske klær i kjelleren.

Kanskje dere også kan sette inn et dusjkabinett i vaskekjelleren? 

Anonymkode: 51a45...9d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde glatt dusjet i badekaret i bytte mot å holde klesvasken á jour!

Anonymkode: f27b6...154

Takk for svar! Det jeg føler på jeg også :) Hater å henge etter med klesvasken, og det blir faktisk et lite ork når jeg først må plassere unger i lekegrind, så ta med babycall ned, eller vente til far er hjemme 😛 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å dusje i badekaret er ikke så vanskelig, bare heng opp dusjforheng og legg i ei matte så dere ikke sklir. Jeg ville lett gått for den løsningen om det hadde gjort at jeg slapp å vaske klær i kjelleren.

Kanskje dere også kan sette inn et dusjkabinett i vaskekjelleren? 

Anonymkode: 51a45...9d2

Vi har allerede dusj på badet i vaskekjelleren :) 

Jeg er litt tåpelig, jeg må alltid ha bekreftelser på at jeg velger rett, er så redd for å gjøre noe dumt, men ser jo at jeg har tenkt ganske lurt her 😅 Elektriker kommer denne uken, så begynte jeg plutselig å tvile på valget!

Anonymkode: c4e7d...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil forresten ikke ha dusjforheng, så må enten ha et litt bredt vanlig badekar, eller et sånt med kabinett rundt. Jeg synes det er MYE penere med vanlig, men det er kanskje godt å slippe vannsøl? samtidig vanskelig å komme til for å vaske ungene i det med vegger? Vi har stang med takdusj, så den flyttes bare for å tilpasses karet om vi velger det uten vegger. 

dusjkabinett-badekar-hvit-9007-e.jpg

gp-1510_r_badekar-stor.jpg

Anonymkode: c4e7d...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart valgt å dusje i badekar. Vi har flyttet og her vi bor nå så er vaskemaskinene i kjelleren kontra på badet der vi bodde før. Nå ligger jeg alltid etter med klesvasken. Og jeg har ikke tre små😂

Har sett at det finnes badekar med dusjkabinett på en måte i den ene enden, kanskje det hadde vært en od løsning...
Her skal vi pusse opp badet i andre etg, det er der vi sover og steller oss, så vurderer faktisk sterkt å legge opplegg til vaksemaskinene der. Er så kjapt å få satt på en vask når man allikevel er der. Jeg er jo aldri i kjelleren sånn ellers.

Anonymkode: 30af9...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville helt klart valgt å dusje i badekar. Vi har flyttet og her vi bor nå så er vaskemaskinene i kjelleren kontra på badet der vi bodde før. Nå ligger jeg alltid etter med klesvasken. Og jeg har ikke tre små😂

Har sett at det finnes badekar med dusjkabinett på en måte i den ene enden, kanskje det hadde vært en od løsning...
Her skal vi pusse opp badet i andre etg, det er der vi sover og steller oss, så vurderer faktisk sterkt å legge opplegg til vaksemaskinene der. Er så kjapt å få satt på en vask når man allikevel er der. Jeg er jo aldri i kjelleren sånn ellers.

Anonymkode: 30af9...920

Jeg kjenner igjen det 😅 Er så tungvindt å gå ned i kjelleren, blir en mye større oppgave enn å slenge det inni mens man likevel er på badet. 

Jeg liker ikke helt de, for de virker så smale. Vi har ganske god plass til stort badekar, så trenger ikke minke inn og ta et smalt med dusj i ene enden, ofte er de ganske så små og tilpasset veldig små baderom tror jeg. 

(Det kostet 4500 å få røropplegg til vaskemaskin, og 4500 for kurs fra elektriker, liten kostnad for å kunne vaske klær på badet synes jeg :) )

Anonymkode: c4e7d...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Combi 2 badekar høyre

AB over: Noe sånt feks.
 

Anonymkode: 30af9...920

Jeg har sett slike, men de er så små. Jeg vil helst ha mulighet til å dusje/bade med barna, og jeg liker god plass :) Så enten heldekkende vegger, eller uten vegger, men dobbeltbadekar tenker jeg. 

