Gå til innhold

Hva skal 18-åringen betale selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Det er en del diskusjoner hjemme som handler om hva 18-åringen skal betale for og ikke. Jeg mener at hun bør dekke alle utgifter som har noe med henne å gjøre siden hun nå er myndig. Men det er hun sterkt uenig i. Siden hun har jobb og sånt forventer jeg at hun er med på å betaler mat og sånt hun skal ha pluss andre ting hun har lyst på og trenger. Hvor mener dere grensen bør gå?

Anonymkode: 64b5a...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Whistler skrev:

Er du barnets mor eller barnets far?

Jeg er moren. Hun bor sammen med faren også.

Anonymkode: 64b5a...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Selvfølgelig skal hun dekke sine egne utgifter, på tide å få henne til å forstå hun er voksen nå og må lære seg å ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho bør betale om ho ikkje er på skule.

Våre betaler 2000 i mnd for mat og tak over hodet.

 

Anonymkode: d0efa...cfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Hei! Det er en del diskusjoner hjemme som handler om hva 18-åringen skal betale for og ikke. Jeg mener at hun bør dekke alle utgifter som har noe med henne å gjøre siden hun nå er myndig. Men det er hun sterkt uenig i. Siden hun har jobb og sånt forventer jeg at hun er med på å betaler mat og sånt hun skal ha pluss andre ting hun har lyst på og trenger. Hvor mener dere grensen bør gå?

Anonymkode: 64b5a...350

Mat og sånt? Tuller du? Altså, mat og ting hun trenger bør du fremdeles betale. Ting hun ikke trenger, men har lyst på kan hun betale selv. Nå antar jeg at hun går på vgs da. Så lenge hun gjør det betyr det ikke så mye at hun er myndig.

Anonymkode: 1a098...c42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Det er en del diskusjoner hjemme som handler om hva 18-åringen skal betale for og ikke. Jeg mener at hun bør dekke alle utgifter som har noe med henne å gjøre siden hun nå er myndig. Men det er hun sterkt uenig i. Siden hun har jobb og sånt forventer jeg at hun er med på å betaler mat og sånt hun skal ha pluss andre ting hun har lyst på og trenger. Hvor mener dere grensen bør gå?

Anonymkode: 64b5a...350

Jeg mener at så lenge hun bor hjemme og går på skolen, så er det foreldrenes ansvar å forsørge uavhengig av om man er myndig eller ikke. Hun er fremdeles ditt barn.

Anonymkode: 64b5a...350

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Hår hun fremdeles på videregående har foreldre forsørgerplikt. Hvis hun er i full jobb er utgiftsdekning fra avkommet helt naturlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er helt enig. Hun går siste året på vgs, men det er likevel på tide å begynne å ta ansvar mener jeg.

Anonymkode: 64b5a...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun ikke går skole så bør hun bidra som en voksen person skal i husholdningen. 

Anonymkode: 35a19...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er helt enig. Hun går siste året på vgs, men det er likevel på tide å begynne å ta ansvar mener jeg.

Anonymkode: 64b5a...350

Da er det jo en selvfølge at det er foreldrene som dekker det så lenge hun går på skolen. Måtte du betale selv etter at du ble 18?

Anonymkode: 64b5a...350

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er helt enig. Hun går siste året på vgs, men det er likevel på tide å begynne å ta ansvar mener jeg.

Anonymkode: 64b5a...350

Hvor mye tjener hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med henne. Jeg synes ikke barn (som i avkom) skal betale så lenge de bor hjemme. Helst bør de spare, eventuelt tvangsspare. Hun fratas jo fullstendig muligheten til å legge seg opp egenkapital når hun må betale for seg. Hun er jo bare 18 år, hun kan umulig tjene veldig mye. Hun går vel på vg skole ennå, eller er på universitet?

Anonymkode: 6d6e1...ad5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Det er en del diskusjoner hjemme som handler om hva 18-åringen skal betale for og ikke. Jeg mener at hun bør dekke alle utgifter som har noe med henne å gjøre siden hun nå er myndig. Men det er hun sterkt uenig i. Siden hun har jobb og sånt forventer jeg at hun er med på å betaler mat og sånt hun skal ha pluss andre ting hun har lyst på og trenger. Hvor mener dere grensen bør gå?

Anonymkode: 64b5a...350

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er moren. Hun bor sammen med faren også.

Anonymkode: 64b5a...350

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg mener at så lenge hun bor hjemme og går på skolen, så er det foreldrenes ansvar å forsørge uavhengig av om man er myndig eller ikke. Hun er fremdeles ditt barn.

Anonymkode: 64b5a...350

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er helt enig. Hun går siste året på vgs, men det er likevel på tide å begynne å ta ansvar mener jeg.

Anonymkode: 64b5a...350

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er det jo en selvfølge at det er foreldrene som dekker det så lenge hun går på skolen. Måtte du betale selv etter at du ble 18?

Anonymkode: 64b5a...350

Hahah veldig morsomt...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndig = voksen. Voksen = å lære seg at hverken mat eller bosted samt andre ting er gratis. Hun bør betale en sum i måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts du veit at vi kan se at du later som at du er noen andre sant? 😂

Anonymkode: 00b6f...bd4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun fremdeles går på vgs synes jeg dere burde betale...

Anonymkode: 7d766...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg mener at så lenge hun bor hjemme og går på skolen, så er det foreldrenes ansvar å forsørge uavhengig av om man er myndig eller ikke. Hun er fremdeles ditt barn.

Anonymkode: 64b5a...350

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo en selvfølge at det er foreldrene som dekker det så lenge hun går på skolen. Måtte du betale selv etter at du ble 18?

Anonymkode: 64b5a...350

Hvorfor angriper du deg selv TS.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts du veit at vi kan se at du later som at du er noen andre sant? 😂

Anonymkode: 00b6f...bd4

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? said:

Myndig = voksen. Voksen = å lære seg at hverken mat eller bosted samt andre ting er gratis. Hun bør betale en sum i måneden. 

Kvinneguiden er vel et godt bevis på at myndig og voksen ikke er det samme. Hvorfor kan det ikke den leksa vente et år? Ts kan selvfølgelig velge å være en kjip mor, det er dessverre ikke ulovlig, men jeg ville absolutt ikke anbefalt det. Kan ikke tro at dette er normalt, og ville tenkt nøye gjennom hvilke premisser dette setter for mor-datterforholdet videre.

Anonymkode: 1a098...c42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...