Gå til innhold

Hva får bort kviser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med kviser i 11 år. I en periode var det så ille at det styrte hele livet mitt. Skulket skole og sperret meg inne på soverommet. Begynte på Diane og sluttet etter et par år. Da var huden min ganske fin (men fortsatt ikke 100% kvisefri). Nå er huden min ganske stygg igjen. Jeg er 24 år gammel tobarnsmor og kjenner at jeg er SVÆRT lei av å gå rundt med tenåringsansikt og måtte sminke meg hver gang jeg går ut døra. Jeg har hatt mange sminkefrie perioder, for eksempel brukte jeg ikke sminke på 3 måneder i begynnelsen av året. Huden ble bedre, men fortsatt ikke fin. Det er liksom ingenting jeg ønsker mer enn å føle meg pen uten sminke. Jeg går MYE uten sminke, men føler meg konstant stygg. Føler meg bedre med sminke på, men kvisene og urenhetene synes med sminken og, så problemet blir jo ikke borte. 
 

Hvilke muligheter har jeg?  jeg har nylig satt inn spiral, og håper at det ikke står i veien for noe?

Anonymkode: 23127...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville dratt til privat hudlege og bedt han vurdere muligheten for isotretinoin. Jeg har selv gjort det, og livet mitt ble så mye enklere med en problemfri hud. Angret mye på at jeg ikke gjorde det tidligere.

Anonymkode: 2c98e...69c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville dratt til privat hudlege og bedt han vurdere muligheten for isotretinoin. Jeg har selv gjort det, og livet mitt ble så mye enklere med en problemfri hud. Angret mye på at jeg ikke gjorde det tidligere.

Anonymkode: 2c98e...69c

Ja, har tenkt litt på det. Men er det ikke veldig dyrt? Vil tro det er verdt pengene da. Hva ble prisen for deg?

Anonymkode: 23127...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tilbakebetalt av HELFO, så det blir ikke så dyrt. Kun iso som vil hjelpe. Gå til fastlegen og få henvisning til hudlege :)

Anonymkode: 387aa...98f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isotretinoin! Jeg får en del refusjon på det. Legen søker HELFO for deg. Jeg har også fått frikort nå. 

Før frikortet brukte jeg vel rundt 700kr i mnd. Du må til hudlegen en gang i mnd og ta blodprøve. Legebesøk: 450kr. Isotretinoin: 250kr.

Ikke det billigste nei, men det er verdt det om du vil bli kvitt kvisene. 

Anonymkode: 7e84a...4a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...