Anonymkode: c4e7d...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner igjen det 😅 Er så tungvindt å gå ned i kjelleren, blir en mye større oppgave enn å slenge det inni mens man likevel er på badet. 

Jeg liker ikke helt de, for de virker så smale. Vi har ganske god plass til stort badekar, så trenger ikke minke inn og ta et smalt med dusj i ene enden, ofte er de ganske så små og tilpasset veldig små baderom tror jeg. 

(Det kostet 4500 å få røropplegg til vaskemaskin, og 4500 for kurs fra elektriker, liten kostnad for å kunne vaske klær på badet synes jeg :) )

Anonymkode: c4e7d...1a9

Det er nettopp det, når man allikevel er på badet.... 😄 

Jeg var ikke klar over at de var så små, har kun sett på bilde. Skjønner behovet ditt er annerledes. Kan jo være rørlegger har noen gode løsninger for badekar med dusj som dekker ditt behov. Ja den kostnaden der er det jammen meg verdt 😄 ikke no å lure på.

 

Anonymkode: 30af9...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ville hatt badekar og dusjkabinett. Jeg har vokst opp med å dusje i badekaret og har alltid mislikt det. Høy kant å klatre over, og vet ikke hvor mange ganger jeg skled på gulvet med første foten ut av karet, slik at jeg falt skrevs over kanten🙈 Ble også glatt å stå i badekaret av såpe/shampo i bunnen. Hadde sånn matte i bunnen en stund, men da ble all skiten fanget under. 

Hadde heller tatt den tungvindte jobben med klesvasken, enn å måtte dusje i badekaret😬

Anonymkode: e8864...692

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil forresten ikke ha dusjforheng, så må enten ha et litt bredt vanlig badekar, eller et sånt med kabinett rundt. Jeg synes det er MYE penere med vanlig, men det er kanskje godt å slippe vannsøl? samtidig vanskelig å komme til for å vaske ungene i det med vegger? Vi har stang med takdusj, så den flyttes bare for å tilpasses karet om vi velger det uten vegger. 

dusjkabinett-badekar-hvit-9007-e.jpg

gp-1510_r_badekar-stor.jpg

Anonymkode: c4e7d...1a9

Vi har et slikt kabinett- monsternadekar som øverste bilde i feriehuset. Fulgte med, og jeg håper inderlig på at noen med et uhell ødelegger det snart, for det er et rent mareritt å vaske, og så stygt. 

Jeg hadde heller hatt vannsprut, eller en slik dusjvegg man kan ha i enden man dusjer. 

Får ikke mannen med på å kvitte oss med monsteret før det MÅ byttes ut. Mulig det kommer til å skje et "uhell" en dag jeg blir lei nok. :)

Anonymkode: b5d21...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere vært på rørleggerbutikk og sett hvilke løsninger de kan få til?

 2-Person Soaking Tub plus shower #2personjacuzzibathtub #freestandingbathtub

f633f8b78c7b9fa33bd6a6e446a7ac0f--shower-over-bath-drop-in-tub-shower-combo.jpg?b=t1f11c644b4a65b87b626c6824e7b28e4--small-bathroom-layout-small-bathroom-designs.jpga91de161c9d35555b5208c893a6372ce--japanese-bath-japanese-style.jpgnfin posée !!! Et il est 16h20 l’heure de l’école 🤦🏼‍♀️😅 mais ça fait tellement du bien de voir sa maison propre et surtout avant le week

Anonymkode: ff439...e65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et slikt kabinett- monsternadekar som øverste bilde i feriehuset. Fulgte med, og jeg håper inderlig på at noen med et uhell ødelegger det snart, for det er et rent mareritt å vaske, og så stygt. 

Jeg hadde heller hatt vannsprut, eller en slik dusjvegg man kan ha i enden man dusjer. 

