Gå til innhold

Besteforeldre kommer ikke i barnebarnas bursdager fordi de misliker en person


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De kommer ikke i barnebarnas bursdager, fordi vi inviterer ekskona til broren vår (sønnen til foreldrene våre, onkelen til barna) med barnet. Eksen og broren min har barn sammen, så moren til barnet må være med, da broren vår ikke får komme. Vi er flere søsken, og vil helst ikke ha broren vår i bursdagene da han er narkoman og ustabil, men vi vil jo gjerne ha barnet hans i selskap. Besteforeldrene til barna sier nå at heretter kommer de ikke i en eneste bursdag som hun kommer i fordi hun var utro for mange år siden og fikk barn med en annen mann. Syntes det er dårlig gjort at de velger å ikke komme i noen av bursdagene, og ikke vil ha kontakt med barnet til narkissønnen sin, som kun er et uskyldig barn. Sønnen som er narkoman stjeler og er voldelig😶 Hva ville dere sagt tilbake? Jeg er høygravid på dag 1 og fikk en sånn telefon av min far i dag. Fikk meg til å gråte, selvom jeg ikke er så nær min far heller. Har hatt så smerter nederst i magen der hodet skal ligge, helt siden telefonsamtalen, murringer.. og vært kvalm så jeg er redd det har satt i gang fødselen litt tidlig denne gangen. Burde jeg droppe å sende de fødselsmelding når babyen er ankommet? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Er ikke fristende å arrengere bursdag når det alltid skal være noen som skal bry seg opp i andres gjesteliste 🤦🏻‍♀️ de liker verken utestenging av vår bror og invitering av ekskona og barnet.. 

Anonymkode: be628...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sagt til foreldrene alt det som du har skrevet frem til smileyen. De høres jo ikke helt gode ut. Kan ikke tilgi svigerdatteren som var utro for mange år siden? Hva med deres egen sønn da, som er narkis og voldelig? Tenk hvor skadelig det kan være for barnet hans. Nei, foreldrene dine må få klar beskjed om at det må skjerpe seg, og komme over at hun var utro for mange år siden. 
 

Og at de faktisk bare straffer barnebarnet ved å la vær å komme i bursdagen. De som tilsynelatende skulle vært voksne, oppfører seg sikkelig umodent og selvsentrert om de ikke ser dette selv.

Tror ikke gråt kan igangsette en fødsel, så det går nok greit. 
 

 

Anonymkode: 90e92...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deres valg å ikke komme, tenker jeg, de burde skjerpe seg. Gutten til broren din er heldig som har dere, tanter og onkler, som inkluderer han i familien på denne måten. Synd han har en narkoman far og idioter til besteforeldre, men det er ikke hans skyld. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje mye å gjøre med det dessverre. Når min mor skilte min alkoliserte far sluttet familien på farssiden å besøke konsekvent. 

Anonymkode: cbe13...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sagt til foreldrene alt det som du har skrevet frem til smileyen. De høres jo ikke helt gode ut. Kan ikke tilgi svigerdatteren som var utro for mange år siden? Hva med deres egen sønn da, som er narkis og voldelig? Tenk hvor skadelig det kan være for barnet hans. Nei, foreldrene dine må få klar beskjed om at det må skjerpe seg, og komme over at hun var utro for mange år siden. 
 

Og at de faktisk bare straffer barnebarnet ved å la vær å komme i bursdagen. De som tilsynelatende skulle vært voksne, oppfører seg sikkelig umodent og selvsentrert om de ikke ser dette selv.

Tror ikke gråt kan igangsette en fødsel, så det går nok greit. 
 

 

Anonymkode: 90e92...43a

Utroskapen er det de henger seg oppi.. Ikke at hun og barnet deres ble drapstruet flere ganger. Jeg ble dopet ned, han utøvde vold mot oss søsken mange ganger gjennom årene. Lenge siden nå fordi vi ser han sjeldent heldigvis. Men fortsatt er de så naive og mener siden det er broren vår må vi ikke utestenge. Faren min har null kontakt med sine søsken... Og det er visst en annen sak. 

Ts

Anonymkode: be628...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikkje mye å gjøre med det dessverre. Når min mor skilte min alkoliserte far sluttet familien på farssiden å besøke konsekvent. 

Anonymkode: cbe13...283

Uff.. Det er trist. Hadde det kun vært alkohol ville jeg fortsatt hatt kontakt med min bror, og invitert han med regel om å ikke komme beruset. Men han her har desverre et langt verre problem, og han har fått for mange sjanser.. 

Anonymkode: be628...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest det du har skrevet her inne før, TS. 

Jeg hadde begrenset kontakten med foreldrene mine og droppa invitasjoner og oppdateringer. 

Det er kanskje en grunn til at din bror havna på kjøret med sånne rollemodeller! Flaks det gikk bra med deg. Du trenger virkelig ikke dette dramaet i livet ditt nå! 

I forhold til ungene dine, så håper jeg de har oppegående besteforeldre på farssiden. 

Man skal ikke knytte bånd med besteforeldre for en hver pris. Ikke når besteforeldrene er ustabile, kranglevorene, partiske, medvirkende idioter, som synes det er ok å skjelle ut en høygravid datter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...