Gå til innhold

Hvis alt skal være så miljøvennelig, HVORFOR kryr det av Europris, Biltema og Clas Ohlson?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og Kiwi, Rema 1000, Coop ???? Altså det er steder som ikke er i nærheten av å være by, som har disse. Det er litt selvmotsigende. Det er masse masse masse varer i disse butikkene, mye bare for å ha til pynt også. Si meg, kanskje de er laget på en måte som ikke går seg utover miljøet? 
Folk skal liksom være så miljøvennelige, men skal likevel stresshandle ? 
Disse butikkene må jo gå av en grunn? fordi folk kjøper!
Og så skal butikken se full ut absolutt hele tiden. 

Anonymkode: 81939...799

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du protesterer mot her? 

At det er mange butikker?

At de er fulle med varer?

At folk handler?

Det er heller ikke slik at alle er radikale når det gjelder klima og miljø. Det er blitt populært å være miljøvennlig og klimahysterisk, men ikke alle lever radikalt med minst mulig forbruk og mest mulig øko og bio i hjemmene sine. Dessuten så er det mye dyrere å kjøpe mat som er merket med øko enn tilsvarende uten merket. Så ikke alle har penger til å leve så ekstremt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drizzt skrev:

Hva er det du protesterer mot her? 

At det er mange butikker?

At de er fulle med varer?

At folk handler?

Det er heller ikke slik at alle er radikale når det gjelder klima og miljø. Det er blitt populært å være miljøvennlig og klimahysterisk, men ikke alle lever radikalt med minst mulig forbruk og mest mulig øko og bio i hjemmene sine. Dessuten så er det mye dyrere å kjøpe mat som er merket med øko enn tilsvarende uten merket. Så ikke alle har penger til å leve så ekstremt.

Protesterer ikke? jeg lurer på....
JA, det er mange butikker nå. Før var Europris og Clas O, Biltema noe som var i byene, nå er de kommet til bygdene.

 

Anonymkode: 81939...799

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Protesterer ikke? jeg lurer på....
JA, det er mange butikker nå. Før var Europris og Clas O, Biltema noe som var i byene, nå er de kommet til bygdene.

 

Anonymkode: 81939...799

OK, de er kommet fordi det er etterspørsel der. Som regel er det bedre å dra til fysisk butikk, se på varene, prøve, stille spørsmål og få hjelp enn å handle alt på nettet. Jeg foretrekker iallefall det og unntaksvis kjøper kun på nettet fra en butikkjede som ikke har butikk i nærheten av der jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt nettbutikker mye de to siste årene. Det er fordi jeg har bodd i ødemarken. Nå flytter jeg til en by og kommer til å benytte meg mest mulig av fysiske butikker. 

Anonymkode: 7a371...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret på ditt spørsmål vil være det samme som om man spør hvorfor det kryr av brøytestikker nå om dagen. 

Fordi det er behov for dem. 

Så enkelt faktisk. 

Anonymkode: 9d7a1...598

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 1.40, AnonymBruker skrev:

Protesterer ikke? jeg lurer på....
JA, det er mange butikker nå. Før var Europris og Clas O, Biltema noe som var i byene, nå er de kommet til bygdene.

 

Anonymkode: 81939...799

For lenge siden var det sånn at det var Samvirkelag på hver holme. Der hadde de ikke bare matvarer, men de hadde sånne ting som du nå må til Clas for å finne. Hver holme eller hvert veikryss hadde også en bensinstasjon. Og på bensinstasjonen hadde de viskerblader, luftfilter, oljefilter, lyspærer og masse annet til bil, - alt det du i dag må til Biltema for å finne.

Derfor.

Anonymkode: 4fc1d...116

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...