Får ikke mannen med på å kvitte oss med monsteret før det MÅ byttes ut. Mulig det kommer til å skje et "uhell" en dag jeg blir lei nok. :)

Anonymkode: b5d21...2a3

Haha! Ja, jeg er enig i at de ikke akkurat er vakre 😂 Hvis jeg velger dobbelt badekar uten vegger, så vil jo karet stikke en meter ut fra veggen. Og det er jo sluk på gulvet.. Mannen her mener at det er helt grusomt å ha vanlig badekar, og ble i fyr og flamme over et sånt med kabinett over det hele. Jeg skjønner strengt tatt ikke forskjellen, for vi har takdusj som henger i stang på veggen nå også, det blir jo det samme, bare mer/mindre vannsprut. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dere vært på rørleggerbutikk og sett hvilke løsninger de kan få til?

 2-Person Soaking Tub plus shower #2personjacuzzibathtub #freestandingbathtub

f633f8b78c7b9fa33bd6a6e446a7ac0f--shower-over-bath-drop-in-tub-shower-combo.jpg?b=t1f11c644b4a65b87b626c6824e7b28e4--small-bathroom-layout-small-bathroom-designs.jpga91de161c9d35555b5208c893a6372ce--japanese-bath-japanese-style.jpgnfin posée !!! Et il est 16h20 l’heure de l’école 🤦🏼‍♀️😅 mais ça fait tellement du bien de voir sa maison propre et surtout avant le week

Anonymkode: ff439...e65

Budsjettet er ikke i nærheten av dette dessverre 😕 Badet er ganske gammelt, og må nok ha full oppussing om 5-10 år. Så tanken er bare å få kar til det blir nødvendig, siden barna da er små. 

Anonymkode: c4e7d...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et sant mareritt å dusje i badekar spør du meg, så jeg ville absolutt satt inn dusjkabinett.

Anonymkode: f8572...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde glatt valgt dusj og badekar. Å dusje i badekaret er farlig, og det er betydelig verre om mor ligger stødt på badegulvet og trenger øyeblikkelig hjelp enn om ungene blir etterlatt i stua de 2 minuttene det tar å gå ned, stappe klær inn, skru på maskin og snu opp igjen. Pluss: det er ikke noen som koser seg verken i dusjen, på do eller i karet når det vaskes klær, altså. 

Om 2 år står vasken på oppe mens dere dusjer i kjelleren, for barn bader ikke til langt opp i barneskolealder.

Anonymkode: ea59f...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde glatt valgt dusj og badekar. Å dusje i badekaret er farlig, og det er betydelig verre om mor ligger stødt på badegulvet og trenger øyeblikkelig hjelp enn om ungene blir etterlatt i stua de 2 minuttene det tar å gå ned, stappe klær inn, skru på maskin og snu opp igjen. Pluss: det er ikke noen som koser seg verken i dusjen, på do eller i karet når det vaskes klær, altså. 

Om 2 år står vasken på oppe mens dere dusjer i kjelleren, for barn bader ikke til langt opp i barneskolealder.

Anonymkode: ea59f...719

Jeg synes det er merkelig at du sier det, vi har en niese som er her en del, åtte år gammel, og hun jubler hver gang hun må dusje her, for da kan hun bade i stedet. Jeg vokste også opp med badekar, og badet til jeg var borti ti år før jeg gikk over til å bare dusje. 

Ellers bruker jeg ikke bare to minutter på å sette på en vask, skittentøyet oppbevares jo der (dvs, kastes ned trappa og ligger der til jeg flytter det til badet... 😛), så det skal sorteres, settes på maskin, samtidig som det ferdigvaskede skal sorteres for hva som kan i trommel, og dermed skal trommelen fylles, kondenstanken tømmes, lofilteret tømmes, og så settes den på. De våte klærne som ikke kan tromles bærer jeg stort sett opp for å henge opp så bruker ikke tid på det, men alt det andre tar fort 4-5 minutter. Da må ungene i lekegrinda først, og babycallen på for jeg hører de ikke ned inn på badet nede. 

Og jeg kan godt nyte et bad jeg, med maskina på, sånn summing er jo beroligende 😄 

 

Men, jeg har bestemt meg nå, så takker for alle svar :) Hjalp å diskutere det med noen, tenke litt for og mot, og så kjenne litt på hva jeg selv egentlig mener. :) 

Anonymkode: c4e7d...1a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...