Gå til innhold

Hva sier man når folk sier at babyen din/ungen din er pen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal man liksom si takk? Synes det 3r så merkelig og kleint å si takk.. Jeg er jo ikke ungen, og det 3r jo tilfeldig ath*n ser ut som h*n gjør. 

Anonymkode: efff9...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier alltid «ja takk,jeg har laget han selv» 

sa dere om alle barna mine. syns det er en merkelig ting å si til foreldre. Vi syns jo alle våre egne er verdens vakreste. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle foreldre får høre dette. Det er jo bare å si takk?

Anonymkode: 20a25...f46

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte oftest å si "takk, det synes jeg også". 

Var det folk jeg kjente svarte jeg spøkefullt "ja, hun har det fra meg", "ja, vi var heldig med den" eller "hvem skulle trodd det?". 

Anonymkode: 1475c...e8c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Alle foreldre får høre dette. Det er jo bare å si takk?

Anonymkode: 20a25...f46

Jeg er fullt klar over at alle foreldre får høre det, det var ikke det jeg lurte på. Synes bare det er en merkelig ting å si "takk" til.. Ungen er ikke som en middagsrette eller et kunstverk jeg har laget i den forstand at jeg har nøye valgt ut hver del.. Det er helt tilfeldig at ungen ser ut som den gjør, og har fått den blandingen av genene som den har. Hadde jeg sammen med min partner nøye valgt ut utseende, ville det i mitt hode vært noe å si takk for. For min del blir det litt som å ta kredden for noe som jeg egentlig ikke har laget.. 

Anonymkode: efff9...f76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tusen takk, ja han er veldig søt, tar etter sin mor, hehe"

Anonymkode: 6b372...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier vel takk om noen gir deg en kompliment som går på utseende? Det er jo tilfeldig og i liten grad din fortjeneste at du ser ut som du gjør også. Se på det som at du sier takk for at de sa noe pent og ungen din og viste interesse, da - de sier det jo for din skyld.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fullt klar over at alle foreldre får høre det, det var ikke det jeg lurte på. Synes bare det er en merkelig ting å si "takk" til.. Ungen er ikke som en middagsrette eller et kunstverk jeg har laget i den forstand at jeg har nøye valgt ut hver del.. Det er helt tilfeldig at ungen ser ut som den gjør, og har fått den blandingen av genene som den har. Hadde jeg sammen med min partner nøye valgt ut utseende, ville det i mitt hode vært noe å si takk for. For min del blir det litt som å ta kredden for noe som jeg egentlig ikke har laget.. 

Anonymkode: efff9...f76

Jeg sier takk, av og til istemmer jeg "ja, hun er det/det syns jeg også". Når jeg takker, takker jeg for komplimentet på barnets vegne, på en måte. Det blir litt som hvis jeg får kompliment for fine øyne(usminkede sådanne). Jeg har jo ikke akkurat valgt fargen på irisen selv, men sier takk likevel. Det er jo høflig å takke når noen sier noe fint til/om deg. 

Anonymkode: 5a56c...236

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg tenke meg er litt kleint. Selv pleier jeg å si at det er mamma og pappas fortjeneste hvis folk komplimenterer mitt eget utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fullt klar over at alle foreldre får høre det, det var ikke det jeg lurte på. Synes bare det er en merkelig ting å si "takk" til.. Ungen er ikke som en middagsrette eller et kunstverk jeg har laget i den forstand at jeg har nøye valgt ut hver del.. Det er helt tilfeldig at ungen ser ut som den gjør, og har fått den blandingen av genene som den har. Hadde jeg sammen med min partner nøye valgt ut utseende, ville det i mitt hode vært noe å si takk for. For min del blir det litt som å ta kredden for noe som jeg egentlig ikke har laget.. 

Anonymkode: efff9...f76

Hvorfor legger du så mye i det? Det du begrunner det med, er voksentankegang. Ofte sier folk det bare for å være høflig. «Å, så søt». Det er noe man sier for å holde en samtale. Egentlig ikke noe verre enn det. 

Anonymkode: 20a25...f46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet vel alle..

Man sier "Hold kjeft, jeg veit du lyver, ungen min er dritstygg!"

Anonymkode: 45713...104

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å spøke det bort litt, av typen "ja nå som hun ikke har mat i hele ansiktet så!"

Og så bør man virkelig legge vekt på annet enn utseendet til barn.

Anonymkode: 72fd3...520

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke helt det samme, men om noen sier at hunden min er søt, svarer jeg som regel "ja, han er helt herlig" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme jeg ikke sier noen ting hvis jeg ser en lite pen unge, og de finnes. 

Anonymkode: 6dec8...e83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...